Hvad er/har været jeres milepæle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.593 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Risen

Her har det bare været NF og MD scanningerne.. Nu er det at komme over uge 37 hvilket jeg er på mandag.. Og så tja ? Hvad bør være den næste ? Måske termindato.. Hvad har været jeres? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

For mit vedkommende har milepælene været følgende:

Uge 12

Uge 20

Uge 27 (hvorfor, det ved jeg faktisk ikke)

Uge 30 (yes! "kun" 10 uger tilbage)

Uge 32 (8 uger tilbage - kun 2 mdr!)

Uge 37 (så er baby færdigbagt/født til tiden)

...Tjaaah, næste milepæl må vel bare være fødslen....

Kan dog alligevel snart ikke vente de sidste 3 uger

Anmeld

5. juni 2010

Anne85

Risen skriver:

Her har det bare været NF og MD scanningerne.. Nu er det at komme over uge 37 hvilket jeg er på mandag.. Og så tja ? Hvad bør være den næste ? Måske termindato.. Hvad har været jeres? 

Ja som du skriver NF og MD - derefter var det 20 + (jubii halvvejs), så uge 30 (lækkert at tænke på at næste gang man skiftede 10´er så var det termins tid ), derefter var det uge 35 af frygt for for tidlig fødsel og min jordemoder stillede 34+ op som den gyldne uge hvor baby selv kunne trække vejret osv. Lige nu er det så uge 38 som jeg går ind i på torsdag for der er prinsessen færdigbagt og fødslen kan bare komme  Og tja, når man så langt så er sidste milepæl vel termins datoen

Anmeld

5. juni 2010

Faith

Puh ha synes godt nok der har været mange milepæle.... Der har selvfølgelig været NF og MD, men i mit tilfælde også uge 20 (halvvejs), uge 24 (der hvor man ville begynde at kæmpe for tvillingerne hvis jeg skulle gå i fødsel), uge 28 (hvor jeg måtte blive udskrevet fra Skejby sygehus efter en uges indlæggelse med veer), og nu uge 34 (hvor man ikke vil forsøge at stoppe fødslen hvis den skulle gå i gang). Jeg er 30+2 i dag så jeg tæller dagene!

Anmeld

6. juni 2010

oo

ja altså...først var det jo rent faktisk at blive gravid så var det første scanning, som jeg fik to dage efter jeg testede positivt. dvs MEGET tidligt. jeg var i januar 2009 gravid udenfor livmoderen, så derfor blev jeg fulgt meget tæt fra fertilitetsklinikkens side og den allerførste scanning i denne graviditet var ganske skrækkeligt at se frem til, fordi vi før havde prøvet at stå med positive tests men ingen baby

de scannede mig en del de første 3-4 uger og kunne konstatere at alt udviklede sig som det skulle - men hver scanning var grufuld at tage afsted til!!

næste milepæl var at skulle forbi det tidspunkt hvor jeg fik fjernet den første graviditet, det var i 9. uge. og efter det kom NF.

så er der alle de almindelige - går jeg ud fra - med hvornår mærker man baby første gang, hvornår mærker far baby første gang osv osv. og naturligvis MD. lige nu ser jeg frem til mit 2. jordemoderbesøg, der er lettere forsinket oga mine eksamener og først ligger når jeg er 24+0 om to uger...

Anmeld

6. juni 2010

Corn

Risen skriver:

Der er faktisk mange

NF

De magiske 12 uger

MD

20 uger = halvvejs

25 uger (tror jeg havde et læge eller jm besøg)

29 uger, uden veer, der blev jeg sygemeldt med veer med nr. 2, samt at denne gang gik fra jeg til ferie, afspadsering og efterfølgende orlov

36 uger, der fødte jeg min førstfødte, sund og rask, til trods for at han gerne måtte være blevet inde lidt før...

Nu er jeg så 36+2 og kæmper for at holde benene sammen, så han bliver inde til 37+0 så jeg kan få min hjemmefødsel

Så nu skal det bare blive fredag, og så er jeg KLAR

Anmeld

6. juni 2010

LinLin

Mine har været/er:

11+0 (da det var den dag jeg aborterede i sidste graviditet

NF - for at se om der overhovedet var nogen derinde

Kønsscanning (det blev ved 16+5) - MÅTTE bare vide det!

20+0 - halvvejs

32+0 - barsel!

37+6 - fordi jeg håber at føde deromkring igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.