TANDPINE......... hvo'n lændre jeg det til mandag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.587 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. juni 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

hej piger..

Som nævnt i overskriften har jeg mega tandpine.... min 4. visdomstand gror igen men der er ikk plads til den så nu der gået betændelse i (tandbyld)

nu har jeg skyllet med mundskyld (som en hver morgen) men idag sviger det.. Ringer til tandlægen mandag og håber på en tid - men nogle der har prøvet det som kan fortælle mig hvordan jeg kan lændre smerterne lidt.. det gør virkelig ondt....

Kan man overhovedet være mere uheldig end mig i denne uge..

Mandag brækker min højrehånd (skrive hånden)

Onsdag ædt op af myg

nu tandbyld............. arg men dog...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2010

nuggie

Man plejer at sige at en ibrufen og to pernodiler er godt mod tandpine. men ellers så ring evt. til tandlægevagten, nogen gange kan de komme med et par gode råd, uden at man behøver komme der op.

Problemet ved at gå med den hvis der er betændelse er at det kan være svært at bedøve den når den så skal ud, og måske må man behandle med pencilin inden man kan fjerne den, (det har jeg prøvet og det var træls, for jeg gik lang tid md smerter)

Anmeld

5. juni 2010

MetteMTH

Panodiler hjælper ikke en skid!

Da mine visdoms tænder var på vej ud, havde jeg også ondt i den ene, ringede til tandlæge så fik jeg nogle piller imod betændelse og det hjalp. De kan godt gøre ondt når de vokser.

Anmeld

5. juni 2010

_-Kathrine-_

KatjaRenee skriver:

hej piger..

Som nævnt i overskriften har jeg mega tandpine.... min 4. visdomstand gror igen men der er ikk plads til den så nu der gået betændelse i (tandbyld)

nu har jeg skyllet med mundskyld (som en hver morgen) men idag sviger det.. Ringer til tandlægen mandag og håber på en tid - men nogle der har prøvet det som kan fortælle mig hvordan jeg kan lændre smerterne lidt.. det gør virkelig ondt....

Kan man overhovedet være mere uheldig end mig i denne uge..

Mandag brækker min højrehånd (skrive hånden)

Onsdag ædt op af myg

nu tandbyld............. arg men dog...

To Ibuprofen og 2 panodil/pinex/pamol 3 gange daglig.  Det hjælper når min dumme visdomstænder begynder at rykke på sig :-)

Anmeld

5. juni 2010

saxa

Jeg har haft tandbylder et par gange i mine visdomstænder (også derfor de er røget ud) Jeg har ringet til vagtlægen og fortalt jeg havde en tandbyld - og har haft det før, og han har ordineret pencillin til det.. Det hjælper allerede efter 3.pille.. Af smertestillende har jeg taget to Panodil Zap (Knækket over til 4 halve - da de så virker hurtigere) Og der hjalp max godt her

Anmeld

5. juni 2010

saxi skriver:

Jeg har haft tandbylder et par gange i mine visdomstænder (også derfor de er røget ud) Jeg har ringet til vagtlægen og fortalt jeg havde en tandbyld - og har haft det før, og han har ordineret pencillin til det.. Det hjælper allerede efter 3.pille.. Af smertestillende har jeg taget to Panodil Zap (Knækket over til 4 halve - da de så virker hurtigere) Og der hjalp max godt her

har snakket med vagtlægen han gav mig kun smertestillende ingen penicilin mod betændelse

Anmeld

5. juni 2010

MinWilliam

Hvor lyder det bare en træls uge for dig..

Håber det smertestillende hjælper dig..

Anmeld

5. juni 2010

lollandpigen

Hejsa....

Åh din stakkel der er ikke noget værre end tandpine.... Je ger uddannet som klinikassitent og har et godt råd der hjælper på tandpine generalt men om det også hjælper på Visdomstænde rog tandbylder  er jeg ikke lige klog på. Tag et stykke vat eller køkkenrulle/ gaze og put godt med snaps på og put det på tanden, det gør HAMMER ondt lige et par minutter men bagefter er smerten væk.... Har selv prøvet det og kender andre de rhar givet mig rådet som også har prøvet og det hjælp også på dem. Det er da et forsøg..... Ellers ved jeg at nogle prøver lægevagten i stedet for tandlæge vagten nogle gange vil de gerne give pencillin....

Håber virkelig du får lidt ro ellers er der læææææænge til mandag morgen....

Anmeld

6. juni 2010

tark for jeres råd men ringer til tanddr. i morgen..

møg uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.