Er rystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

528 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. juni 2008

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal reagere eller takle denne situation. Så derfor vil jeg meget gerne have lidt indput til hvordan jeg griber det an.

Et familiemedlem har lige fortalt at h*n er blevet misbrugt seksuelt som barn og teenager. Sagen er nu den at h*n ikke har fortalt det til mig direkte, men det er andenhånds information. Personen der har misbrugt vedkommende ikke er en jeg er tæt på. Men desværre er der endnu en verserende sag mod ham (krænkeren).

Jeg er selv blevet misbrugt som barn, og ved ikke om jeg skal tale med mit familemedlem om de tanker og erfaringer jeg har haft gjort mig gennem årene.

Jeg ved at stilheden er det værste, men det er jo heller ikke noget man lige lægger ud med og sige. Hvad pokker ville i gøre i denne situation, for vil så gerne være der for personen.

Mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2008

Anja

Hej

Kan godt forstå, at det er en vanskelig sitiuation.

Jeg synes du skal tale med vedkommende, måske være åben og fortælle din egen historie, hvis du altså er afklaret med din egen situation, måske kan det skabe en dialog mellem jer.

Tænker på om det er noget mange kender til siden du får oplysningerne fra 2. hånd ???

Anmeld

18. juni 2008

Loggidut

den person som har fortalt dig om det...gå til den person, og bed ham/hende vidrebringe at du også har prøvet det, og at du godt vil snakke om det hvis det bliver nødvendigt.

det er ikke fair at den person ikke holdte sin mund, for det er at løbe med sladder, så sagen er lidt dum, men få "sladderhanken" (ikke ment nedsættende) til at vidrebringe beskeden om at du står til rådighed.

ps/ jeg håber de får fjernet ham krænkeren...og at både du og h*n har/får det godt

Anmeld

18. juni 2008

Doktor Doolittle

[citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] den person som har fortalt dig om det...gå til den person, og bed ham/hende vidrebringe at du også har prøvet det, og at du godt vil snakke om det hvis det bliver nødvendigt. det er ikke fair at den person ikke holdte sin mund, for det er at løbe med sladder, så sagen er lidt dum, men få "sladderhanken" (ikke ment nedsættende) til at vidrebringe beskeden om at du står til rådighed. ps/ jeg håber de får fjernet ham krænkeren...og at både du og h*n har/får det godt[/citat] Jeg er helt enig med Loggi! Pøj pøj med det og et stort (H) til jer begge, det lyder til I har været meget igennem :'(

Anmeld

19. juni 2008

Anonym trådstarter

Først vil jeg sige "Tak for jeres svar på mit indlæg" og kan også kun give jer ret i at den information om mit familiemedlems fortid ikke var på sin plads.

Men nu vil jge lige give jer en lille update hvad der vidre er sket.

Fik besøg af mit familie medlem i går, og sad egentligt bare og snakkede om løst og fast. Og h*n spurgte mig pludselig hvorfor jeg var flyttet hjem til hendes/hans forældre som 12 årig. Og fortalte så hvordan det hang sammen og om mine oplevelser af de seksuelle krænkelser jeg oplevede i mit hjem.

H*n blev selvfølgelig noget overrasket over det, og sagde så at nu hvor jeg havde åbnet for posen havde h*n også noget at fortælle. Hvor på vi fik en rigtig god snak om hvordan det er, hvad der er svært når man har været udsat for den slags overgreb, hvordan man kommer vidre. Jeg begyndte jo i terapi for mange år siden, hvor h*n først lige er startet for et år siden.

Efter vores samtale er vi bare så lettet over at have en som er meget tæt på, som har prøvet det samme. Og man ikke skal komme med de store forklaringer, hvorfor man reagerer anderledes i nogle situationer.

Tak fordi du læste med

Mig

Anmeld

19. juni 2008

Doktor Doolittle

Det lyder rigtig godt at I har fået talt åbent om det, så I nu ligesom har en "forbundsfælle" i hinanden :) Det er altid rart at kunne stå sammen i sådanne situationer.
(H) fra Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.