Uha ja der er ikke længe tilbage - Super spændende!
Jamen det er nok en god ide at pakke tasken i forholdsvist god tid. Dog syntes jeg selv den gang at det var mærkeligt at pakke den flere uger før termin, men på den anden side så ved man jo aldrig hvornår fødslen går i gang.
Mit råd er; pak alle de ting som du ikke skal bruge før du har født og så lav en liste over de ting som du først kan pakke til sidst (altså de ting du bruger af hver dag)
Nogen pakker viiiildt meget i den der berømte taske. Jeg synes personligt det er overdrevet at slæbe så meget med. Du kan jo evt ligge ting frem derhjemme som din kæreste/mand kan tage med ind til dig hvis du føler du har brug for det - feks mere end det tøj du har med i første om gang)
Det er forskelligt fra sygehus til sygehus hvad de helt præcist har af ting man kan benytte. Spørg evt din jordmoder om hvad de har og ikke har.
Selve listen over ting du kan tage med er jeg sikker på der nok er mange der skal skrive til dig, men jeg kan da lige liste det op som jeg umiddelbart kan huske jeg fik brug for da jeg lå på barselsgangen:
kamera + oplader
mobil + oplader
joggingtøj (brug evt det der er på sygehuset. så slipper du for alt det vasketøj)
STORE bind - de største du kan finde! (oftest er der på sygehuset, men just in case... og så du har dem til du kommer hjem)
tøj til den lille (jeg brugte mest det der var på sygehuset)
Lidt frugt, slik, sodavand - evt andet med; pølsehorn,(hovedsageligt til din mand eller hvem der ellers er med på sygehuset - man ved aldrig hvor mange timer der går)
Creme, sæbe (der var dog det meste på sygehsuet hvor jeg var)
deo, parfume
tandbørste - tandpasta
klipklapper (inde fodtøj)
hårelastikker, spænder (nu ved jeg ikke hvor langt dit hår er men det er rart at alt kan sættes op når man er i fødsel og håret bare irriterer...)
sutter
Amme bh
creme til brystvårterne
kam - børste
bleer (brug sygehusets)
stofbleer (igen sygehuset har nok)
Læsestof
Ja, man kan jo blive ved....