Nat amning - vi falder i søvn bagefter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. juni 2010

Snuffler25

Hej piger

Min dreng på 6 uger, er utrolig sød ved mig - han vækker mig kun en enkelt gang, typisk ved 4 tiden for at få mad. Jeg tager ham over i sengen og ammer ham i liggende stilling hvor han ligger helt ind til mig ved mit bryst. Han får først på det ene og så skifter vi til det andet, alt i alt ca. 30-45 min... det går rigtig fint, men her de sidste par gange er jeg sørme faldet i søvn  Falder i søvn kort tid efter han er lagt til det andet bryst og ved han også falder i søvn (han må sgu oss ligge godt lige der)

Vi vågner sammen om morgenen, typisk ved 7.30 tiden og så kommer han jo i det samme i tanke om mad - og så får han selvfølgelig med det samme morgenmad, han ligger der jo nærmest allerede.

Er dette forkert af mig, at lade ham ligge hos mig? Hvad synes i?
Nogle er jer som oplever det samme?

Jeg får helt dårlig samvittighed når jeg vågner på den måde og "opdager" han ligger der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2010

Mathilde

Det er da bare helt fint

Celina har lagt hos mig altid og hele natten igennem. Det er jo praktisk, hyggeligt og så sover baby også tit bedre når mor er ved siden af til at give tryghed.

Bare du ikke ryger eller er svært overvægtig, så skulle der ikke være noget i vejen for det

Anmeld

3. juni 2010

Karo

Det sker altså også herhjemme en gang imellem at jeg vågner op med brystet frit fremme og Ida der ligger og sover op ad brystet

Så længe man ikke tumler rundt og risikere at rulle oven på barnet syndes jeg det er okay.

Anmeld

3. juni 2010

N&J

Snuffler25 skriver:

Hej piger

Min dreng på 6 uger, er utrolig sød ved mig - han vækker mig kun en enkelt gang, typisk ved 4 tiden for at få mad. Jeg tager ham over i sengen og ammer ham i liggende stilling hvor han ligger helt ind til mig ved mit bryst. Han får først på det ene og så skifter vi til det andet, alt i alt ca. 30-45 min... det går rigtig fint, men her de sidste par gange er jeg sørme faldet i søvn  Falder i søvn kort tid efter han er lagt til det andet bryst og ved han også falder i søvn (han må sgu oss ligge godt lige der)

Vi vågner sammen om morgenen, typisk ved 7.30 tiden og så kommer han jo i det samme i tanke om mad - og så får han selvfølgelig med det samme morgenmad, han ligger der jo nærmest allerede.

Jeg får helt dårlig samvittighed når jeg vågner på den måde og "opdager" han ligger der

Det gjorde jeg også med Nikita til hun ja holdte op med at amme, kunne simpelthen ikke holde mig vågen.. så jeg kan ikke se nogen grund til at lade være med mindre du ikke overholder sundhedsstyrelsen råd når barnet skal sove med mor og far.. 

Anmeld

3. juni 2010

Lise

Gjorde det hver eneste nat i månedsvis med min store dreng (da han var baby), og nu det samme med hans lillebror...

Det er hyggeligt og trygt - og det giver mere søvn til moar

Anmeld

3. juni 2010

Lone Jakobsen

jeg har altid elsket det det er trygt og dejligt, så nyd det endelig

Anmeld

3. juni 2010

Maddox

Det skal du overhovedet ikke have dårlig samvittighed over.. Jeg har gjort det med begge mine børn (bevidst) synes det var så hyggeligt...

Har heller aldrig været fuldstændig smadret om dagen, fordi jeg bare har ammet i søvne om natten

Anmeld

3. juni 2010

Tullebobs

Min lille dreng på knap 9 uger sover hos mig hele natten Det synes både han og jeg er dejligt og hyggeligt. Og så er det nemt - opdager jo knap når han spiser

Så sov I endelig arm i arm...

Kh Trine

Anmeld

3. juni 2010

Tulle28

Snuffler25 skriver:

Hej piger

Altså, jeg har jo hårdnakket påstået at jeg ALDRIG skulle have børn sovende i min seng - men jeg må jo nok erkende at jo, det skulle jeg så alligevel. Vi falder også i søvn ved hver amning og så vågner jeg som regel en time til halvanden efter. Nogle gange kommer hun tilbage i sin egen seng, men rigtig tit får hun bare lov til at ligge hos mig. For det ER jo ret hyggeligt, og hun sover bare så godt der. I sin egen seng ligger hun tit og møffer rundt, men hos mig ligger hun bare heeeelt stille og putter

Jeg spurgte SP'en om det kan blive en dårlig vane, men hun synes bare at vi skulle fortsætte. Og det gør jo også at man ikke behøver vågne så meget om natten når man skal amme.

Knus Tulle

Anmeld

3. juni 2010

Svei

Er det ikke den naturlige måde at sove med sit afkom.... hvis vi skal sådan helt tilbage til hvad vi er skabt til og hvordan...jeg ville ønske jeg havde kunne sove sådan med mine små, men det kunne jeg ikke. De blev lige rykket tyve cm og fik egen dyne på.

Min x sover tilgengæld stadig gerne med hans store unger under samme dyne som ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.