cola zero, nu skal jeg altså vide det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.468 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. juni 2010

Muffinmus

Er det fedende eller hvad???

For synes jeg ikke mindre end 3 gange på 14 dage er stødt på folk der vil på slankekur og skal droppe deres cola zero.

Men jeg tænker bare hvor meget er der i der rent faktisk feder??

Når man læser bag på er der jo ikke et gram fedt i, ingen sukker, ingen kulhydrater eller andet sjovt i. Kan simpelthen ikke se hvad det er der skal fede deri når KJ tallet er så latterligt lavt???

Ved godt aspartam osv ikke er direkte sundt, men det er da ikke fedende.

Så er der nogen oplyste mennesker her inde der lige kan opklare det for mig???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2010

Ni-ko-li-ne

MariaE skriver:

For synes jeg ikke mindre end 3 gange på 14 dage er stødt på folk der vil på slankekur og skal droppe deres cola zero.

Når man læser bag på er der jo ikke et gram fedt i, ingen sukker, ingen kulhydrater eller andet sjovt i. Kan simpelthen ikke se hvad det er der skal fede deri når KJ tallet er så latterligt lavt???

det feder ikke, men jeg kunne forestille mig at det har en negativ virkning på stofskiftet...

aspartam bliver i kroppen bl.a. til methanol.... og det er skismer ikke godt for kroppen...

Anmeld

6. juni 2010

N&J

Altså både ifølge madlog og vægtvogterne så feder det ikke, men hos vægtvogterne ved jeg at det ikke står som det sundeste pga den kunstige sukker.. men tænderne tager vel stadig skade.. 

Anmeld

6. juni 2010

Becks

MariaE skriver:

Jeg går til diætist på hospitalet, og hun siger det er HELT fint at man drikker zero, når man taber sig.. Bare det er zero produkterne og ikke light..

Anmeld

6. juni 2010

DK

Der er nogen mennesker der påstår at man bliver mere sulten, og derfor spiser mere mad når man drikker zero. Det har jeg ALDRIG selv oplevet, men har når jeg er på kur synes det var pragtfuldt at give min sukkerhungrende krop lidt "cola", det har klart været en god substitut.

Jeg tror roligt man kan drikke zero, og det er jo helt uden kalorier. Men det skal nok bare som med alt andet drikkes med måde!

Anmeld

6. juni 2010

Muffinmus

ok, så burde ikke tage skade af en dåecola eller et glas cola om dagen..drikker som regel ike mere end det med mindr vi har gæster, så får den gas:-)

Og nogle dage slet ikke, men kan bare så godt lide smagen af det.

Og får mig er den bedste kur faktisk at sidde foran computeren for så længe jeg sidder og skriver kører jeg ikke så meget lort ind:-) Sidder jeg glor tv ryger det ene ind efter det andet...puha skamme mig:-)

Anmeld

6. juni 2010

AnneP

Zero feder ikke da kalorie indholdet er meget lav (næsten ingen kalorier overhovedet) men de sødestoffer der bruges kan virke stimulerende på den søde tand og man kan derfor få en trang til søde sager, og det er jo ikke særligt hensynsmæssigt når man er på kur!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.