Opdate på det at blive blefri!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. juni 2010

lonemus

Hejsa!

Jamen for snart 2 uger siden smed min datter på 3,10 år bleen Hun tog den selv af og gik ud på toilettet og tissede Jeg blev meget overrasket, for det kom meget pludseligt. Men så var vejen banet og vi fortsatte.

Det går nu rigtig godt, der kan selvfølgelig stadig ske uheld, men hun er blevet helt tryg ved at sidde på toilettet. Hun bruger nu kun ble, når hun skal lave prut og om natten - hun vil dog ikke have den på, når hun skal sove, så vi giver hende på efter hun er faldet i søvn.

Hun klarer det fint, når vi er på tur osv osse.

MEN, i børnehaven sker der kun uheld hver dag!! Hun vil gerne gå med mig ud på børnehavens toilet om morgnen og om eftermiddagen ved afl/henter. Men hun vil ikke gå derud i løbet af dagen....pædagogerne siger bare til mig, at de ikke kan få hende til det!! Jeg har sagt, at de bliver nødt til at vise, at det er noget DE bestemmer, hvornår hun skal gå ud og prøve at tisse - lige så vel som hun skal følge alle de andre reglr i børnehaven, så er det at gå ud og tisse osse noget alle børn skal.

Hvad pokker skal jeg gøre?? Børnehaven mener vi som forældre skal hjælpe hende med det...men hvordan pokker skal vi kunne det, når vi godt kan få hende på toilettet dernede, men pædagogeren ikke kan!?!!

Jeg er bange for de til sidst siger, at hun skal have bleen på igen dernede, for det vil da være et stort nederlag, når hun ingen problemer har andre steder!

Hun er tryg nok ved børnehaven og jeg er sikker på hun lader være, fordi hun ved hun kan! Pædagogerne giver hende mange valgmuligheder og spørger meget: skal du tisse osv! Selvfølgelig siger et barn nej midt i en leg. Det mener jeg er forkert, for et barn der lige skal lære det skal ikke have alle de valgmuligheder, men skal hjælpes ud på toilettet efter et tidsinterval, for at hjælpe dem med at mærke efter. Og børn bliver meget nemt "fanget" i legen og glemmer alt om tid og sted. Her mener jeg pædagogerne skal hjælpe.

Hvad skal jeg gøre og hvad skal jeg sige mere til pædagogerne?? Jeg mener det nu er vigtigt at få vendt disse uheld til nogle succesoplevelser, sådan så hun ikke skal gå og få det dårligt over det til sidst.

Lone - som syntes der mangler noget pædagoisk opbakning!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2010

lonemus

Slet ingen der har et godt råd????

Anmeld

6. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

lonemus skriver:

Nu er frederic godt nok ikke blefri endnu, da han er 1 år+9mdr.

Men derfor kan jeg sagtens svare og syntes ærligt det er pædagogerne der er galt på den. Når i jo sagtens kan få hende på toilet dernede og at de ikke kan lyder ærligt meget mystisk.

Som om det er lettere at skifte hendes tøj, fordi de ikke mener de kan få hende på toliet?

Jeg var gået amok, for det lyder jo som om de ikke gider at tage opgaven med at gå på toilet.

Vi har så prøvet det med en gæste dp. Hun havde kun gæste børn, da det giver mere i løn posen. Hun har som regl 3 børn.

-De kom ikke til fastelavn, fordi hun mente ikke hun kunne gå i det sne der var. Hun bor så midt inde i byen, hvor alt var ryddet.

-Den ene dag kom de ikke ud at sove, fordi det kunne hun ikke lige overskue.

-Frederic er en 'ikke spiser' og vores egen dp laver al mad hjemme (bager rugbrød - grønsags tærter - suppe mm) Så sagde til hende gæste dp at han ingen morgenmad ville have, jamen de skulle alligevel have lækker hjemmelavet varm middag. Da jeg så ank og spørger om han har spist, jamen hun havde ikke lige haft overskud til at lave noget -så han var blevet tilbudt et stykke ristet brød med smør.

-Spurgte en af de første dage om han kunne lide at være ved hende, jamen han bliver kun lidt ked når jeg går ud og ryger. HVAD? Så sidder man her med et astma barn og hun har intet fortalt...

-Han var så uheldig at skulle ned til hende igen en fredag og mandag. Det havde han ikke sovet til middag, for da hun havde spurgt om han ville ud at sove - havde han jo svaret nej. Hallo en dreng på 21 mdr skal ikke have den slags valgmuligheder om han skal sove eller ej.

Undskyld det blev lidt langt, men det er ikke kun i børnehaven den er gal.... Så kan helt klart godt forstå din frustration...

Anmeld

6. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Men derfor kan jeg sagtens svare og syntes ærligt det er pædagogerne der er galt på den. Når i jo sagtens kan få hende på toilet dernede og at de ikke kan lyder ærligt meget mystisk.

Som om det er lettere at skifte hendes tøj, fordi de ikke mener de kan få hende på toliet?

Jeg var gået amok, for det lyder jo som om de ikke gider at tage opgaven med at gå på toilet.

Vi har så prøvet det med en gæste dp. Hun havde kun gæste børn, da det giver mere i løn posen. Hun har som regl 3 børn.

-De kom ikke til fastelavn, fordi hun mente ikke hun kunne gå i det sne der var. Hun bor så midt inde i byen, hvor alt var ryddet.

-Frederic er en 'ikke spiser' og vores egen dp laver al mad hjemme (bager rugbrød - grønsags tærter - suppe mm) Så sagde til hende gæste dp at han ingen morgenmad ville have, jamen de skulle alligevel have lækker hjemmelavet varm middag. Da jeg så ank og spørger om han har spist, jamen hun havde ikke lige haft overskud til at lave noget -så han var blevet tilbudt et stykke ristet brød med smør.

-Spurgte en af de første dage om han kunne lide at være ved hende, jamen han bliver kun lidt ked når jeg går ud og ryger. HVAD? Så sidder man her med et astma barn og hun har intet fortalt...

-Han var så uheldig at skulle ned til hende igen en fredag og mandag. Det havde han ikke sovet til middag, for da hun havde spurgt om han ville ud at sove - havde han jo svaret nej. Hallo en dreng på 21 mdr skal ikke have den slags valgmuligheder om han skal sove eller ej.

Undskyld det blev lidt langt, men det er ikke kun i børnehaven den er gal.... Så kan helt klart godt forstå din frustration...

Anmeld

6. juni 2010

lonemus

Mor til Frederic skriver:

Tusind tak for dit svar

Er glad for det ikke kun er mig, som syntes pædagogerne skal til at tage ansvar. Men hver dag skubber de det over på mig, at det skal jeg løse....det er absolut ikke sundt for børn, at få for mange valgmuligheder, slet mht sådan nogle SKAL ting.

Jeg bliver nødt til at tage en snak med dem i morgen tidlig....det bliver jo ikke løst før de gør noget aktivt, i stedet for at have berøingsangst på området. èn dag sagde de, at de var bange for at presse hende.....så sagde jeg så, at der jo er forskel på at presse og sætte grænser. Så længe det fungerer alle andre steder, så vil hun jo gerne og bliver dermed ikke presset. Men når hun får valget om hun hellere vil ud at lege eller tisse, jamen så er det sgu for dumt.

Anmeld

6. juni 2010

Corn

I vores bhv beder de os om først at vænne dem til at gå uden derhjemme, og så derefter inddrage dem...

Men selv Anton som bruger ble i bhv (og de børn der er yngre) bliver tilbudt toilet inden de skal ud, spise, lege osv...

Så synes da jeres bhv har lidt at lære

Anmeld

6. juni 2010

lonemus

Macaab skriver:

I vores bhv beder de os om først at vænne dem til at gå uden derhjemme, og så derefter inddrage dem...

Men selv Anton som bruger ble i bhv (og de børn der er yngre) bliver tilbudt toilet inden de skal ud, spise, lege osv...

Så synes da jeres bhv har lidt at lære

De har altid sagt, at det var bare et tegn fra os, så skulle de nok bakke op omkring det. !!!!!!

Hun ville selv have bleen af, fra den ene dag til den anden. Hun har fra første dag klaret det flot herhjemme og hun vil heller ikke sove med bleen mere. Hun vil kun have den på, når hun laver prut, hvilket hun får.

Men bh kan da ikke forlange, at vi skal sørge for hun går på toilettet dernede, samt selv siger til hver gang hun skal tisse. Hun har altså kun været blefri i 2 uger snart......så hurtigt sker det altså ikke, at alting kommer på plads.

Nøj, hvor er det dog bare frustrerende

Min mand er skide tosset over det, fordi de ikke tager et ansvar dernede. Så vi bliver nødt til at tale et alvorsord med dem i morgen - for vi skal se at have vendt den her, så hun får nogle succes oplevelser dernede osse.

Lone

Anmeld

6. juni 2010

Corn

Ja I må have en snak med dem. SElf kan I ikke sørge for at hun går på toilettet når I ikke er der...

Synes det er en god ordning, at i "vores" bhv spørger de, også selvom ungerne har ble på... Det minder jo alle børnene om, at det er en mulighed IKKE at gå med ble...

Anmeld

6. juni 2010

lonemus

- skriver:

Når din datter stadig vil have ble på ved aff. ville jeg lade hende have ble på i BH noget tid indtil hun er helt tryg ved at gå uden derhjemme.

ALT andet vil give bagslag.

Og bliv ved med at tage hende på toilet morgen og eftermiddag, nu når i godt kan, så hun vænner sig til at det er ok at gå på toilet i BH.

De kan spørge men at hun SKAL er ingen løsning!

Men det er jo meget normalt, at det at lave prut på toilette først kommer bagefter!!

Hun er fuldt ud tryg ved at gå på toilettet herhjemme og andre steder - og sågar osse i børnehaven, men når hun får valget om at tisse eller komme ud og lege, så er det jo klart hun vælger tisseriet fra. Samtidig vil jeg osse mene det er meget normalt, at man i starten skal hjælpe dem med at komme på toilettet, da de ikke selv husker på det hver gang i forbindelse med leg.

Jeg mener heller ikke hun SKAL gå ud og tisse, men hun SKAL prøve inden de går på legepladsen osv. Sådan gjorde vi osse med lillebror, det gik fint.

Lone - som mener det vil være et stort nederlag for hende, at gå med ble igen. Hun laver kun prut herhjemme, og piller ofte selv bleen af inden jeg når at få stoppet hende - da jeg jo lige skal have vasket numsen. Hun siger den strammer og gider ikke have den på

Anmeld

6. juni 2010

Svei

lonemus skriver:

Men det er jo meget normalt, at det at lave prut på toilette først kommer bagefter!!

Hun er fuldt ud tryg ved at gå på toilettet herhjemme og andre steder - og sågar osse i børnehaven, men når hun får valget om at tisse eller komme ud og lege, så er det jo klart hun vælger tisseriet fra. Samtidig vil jeg osse mene det er meget normalt, at man i starten skal hjælpe dem med at komme på toilettet, da de ikke selv husker på det hver gang i forbindelse med leg.

Jeg mener heller ikke hun SKAL gå ud og tisse, men hun SKAL prøve inden de går på legepladsen osv. Sådan gjorde vi osse med lillebror, det gik fint.

Lone - som mener det vil være et stort nederlag for hende, at gå med ble igen. Hun laver kun prut herhjemme, og piller ofte selv bleen af inden jeg når at få stoppet hende - da jeg jo lige skal have vasket numsen. Hun siger den strammer og gider ikke have den på

Har de ikke faste tisse tidspunkter.. det har de i konrads børneshave og det tror jeg fungerer rigtig fint.

Nu var konrad kun 2 år og 3 mdr. da han smed bleen og der var kun uheld de første dage, men altså, jeg mener bestemt ikke du skal give hende bleen på igen, slet ikke...at hun vælger at bede om ble på frem for et toilet når hun skal have afføring handler jo ikke om at hun ikke er renlig, men bare om hvor hun ønsker at ligge dejen..

Jeg forstår ikke pædagogernes ligegyldighed eller dovenskab i forhold til det her...men de skal som du siger ikke give hende et valg men bare sige at nu er det tissetid...men hvordan du kan ændre deres holdning, det ved jeg ikke...synd din datter skal ende med at tisse i bukserne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.