Sukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. juni 2010

AnneBJ

Hej piger,

Er der nogle af Jer der har sukkersyge og kender til symptomer osv?

Sagen er den, at jeg den sidste uge har været enormt tørstig, drikker min. 2 l. vand om dagen, og har jo som en følge deraf også øget vandladning. Jeg føler mig ikke sulten, og kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har taget mig sammen til at lave ordentlig, varm aftensmad. Desuden klør det i området omkring skamlæberne, altså i al "behåringen" faktisk. Jeg har ikke barberet mig dernede for nyligt, så det er ikke fordi der er ved at vokse hår ud. Der er ingen mærker, eller synlige forklaringer på kløen, og det er kun dér. Når jeg googler disse symptomer, vælter det frem med info om sukkersyge, og ved godt, at jeg jo bør søge læge hvis jeg tror jeg har det, men tænkte at nogen måske ved noget...?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

LifeIsGreat

umiddelbart kunne det lyde som tegn på sukkersyge.. Er der nogen i din familie der har det?

Anmeld

3. juni 2010

klmf

Jeg ville nok ringe til lægen og bede om at få en morgentid, så kan du komme fastende. Et blodsukker på fastende mave over 11 mmol/L er så vidt jeg ved stadig diagnostisk for sukkersyge, men du skal nok igennem en glukosebelastning også.

pøj pøj - håber da ikke du har det!!

Anmeld

3. juni 2010

AnneBJ

Nej der er ingen i min familie der har det mig bekendt, men vil da prøve at ringe til lægen. Ville I gøre det imorgen, eller "se tiden an" - jeg mener, det er jo ret varmt og sådan, så det øger vel også behovet for væske..?

Anmeld

3. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977

Vi har rigtig meget sukkersyge i min familie og selvom jeg ikke har fået det (7-9-13) så har jeg også de symptomer du beskriver. Det er ikke nødvendigvis diabetis, men snak med lægen om en glykosetest.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.