Nogle læger, sygeplejersker eller apotekere...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.853 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

Bondepigen

Ja, er der nogen der kan svare mig på om alkohol må indtages sammen med surlid (antibiotikum)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

Maria.

Jeg er ingen af delene, men medicin og alkohol må som hovedregel ikke indtages sammen!

Anmeld

4. juni 2010

Bondepigen

Maria. skriver:

Jeg er ingen af delene, men medicin og alkohol må som hovedregel ikke indtages sammen!

Jamen sikke trist det ville blive, da jeg får sertralin fast...

Men skal i byen i morgen, og vil bare gerne vide om jeg kunne tillade mig at drikke lidt. Det er så læææænge siden.

Anmeld

4. juni 2010

_-Kathrine-_

Hejsa..! Det sker der ikke noget ved! :-)

Du kan gå ind på medicin.dk og skrive Surlid i søgefeltet. Der er ingen forholdsregler mht alkohol :-)

Mvh Kathrine

Anmeld

4. juni 2010

msax

bondepigen skriver:

Ja, er der nogen der kan svare mig på om alkohol må indtages sammen med surlid (antibiotikum)?

Jeg tænker at det kommer an på hvad du får antibiotika imod. Jeg har lige læst produktresume og søgt lidt rundt på nettet - og umiddelbart kan jeg ikke se at det er nogen kontraindikationer. Men jeg vil ikke hænges op på noget - så ring til apoteket, de skal kunne svare dig.

Anmeld

4. juni 2010

klmf

Nogle kan godt opleve lidt bivirkninger ved at blande antibiotikum og alkohol, men det eneste antibiotika man SLET IKKE må blande med alkohol er metronidazol, det virker ligesom antabus. Men det er Surlid jo ikke, så tag du bare et glas eller to, men hold lige øje med hvordan du reagerer.

Anmeld

5. juni 2010

Bondepigen

Tak for svar allesammen. Jeg prøver at se, hvordan det går.... Måske har jeg slet ikke lyst alligevel..

Anmeld

5. juni 2010

Becks

bondepigen skriver:

Tak for svar allesammen. Jeg prøver at se, hvordan det går.... Måske har jeg slet ikke lyst alligevel..

Hvis der ikke er rød trekant på æsken, må du gerne.. Og kan se de må tages imens man ammer, så tror ikke der sker noget hvis du drikker imens du tager dem...

Anmeld

5. juni 2010

Bondepigen

Tutter skriver:

Hvis der ikke er rød trekant på æsken, må du gerne.. Og kan se de må tages imens man ammer, så tror ikke der sker noget hvis du drikker imens du tager dem...

Tak for svar. Så tror jeg detgår, for der er ikke rød trekant på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.