Sådan får JEG tiden til at gå :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.278 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. juni 2010

Anne85

Jeg synes hele tiden der oprettes indlæg om den frygtelig ulidelige laaaaaaaaange ventetid - og ihhh hvor kan jeg huske det fra første gang. Jeg var SÅ utålmodig  Denne gang synes jeg tiden flyver afsted... hver eneste torsdag tænker jeg - hold da k... - så røg man ind i endnu en uge  Jeg er slet slet SLET ikke nået dertil hvor jeg ikke gider mere... altså jo - forstå mig ret - jeg glæder mig helt ubeskriveligt til at møde vores lille prinsesse og glæder mig til at komme af med dne tunge mave - MEN jeg er faktisk ikke helt der endnu hvor jeg både praktisk og mentalt tænker SÅ - NU er vi bare 100% klar til du melder din ankomst.

Måske det er fordi det er anden gang og jeg har rigelig at se til med min dejlige dreng på 2 1/2... men måske det er fordi jeg har "lært" fra sidst og kan huske hvordan den første tid med bebs var... men jeg NYDER at jeg lige nu har tid til en masse ting som jeg garanteret ikek får tid til før om hundrede år igen

Så derfor tænkte jeg om ikke det var muligt at oprette en tråd med gode råd til hvordan man bedst muligt fordriver ventetiden?? Jeg kunne helt klart godt bruge lidt fif fra jer (for lur mig om ikke utålmodigheden kommer snigende ind på mig inden længe) - og her skal I ihvertfald blive BOMBARDERET med hvad JEG får tiden til at gå med

For det første så NYDER jeg bare at tage tingene i stille og roligt tempo... NYDER at hygge længe om morgenen med sønnike inden han skal i vuggestue, NYDER at holde fridage med ham, NYDER at hente ham tidligt og rigtig have god tid til at tage flere timer om at gå hjem - snakke om hvert et blad og hver en pind vi ser på vores vej (ALT skal undersøges når man er 2 1/2 ). Og i disse dage så NYYYYYDER jeg bare det skønne vejr - ja, gu er det varmt at være tyk - men jeg skal jo ingenting - så jeg kan jo bare dase rundt i haven - smide mig på et tæppe eller i en god stol - smække benene op, få lidt sol på min vinterblege krop, læse en god bog osv.

Og så går jeg bare og stille og roligt pusse nusser omkring hendes værelse osv..... har fået vasket alt sønnikes gamle baby legetøj (billede 3, 4, 5), vasket alt babytøj (billede 30). Jeg har syet nyt betræk til puslepuderne - både til den på badeværelset (billede 12) og til den på hendes værelse (billede 22). Har (fået) syet nyt betræk til puslepuden (billede 6 og 7). Syet kravlegårdstæppe + små poser til legetøj (billede 9, 10, 11). Betrukket diverse gamle skokasser med fint gavepapir (billede 13,14, 20). Købt den sejeste drengedukke (MED tissemand), en gammel vugge som jeg har malet mm. og pakket den ind som storebrorgave (billede 2) + en sej ridedrborg (faderen mente absolut ikke man kunne gi en dreng en dukke - så der skulle også være en maskilin gave) (billede 25). Lavet en ugle - som jeg har en ide om jeg skal have lavet flere af og så have lavet til en uro (billede 1). Betrukket lærreder med stof til billeder (billede 15). Syet forhæng til storebrors højseng + sengetøj (billede 8). Lavet en opslagstavle til hendes værelse (billede 17). Fået min elskede mormor til at lave det fineste legetæppe (billede 18). Syet sengetøj (eller rettere - fået en veninde til det ) (billede 19 + 23). Fået udfyldt de første sider i hendes babybog (billede 24). Er godt igang med en scrapbog over graviditeten (billede 26). har farvet gamle stofbleer, vaskeklude og bodyer til den store guldmedalje (billede 27 + 31). Malet en gammel sættekasse og betrukket hver rum med fint papir (billede 28 + 29). Og så har jeg en opskrift liggende på nogle søde ugler jeg vil prøve at sy - og nogle fine små bolde - og en masse masse andet

Derudover har jeg brugt ALT ALT ALT for mange penge på internet baby shopping - og haft ALT for mange ture ud til "kære børn" og "babysam"... men iihhhh hvor er det hyggeligt

Jeg har syet gardiner til sønnikes legehus. Gjort haven sommerklar. Lavet en ordentlig røvfuld mad til fryseren (men tror jeg vil lave noget mere - det er simpelthen så fedt at ha). Gjort rent i hele hytten (altså sårn VIRKELIG - haft alt ude af alle skabe og fået tørret hylder af, afrimet fryser, gjort køleskab rent osv osv - alt det som JEG ihvertfald ikke lige når i den almindelige daglige rengøring).

Tja... mon ik det var det... det er ihvertfald lige hvad jeg kan komme på nu

Hvad med jer andre.... hvad får I tiden til at gå med... kom endelig med gode fif - nu er alle punkter på min to-do-liste snart nået så jeg trænger til flere ting at give mig til

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

mariamiss6

Hooooold nu kæft du er kreativ kvinde......... Hvordan i hede hule helvede får du dog nogensinde ført alle de ideer ud i livet?

Jeg når ofte til en eller anden kreativ tanke, hvor jeg for eksempel skal sy et eller andet, men får så bare ikke lige købt stoffet hehe....

Anmeld

5. juni 2010

Anne85

mariamiss6 skriver:

Hooooold nu kæft du er kreativ kvinde......... Hvordan i hede hule helvede får du dog nogensinde ført alle de ideer ud i livet?

Jeg når ofte til en eller anden kreativ tanke, hvor jeg for eksempel skal sy et eller andet, men får så bare ikke lige købt stoffet hehe....

Hi hi... altså indtil for et par måneder siden ejede jeg ikke en symaskine - ja havde faktisk ikke siddet bag en siden jeg tog "kørekort" til et sådant monstrum i folkeskolen... men så fandt min mormor en gammel brugt maskine på dba som jeg købte for hele 200 kr  ...og siden har den kørt et apr gange i ugen

Men ja... normalt har jeg også bare en masse ideer - men synes ikke lige tiden er der til at sætte mig ned og gøre alvor af det - derfor NYDER jeg at jeg lige nu har nogle uger hvor der ik er en dyt på programmet og at jeg bare har tiden til at gå og nusse med sårn noget  For jeg er udemærket klar over, at når prinsessen komemr til verden så kommer symaskinen og malerpenslen til at stå i et hjørne og samle støv

Anmeld

5. juni 2010

isimaven

Vidunderligt indlæg!!!
Ihh hvor jeg glæder mig til at jeg går på barsel så jeg også kan få luft under mine kreative vinger og hvor ser det godt ud det du har lavet!!

håber du nyder resten af din graviditet og får en god fødsel

knus isimaven

Anmeld

6. juni 2010

Anne85

isimaven skriver:

Vidunderligt indlæg!!!
Ihh hvor jeg glæder mig til at jeg går på barsel så jeg også kan få luft under mine kreative vinger og hvor ser det godt ud det du har lavet!!

håber du nyder resten af din graviditet og får en god fødsel

knus isimaven

Tak

Hvornår er du så heldig at kunne gå fra? jeg gik fra 30. april (halleluja for sygeplejerskers overenskomst - ihvertfald lige på det punkt) og iihhh hvor har jeg nydt det

Du har måske allerede planlagt hvad der skal laves når du går på barsel?

Hilsen Anne der lige har smækket en sund gulerodskage sammen og nu nyder middagsfreden lidt med benene oppe  Livet er herligt

Anmeld

6. juni 2010

Maria.

Hvor er du bare kreativ! Hvor har du købt papir til sættekassen?

Anmeld

6. juni 2010

isimaven

Anne85 skriver:

Tak

Hvornår er du så heldig at kunne gå fra? jeg gik fra 30. april (halleluja for sygeplejerskers overenskomst - ihvertfald lige på det punkt) og iihhh hvor har jeg nydt det

Du har måske allerede planlagt hvad der skal laves når du går på barsel?

Hilsen Anne der lige har smækket en sund gulerodskage sammen og nu nyder middagsfreden lidt med benene oppe  Livet er herligt

Uha jeg går først fra den 13. September men har dog en måneds sommerferie i juli til at korte tiden lidt af jeg er socialpædagog så hvad barsel angår kan jeg også juble over vores overenskomst .
Ja jeg har mange planer jeg skal tapetisere vores garderobeskabe i soveværelset, sy sengetøj til vuggen, madressbetræk til liften og så skal jeg bygge pusleplads i samarbejde med manden og så forestiller jeg mig også at jeg får tid til at strikke noget lækkert og lunt til min novemberbebs, så planer har jeg helt sikkert
knus fra mig

Anmeld

6. juni 2010

Anne85

Maria. skriver:

Hvor er du bare kreativ! Hvor har du købt papir til sættekassen?

tark  jamen det er bare noget jeg engang har købt i søstrene grene.... bare helt almindeligt papir der er en anelse tykkere end printerpapir.

Anmeld

6. juni 2010

Anne85

isimaven skriver:

Uha jeg går først fra den 13. September men har dog en måneds sommerferie i juli til at korte tiden lidt af jeg er socialpædagog så hvad barsel angår kan jeg også juble over vores overenskomst .
Ja jeg har mange planer jeg skal tapetisere vores garderobeskabe i soveværelset, sy sengetøj til vuggen, madressbetræk til liften og så skal jeg bygge pusleplads i samarbejde med manden og så forestiller jeg mig også at jeg får tid til at strikke noget lækkert og lunt til min novemberbebs, så planer har jeg helt sikkert
knus fra mig

Uh det lyder spændende  jeg har også et gammel karlekammerskab som jeg kunne drømme om at male i en elelr anden sej farve og så tapesere... meen det blir vist ikke i denne omgang

Ej hvor ville jeg gerne kunne strikke... man kan lave så meget fint. Elelr hækle for den sags skyld

Anmeld

6. juni 2010

isimaven

Anne85 skriver:

Uh det lyder spændende  jeg har også et gammel karlekammerskab som jeg kunne drømme om at male i en elelr anden sej farve og så tapesere... meen det blir vist ikke i denne omgang

Ej hvor ville jeg gerne kunne strikke... man kan lave så meget fint. Elelr hækle for den sags skyld

Og så lige et spørgsmål hvor køber du alt det fine stof henne?? Jeg synes det ser supergodt ud!! Jeg synes det er svært at finde
kreativt knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.