Puha... Vil slet ikke sige jeg kender det, for gør jeg ikke.
Jeg ved med forhindringer på arbejdsmarkedet, og har slåsset i 3½ år med kommune og sygehuse. Jeg kunne bare ikke forholde mig til jeg fra den ene dag til den anden ikke kunne det, som jeg kunne i går. Når jeg tænker tilbage på tiden inden jeg blev skadet, så ønsker jeg mig det mere end noget andet, men det kan jeg ikke få, og må forholde mig til. Arbejder ud fra det. Jeg var i gang med en HG, til at stå i ungpige butik, og senere videreuddanne mig til designer. Hverken butik, eller designer kan jeg blive. Har fået fjernet de fleste uddannelse muligheder da der ikke er noget kommunen vil hjælpe til, fordi det ikke har noget formål, eller fordi det tager for lang tid, fordi det skal tages på nedsat tid(meget frustrerende med en masse muligheder, men kommunen vil ikke hjælpe) og der kan ikke gives SU da det igen er for lidt timer på en uge. Jeg går hjemme nu, designer og syr stadig på hobbyplan, mere bliver det ikke til, men veninderne elsker mine designs, og det er vigtig for mig. Jeg er så (ikke for at gnubbe salt i såret) heldig at være gravid, og glæder mig over de lykkelige omstændigheder. Men hvor må det være svært ikke at vide hvad man skal med sit liv... Sæt dig ned, selv om du ikke kan være på arbejdsmarkedet, så find ud af hvad du evt godt kan, som en skriver motion er rigtig godt. (bliver dyrket her så godt som muligt) Måske du kan hjælpe et sted som frivillig hvor du kan komme når du har overskud og lyst. Måske du har interesser som maler, syning, bagning (Mange skønne ideer herinde fra
) klippe/klister... Der er masser at give sig til, man skal bare finde det man brænder for. Ja du brænder for en familie, og forstår godt det er en stor priotet, men sæt dig selv først, find ud af hvad du KAN med dit liv, sæt dig nogen mål, og nogen drømme, det skader aldrigt. Jeg drømmer stadig om designer, vil jeg altid gøre, og håber chancen byder sig, men desværre byder branchen ikke at det kan passes til mine behov, der skal mere blod, sved og tåre til end jeg kan ofre lige nu, men derfor kan jeg stadig hver gang jeg sætter mig med et nyt design tænke "det er det her jeg vil med mit liv, det er det jeg drømmer om".
Ved ikke om det hjalp lidt, men husk dig selv i løbet. Og Nej, din veninde forstår ikke, hun kan kun samligne som hun tror du har det, efter det ikke er hendes drøm endnu.