Hejsa!
 Jamen for snart 2 uger siden smed min datter på 3,10 år bleen  Hun tog den selv  af og gik ud på toilettet og tissede
 Hun tog den selv  af og gik ud på toilettet og tissede  Jeg blev meget  overrasket, for det kom meget pludseligt. Men så var vejen banet og vi  fortsatte.
 Jeg blev meget  overrasket, for det kom meget pludseligt. Men så var vejen banet og vi  fortsatte.
 Det går nu rigtig godt, der kan selvfølgelig stadig  ske uheld, men hun er blevet helt tryg ved at sidde på toilettet. Hun  bruger nu kun ble, når hun skal lave prut og om natten - hun vil dog  ikke have den på, når hun skal sove, så vi giver hende på efter hun er  faldet i søvn.
 Hun klarer det fint, når vi er på tur osv osse.
 MEN, i børnehaven sker der kun uheld hver dag!! Hun vil gerne gå med  mig ud på børnehavens toilet om morgnen og om eftermiddagen ved  afl/henter. Men hun vil ikke gå derud i løbet af dagen....pædagogerne  siger bare til mig, at de ikke kan få hende til det!! Jeg har sagt, at  de bliver nødt til at vise, at det er noget DE bestemmer, hvornår hun  skal gå ud og prøve at tisse - lige så vel som hun skal følge alle de  andre reglr i børnehaven, så er det at gå ud og tisse osse noget alle  børn skal.
 Hvad pokker skal jeg gøre?? Børnehaven mener vi som  forældre skal hjælpe hende med det...men hvordan pokker skal vi kunne  det, når vi godt kan få hende på toilettet dernede, men pædagogeren ikke  kan!?!!
 Jeg er bange for de til sidst siger, at hun skal have  bleen på igen dernede, for det vil da være et stort nederlag, når hun  ingen problemer har andre steder!
 Hun er tryg nok ved børnehaven  og jeg er sikker på hun lader være, fordi hun ved hun kan! Pædagogerne  giver hende mange valgmuligheder og spørger meget: skal du tisse osv!  Selvfølgelig siger et barn nej midt i en leg. Det mener jeg er forkert,  for et barn der lige skal lære det skal ikke have alle de  valgmuligheder, men skal hjælpes ud på toilettet efter et tidsinterval,  for at hjælpe dem med at mærke efter. Og børn bliver meget nemt "fanget"  i legen og glemmer alt om tid og sted. Her mener jeg pædagogerne skal  hjælpe.
 Hvad skal jeg gøre og hvad skal jeg sige mere til  pædagogerne?? Jeg mener det nu er vigtigt at få vendt disse uheld til  nogle succesoplevelser, sådan så hun ikke skal gå og få det dårligt over  det til sidst.
 Lone - som syntes der mangler noget pædagoisk  opbakning!!