Tasken..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juni 2010

MinWilliam

Ja på torsdag er der kun 1 mdr til min termin Vildt at tiden er gået så hurtigt..

Så ville bare lige høre hvornår i pakkede tasken til sygehuset og hvad skal man have med..

Håber der er nogen der har erfaring med at føde på Holstebro sygehus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg pakkede tasken 1. gang, da jeg gik og havde veer i 38+5. Det kom meget bag på, at jeg allerede fik veer der.

2. gang pakkede jeg omkring uge 39, da jeg også troede, at jeg ville føde før, men det gjorde jeg først i uge 40+4.

Jeg havde toiletsager med incl. bind, lidt tøj til babyen, varme sokker, badetøfler, blødt tøj til mig selv, amme-bh, kamera, oplader til telefon, læbepromade (det kan man slet ikke undvære), autostol, tøj babyen skal have på hjem evt. et lille tæppe.

Kh.

Katja

Anmeld

7. juni 2010

Vinker

Uha ja der er ikke længe tilbage - Super spændende!

Jamen det er nok en god ide at pakke tasken i forholdsvist god tid. Dog syntes jeg selv den gang at det var mærkeligt at pakke den flere uger før termin, men på den anden side så ved man jo aldrig hvornår fødslen går i gang.

Mit råd er; pak alle de ting som du ikke skal bruge før du har født og så lav en liste over de ting som du først kan pakke til sidst (altså de ting du bruger af hver dag)

Nogen pakker viiiildt meget i den der berømte taske. Jeg synes personligt det er overdrevet at slæbe så meget med. Du kan jo evt ligge ting frem derhjemme som din kæreste/mand kan tage med ind til dig hvis du føler du har brug for det - feks mere end det tøj du har med i første om gang)

Det er forskelligt fra sygehus til sygehus hvad de helt præcist har af ting man kan benytte. Spørg evt din jordmoder om hvad de har og ikke har.

Selve listen over ting du kan tage med er jeg sikker på der nok er mange der skal skrive til dig, men jeg kan da lige liste det op som jeg umiddelbart kan huske jeg fik brug for da jeg lå på barselsgangen:

kamera + oplader

mobil + oplader

joggingtøj (brug evt det der er på sygehuset. så slipper du for alt det vasketøj)

STORE bind - de største du kan finde! (oftest er der på sygehuset, men just in case... og så du har dem til du kommer hjem)

tøj til den lille (jeg brugte mest det der var på sygehuset)

Lidt frugt, slik, sodavand - evt andet med; pølsehorn,(hovedsageligt til din mand eller hvem der ellers er med på sygehuset - man ved aldrig hvor mange timer der går)

Creme, sæbe (der var dog det meste på sygehsuet hvor jeg var)

deo, parfume

tandbørste - tandpasta

klipklapper (inde fodtøj)

hårelastikker, spænder (nu ved jeg ikke hvor langt dit hår er men det er rart at alt kan sættes op når man er i fødsel og håret bare irriterer...)

sutter

Amme bh

creme til brystvårterne

kam - børste

bleer (brug sygehusets)

stofbleer (igen sygehuset har nok)

Læsestof

Ja, man kan jo blive ved....

Anmeld

7. juni 2010

MinWilliam

Vinker skriver:

Uha ja der er ikke længe tilbage - Super spændende!

Jamen det er nok en god ide at pakke tasken i forholdsvist god tid. Dog syntes jeg selv den gang at det var mærkeligt at pakke den flere uger før termin, men på den anden side så ved man jo aldrig hvornår fødslen går i gang.

Mit råd er; pak alle de ting som du ikke skal bruge før du har født og så lav en liste over de ting som du først kan pakke til sidst (altså de ting du bruger af hver dag)

Nogen pakker viiiildt meget i den der berømte taske. Jeg synes personligt det er overdrevet at slæbe så meget med. Du kan jo evt ligge ting frem derhjemme som din kæreste/mand kan tage med ind til dig hvis du føler du har brug for det - feks mere end det tøj du har med i første om gang)

Det er forskelligt fra sygehus til sygehus hvad de helt præcist har af ting man kan benytte. Spørg evt din jordmoder om hvad de har og ikke har.

Selve listen over ting du kan tage med er jeg sikker på der nok er mange der skal skrive til dig, men jeg kan da lige liste det op som jeg umiddelbart kan huske jeg fik brug for da jeg lå på barselsgangen:

kamera + oplader

mobil + oplader

joggingtøj (brug evt det der er på sygehuset. så slipper du for alt det vasketøj)

STORE bind - de største du kan finde! (oftest er der på sygehuset, men just in case... og så du har dem til du kommer hjem)

tøj til den lille (jeg brugte mest det der var på sygehuset)

Lidt frugt, slik, sodavand - evt andet med; pølsehorn,(hovedsageligt til din mand eller hvem der ellers er med på sygehuset - man ved aldrig hvor mange timer der går)

Creme, sæbe (der var dog det meste på sygehsuet hvor jeg var)

deo, parfume

tandbørste - tandpasta

klipklapper (inde fodtøj)

hårelastikker, spænder (nu ved jeg ikke hvor langt dit hår er men det er rart at alt kan sættes op når man er i fødsel og håret bare irriterer...)

sutter

Amme bh

creme til brystvårterne

kam - børste

bleer (brug sygehusets)

stofbleer (igen sygehuset har nok)

Læsestof

Ja, man kan jo blive ved....

Mange tak for de gode råd

Ja det er jo ikke længe til mere..

Ja man ved jo ikke hvornår fødslen går i gang..

Anmeld

7. juni 2010

MinWilliam

Hvornår kan jeg enlig købe ammebh??

Anmeld

7. juni 2010

Vinker

Dorthemuzz skriver:

Mange tak for de gode råd

Ja det er jo ikke længe til mere..

Ja man ved jo ikke hvornår fødslen går i gang..

Var skam så lidt ;)

Ang ammebh, ja det er lidt svært at vide hvor meget dine bryster vokser når mælken løber til... Personligt så voksede mine ikke så vildt meget, men jeg har også forholdsvist små bryster. Jeg købte 2 amme bher inden - hovedsageligt fordi jeg ikke kunne passe mine alm. og dem jeg købte kunne jeg passe under hele amme forløbet...

Anmeld

7. juni 2010

MinWilliam

Ja det er meget svært at vide

Mine er ikke vokset foldsom i graviditeten.. Men jeg bliver næsten nød til at købe en inden jeg føder.. Hvor købte du din henne?

Anmeld

7. juni 2010

MinWilliam

Er der slet ingen der kan hjælpe mig ??

Anmeld

7. juni 2010

isimaven

Dorthemuzz skriver:

Er der slet ingen der kan hjælpe mig ??

jeg har altid købt mine ammebh'er under graviditeten da jeg har små bryster normalt men de vokser svimlende mens jeg er gravid og jeg har valgt at købe et par forskellige størrelser da str. kan svinge især i starten mens mælken løber til (og da er de ømme så det er bare slemt med en bh der strammer)
så jeg har ammebh'er med c,d og e skåle (og bruger altså a normalt hehe)
Så det er svært at vide hvilken str. man skal bruge...
men køb en inden du føder i hvertfald
knus og pøj pøj med fødslen
isimaven 15 uger

Anmeld

7. juni 2010

ChatH

Dorthemuzz skriver:

Ja på torsdag er der kun 1 mdr til min termin Vildt at tiden er gået så hurtigt..

Så ville bare lige høre hvornår i pakkede tasken til sygehuset og hvad skal man have med..

Håber der er nogen der har erfaring med at føde på Holstebro sygehus..

Uhh tiden går bare så stærkt!!! Jeg har termin om 2 måneder og lidt. Helt vildt.

Mht tasken så ved jeg at her hos os på hospitalet der er bleer og bind og sæbe og alle de der almindelige ting man skal bruge. Jeg havde dog tøj med til mig selv og til ungerne sidst da jeg ikke ville føle mig indlagt på den måde så det var jeg rigtig glad for. og ellers som alle de andre siger. shampoo og balsam havde jeg også med. og autostol og tæppe til baby. husk kamera og mobil og opladere.

og gerne lidt mad til undervejs det er ikke altid så spændende det der er i kioskerne!!

mht amme bh så købte jeg en der var to nummre større end normalt jeg fik rimelig store pamela bryster da jeg ammede!! men det er rart at have en inden man føder!!

Knus og held og lykke fra mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.