hvad gør i ??? min fondant hænger fast i bodret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.553 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. juni 2010

Fru Dinesen

Syndes bare ik jeg kan rulle det tyndt uden at det virkelig meget hænger fast , bruger masser af flor melis men stadig sidder det fast .... Hvad gør i ???????? 

Og hvad med at få det til at ligne det man gerne vil ha det skal at ligne ... nogle gode ideer/fif  ???? 

Skal nemlig lave hello kitty kage til Amalie som hun kan ha med i Vuggestuen 

Knussss Linda 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

LifeIsGreat

Hvis den hænger meget fast kunne det tyde på, at du ikke har æltet nok flormelis ind i den, hvis det altså er en hjemmelavet mmf du bruger. Ellers bruger jeg lidt maizena - det går som regel nemmere end flormelis, synes jeg. Men det er smag og behag.

Mht at det skal ligne noget, så må du jo prøve dig frem med at moddelerer en figur der skal ligne noget Ved det er en del herinde der før har lavet hello kitty, så kig evt. i billedgalleriet

Anmeld

3. juni 2010

Fru Dinesen

kan godt være jeg er meget dum he he ...... en der skrev at hun ik gad det fondant hun lavede men så prøvede hun mmf 

Hvad er det der mmf .....

He he Linda absolut helt ny i den her fantastiske kage verden 

Anmeld

3. juni 2010

LifeIsGreat

Linda cecilie liljeqvist Dinesen skriver:

kan godt være jeg er meget dum he he ...... en der skrev at hun ik gad det fondant hun lavede men så prøvede hun mmf 

Hvad er det der mmf .....

He he Linda absolut helt ny i den her fantastiske kage verden 

mmf er den fondant man selv kan lave ret hurtigt ud af skumfiduser. Du kan finde opskriften herinde under opskrifter

Anmeld

3. juni 2010

Fru Dinesen

det er lige den jeg bruger 

Anmeld

3. juni 2010

Josesmor

du kan rulle det ud imellem bagepapir.. Så er det nemmere sys jeg..

Anmeld

3. juni 2010

Fru Dinesen

meget smart .. prøver det med bage papir 

Anmeld

4. juni 2010

TbCp

Jeg plejer altid at rulle ud på kartoffelmel, så hænger det meget sjældent fast i bordet.

Anmeld

4. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Enten er din mmf for blød eller også bruger du for lidt strøelse. Jeg har sådan en  udrulle-måtte. Det er skønt Og smart, for der er målestreger osv. så man nemt kan stoppe når det er stort nok.

strøelse: Maizena eller kartoffelmel bruger jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.