kan de små få stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi var nemlig til sølvbryllup igår eftermiddag og aften.

Men da jeg valgte at køre hjem, kom vi kun lige ind for døren før end han kasted op den ene gang og her idag har han tynd tynd mave. Ingen af de andre børn har vist samme symptomer..

Manden tog selv afsted til morgensang, da jeg nægted at skulle vække frederic klokken dej tidlig morgen - for det ville give en dum kædereaktion resten af dagen. Tidligere op - tidligere ud til middag - tidligere træt til aften. Så ville holde en så normal rytme som muligt.

Jeg vækked frederic kl 8 og kl 9 var vi derude og vise ansigt - vi bor inden for samme kommune.

Han kom hjem at sove som han plejer.

Vi kørte hjemme fra kl 16.25 da vi skulle være i kirken kl 16.45. Vi var i alt 70 mennesker og ca. 7 børn ialt. De hygged sig meget ved at køre på scootere mm.

Forret kom først på bordet kl 18.20 og der plejer han at komme i seng. Han fik lidt flütes og juice. Der efter ned at lege indtil næste ret. Som han atter blot skubbed væk med ordene; ikke mere mad, ned at lege... Suk.

Vi havde taget en barnevogn med, så vi ville prøve at putte ham i den. Dertil skal det lige siges at han aldrig har sovet andre steder end i sin seng om natten.

Men det gik slet ikke, han kunne slet ikke finde ro. Satte sig op og sagde; ikke sove mere, ind og lege.. Ville heller ikke tvinge ham til at sove i den, når han nu er vandt til at sove hjemm.

Så ham og jeg kørte hjem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2010

LifeIsGreat

Børn kan sagtens få stress.. jeg tænker, at din dreng måske også bare kunne have reageret på varmen?

Anmeld

6. juni 2010

Frk.Sommerfugl skriver:

Børn kan sagtens få stress.. jeg tænker, at din dreng måske også bare kunne have reageret på varmen?

Han har aldrig reageret på varmen før.

Da vi var færdige i kirken fik han vesten af og knappet skjorten op - inden under havde han en body uden ærmer...

Min første tanke var at han havde fået noget dårlig mad, men ingen af de andre børn har kastet op og haft tynd mave.

Dernæst at det hele bare har været for meget for ham, han har aldrig været god til mange mennesker og larm på én gang.

Ved større familie tam tam er gerne formiddag - eftermiddag, så der kan han sove til middag. Vi har altid planlagt ting efter ham, da vi ved han ikke kan overskue så meget.

Vi kan evt tage til fødselsdag kl 9 og kl 11 er han klar til at sove igen, selvom han sover 12-14 timer hver nat.

Anmeld

6. juni 2010

<3

Ja de kan få stress men for mig lyder det mere som overstimulering. Hvis de har en svag mave så kan man sagtens få opkast og tynd mave af "fremmed" mad, skæve sengetider og al for megen løben rundt.

Tror nu ikke du skal have så dårlig samvittighed. Han er jo fin til selv at sige til og fra. Så vær glad for at han (måske) kan lidt mere nu end før Så tillykke med det!

Anmeld

6. juni 2010

Kirle skriver:

Ja de kan få stress men for mig lyder det mere som overstimulering. Hvis de har en svag mave så kan man sagtens få opkast og tynd mave af "fremmed" mad, skæve sengetider og al for megen løben rundt.

Tror nu ikke du skal have så dårlig samvittighed. Han er jo fin til selv at sige til og fra. Så vær glad for at han (måske) kan lidt mere nu end før Så tillykke med det!

takker....

Min svigerinde sagde næsten fra hvert minut der var over hans normale senge tid; se bare han holder sikkert helt til midnat, det gjorde victor til min fødselsdag....

Jamen hallo, din er også vandt til at sove andre steder og ikke have fast sovetid, altid været madglad.

og inden var dét var det at vi ville køre hjem når han blev træt. Hun blev ved med at presse på at han sagtens ville kunne sove i en barnevogn og så putte...

Men nej... Han har haft tynd mave hele dagen, sovet 12½ time i nat - 3 timer til middag og kom i seng igen her kl 18.45.

Så vi har været hjemme og hygge hele dagen, kun været ude at handle som familie. En stille og rolig søndag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.