Den første skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. juni 2010

patella

Bastian blev 6 måneder i sidste uge, så nu er vi for alvor kommet igang med den første skemad.

Skal bare lige høre om jeres erfaringer. Er det normalt at han ikke spiser ret meget, selvom han godt kan lide det? Jeg har ikke ammet ham før han får grøden, dvs. han må være sulten. Når han har spist det han kan, og jeg gir ham lidt bryst, spiser han ikke ret meget ved brystet. Så det kunne godt tyde på at han hurtigt blir mæt af den noget mere faste føde. 

Jeg har svært ved at få kartoffelmos i ham. Det ser næsten ud som om det gir ham kvalme... og det selvom det var dejligt sødt (havde økologiske gulerødder i også) og cremet...

Skal jeg bare være tålmodig og se hvad der sker, da det kun er lidt over en uge vi har været igang, eller gør jeg noget forkert??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2010

saxa

Tålmodighed er en god ting.. Han skal lige smage på sagerne og vænne sig til dem.. Så du gør ingenting forkert..  Bare rolig, han skal nok tage fra sig, når han rigtig får smag på det..

Anmeld

4. juni 2010

patella

Ok, min sunde fornuft sagde mig også at det var sådan det hang sammen  Men som det er med alt nyt, så blir man bare så usikker... 

Anmeld

4. juni 2010

Valle81

Hejsa:0)

En persons knyttede hånd svarer ca til størrelsen på ens mavesæk:0) Så hvis du kigger på han sikkert meget lille hånd, så kan man se at der ikke skal meget til før de er mætte:0) Synes det er sådan en god tommelfingerregel:0 )

jeg fik den af min SP, da jeg også synes at min datter slet ingen ting spiste, men kkunne jo godt se, at næsten bare 5 skefulde, så var hun jo nærmest mæt:0)

God fornøjelse fremover:0)

Anmeld

4. juni 2010

patella

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

En persons knyttede hånd svarer ca til størrelsen på ens mavesæk:0) Så hvis du kigger på han sikkert meget lille hånd, så kan man se at der ikke skal meget til før de er mætte:0) Synes det er sådan en god tommelfingerregel:0 )

jeg fik den af min SP, da jeg også synes at min datter slet ingen ting spiste, men kkunne jo godt se, at næsten bare 5 skefulde, så var hun jo nærmest mæt:0)

God fornøjelse fremover:0)

Ja det var godt nok en god ting at tænke på - så forstår man det da bedre 

Der må tålmodighed til... 

Anmeld

4. juni 2010

lion

Ja tålmodighed skal der til når de får deres første skemad.

Men det er ikk alle børn der er glade for kartoffelmos i den alder.

Min søn fik lidt blåbær mos for første gang i går og nej hvor han spiste og elskede det fra start. Han er så ikk så gammel endnu 3 mdr og 8 dage

Anmeld

4. juni 2010

patella

lion skriver:

Ja tålmodighed skal der til når de får deres første skemad.

Men det er ikk alle børn der er glade for kartoffelmos i den alder.

Min søn fik lidt blåbær mos for første gang i går og nej hvor han spiste og elskede det fra start. Han er så ikk så gammel endnu 3 mdr og 8 dage

Hold da op du er tidligt ude  Men hellere det end de blir kræsne...

Anmeld

4. juni 2010

lion

patella skriver:

Hold da op du er tidligt ude  Men hellere det end de blir kræsne...

Både ja og nej.

Min datter var 2 mdr og 28 dage første gang hun fik frugtmos.

Min søn er bare så sulten hele tiden, og kan godt spise 200ml og så gerne vil ha mere igen 2 timer efter.

Men den der tålmodighed kan bare være svær

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.