Min vildbasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. juni 2010

TbCp

Hun har krudt i røven min lille tøs Og er heldigvis ikke en pivskid...
Dette er det nye hit! (kan ikke få videoen vendt så i må vende jeres skærm i stedet )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2010

Skouboe

Det er skønt med unger med krudt i røven - og Liva gør det RIGTIGT godt her

Anmeld

6. juni 2010

TbCp

Skouboe skriver:

Det er skønt med unger med krudt i røven - og Liva gør det RIGTIGT godt her

Ja det er skønt med små vildbasser, selvom det indimellem giver moderen lidt dårlige nerver 

Anmeld

6. juni 2010

JustAnotherName

Hold da op, sikke en vovepels hun er. Mine er ellers også temmelig dristige. Men lide dén idé der, har ingen af dem da fået endnu.

Faktisk tror jeg på, at det (med fornuften i hånden) er sundt at lade sine børn kaste sig ud og prøve en masse ting, og grænser af. Det vil uden tvivl styrke deres motorik ....og hvis de slår sig, ja - så bliver de den erfaring rigere og lærer forsigtighed også ....groft sagt - man skal selvfølgelig passe på dem, da de ikke kender konsekvenserne af deres handlinger ...men altså, du ved 

Jeg troede faktisk selv, at jeg ville blive lidt mere pivet og pyldret, end jeg har vist mig at være, som mor. Det overrasker faktisk lidt mig selv, men det er helt naturligt for mig, at tage tingene nogenlunde afslappet - og lade pigerne prøve det meste lidt af (mest Bianca, da hun er noget foran motorisk jo). Og hun/de slipper faktisk altid godt fra tingene.
Og ellers er jeg der selvfølgelig til at gribe og puste, hvis det er.

Men jeg må give Liva, at hun er en bulderbasse/turbo/gang-i-den/vovepels/vildbasse Diva

Anmeld

6. juni 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Hold da op, sikke en vovepels hun er. Mine er ellers også temmelig dristige. Men lide dén idé der, har ingen af dem da fået endnu.

Faktisk tror jeg på, at det (med fornuften i hånden) er sundt at lade sine børn kaste sig ud og prøve en masse ting, og grænser af. Det vil uden tvivl styrke deres motorik ....og hvis de slår sig, ja - så bliver de den erfaring rigere og lærer forsigtighed også ....groft sagt - man skal selvfølgelig passe på dem, da de ikke kender konsekvenserne af deres handlinger ...men altså, du ved 

Jeg troede faktisk selv, at jeg ville blive lidt mere pivet og pyldret, end jeg har vist mig at være, som mor. Det overrasker faktisk lidt mig selv, men det er helt naturligt for mig, at tage tingene nogenlunde afslappet - og lade pigerne prøve det meste lidt af (mest Bianca, da hun er noget foran motorisk jo). Og hun/de slipper faktisk altid godt fra tingene.
Og ellers er jeg der selvfølgelig til at gribe og puste, hvis det er.

Men jeg må give Liva, at hun er en bulderbasse/turbo/gang-i-den/vovepels/vildbasse Diva

Jeg giver dig ret...

Synes ikke vi skal forhindre børnene i at prøve ting af, det ender bare med små alt for forsigtige børn (jeg har set flere af slagsen).
Jeg kan godt sidde med hjertet oppe i halsen nogle gange, men så længe hun ikke kaster sig ud fra 1. salen, så får hun lov at prøve sig selv af alt det hun vil

Og et plaster hjælper ofte rigtig meget

Anmeld

6. juni 2010

JustAnotherName

TbCp skriver:

Jeg giver dig ret...

Synes ikke vi skal forhindre børnene i at prøve ting af, det ender bare med små alt for forsigtige børn (jeg har set flere af slagsen).
Jeg kan godt sidde med hjertet oppe i halsen nogle gange, men så længe hun ikke kaster sig ud fra 1. salen, så får hun lov at prøve sig selv af alt det hun vil

Og et plaster hjælper ofte rigtig meget

Haha, ja plastre tager øjeblikkeligt al gru og smerte væk....

Hehe, Bianca kan ligefrem opdigte sig en skræmme, som behøver et plaster
...Øjet kan muligvis ikke se det, men det er tilsyneladende vældig galt

Jeg giver hende dog ikke lov. Herhjemme skal man BLØDE , før man får lov til at bære de fine monderinger på huden (med motiver af diverse disney-figurer, Mummitrolde eller Hello Kitty - griner)

Anmeld

6. juni 2010

anna-jonas

Er du da sindsyg.................hvor er hun da bare en langspringer. Hun er da total cool. Anna er først begyndt at hoppe fra vores trappetrin og ned på gulvet...............og det er store sager. Jeg ville slet ikke have nerver til det show der................

Anmeld

6. juni 2010

TbCp

Anna-jonas skriver:

Er du da sindsyg.................hvor er hun da bare en langspringer. Hun er da total cool. Anna er først begyndt at hoppe fra vores trappetrin og ned på gulvet...............og det er store sager. Jeg ville slet ikke have nerver til det show der................

Jeg får dælme også nogle sug i maven ind imellem!
Og så skal vi da vist starte til noget gymnastik efter sommer

Anmeld

7. juni 2010

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Hun har krudt i røven min lille tøs Og er heldigvis ikke en pivskid...
Dette er det nye hit! (kan ikke få videoen vendt så i må vende jeres skærm i stedet )

H Hi Nikoline har først lige lært at kravle op på rutsjebanen og nu kravler hun så den forkerte vej op... og jeg har allerede dårlige nerver...

hvis hun begynder at gøre det i Liva stil, så vanker der Rockwool og bobleplast!

Anmeld

7. juni 2010

Ida.

Hun er sgu sej!! Jeg selv kan mærke, at jeg skal passe på, at jeg ikke bliver en "pas på"-mor - jeg skal virkelig stoppe mig selv i ikke at sige "pas på" eller "det er farligt" hele tiden og lade tøserne udforske verden lidt selv...for det har de nu altså bedst af!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.