Jeg kan bare ikk forstå at min kære datter bliver 2 år om 2 mdr, sikke en stor pige hun er blevet.
Jeg ved godt børn ikk er ens og sådan noget, men nogen gange synes jeg at C ikk snakke så meget som andre børn hendes alder. Bare se Idas Lina, det lyder til hun snakker flere svære ord end C.
Men C er en af de børn der hopper i udviklingen, lige pludselig kan hun meget. Jeg har fået ørene tjekket og der var ikk noget.
Lige nu er alle voksne nede i vuggetstue Susan, for det har hun lært at sige, når HUN vil kan hun godt sige Pernille. Nu mangler vi bare Ayse, og hun kan alle de voksnes navne på stuen. Hun kan også sige 2 af pigernes navn på stuen, Faria og Vina.
Men hver gang jeg aflevere/henter snakker jeg med C på vej hjem. Folk må tror jeg er skør.
Jeg siger Hvad siger en:
Ko, svaret fra C er MUUU.
Hund: vov vov
Kat: Miaw miaw
Får: Mæææ
løve: brøler hun.
Hun siger fu, hver gang hun ser i fugl i luften, hun elsker at sige traktor, den har vi et par stykker af i omegnen. Juju(Julius) siger hun tit og græder han når vi er i køknkenet, løber hun ind for at give ham sutten.
Ellers siger hun.
sut, dul(gul), fifi, sko, bil, bus, mor sove, far, mor, farmor, mama(mormor), onkel, mere m?(mælk), ja, nej, stol, pude, bamse, pingvin og andre ord jeg ikk kan huske nu.
Når vi kigger i bog ved hun godt hvad en zebra, abe, pingvin, løve, hund, kat og giraf er.
Hun gider ikk rigtig at se fjernsyn, det er mere puslespil og bøger. Hun vil gerne hjælpe med at tage tøj på og nogen gange stjæler hun tøj fra skabet for at tage det på. Hun kan godt vaske op. Hun vil gerne hjælpe når jeg laver noget især mad.
Hun er begyndt at kunne tage sit nattøj af helt selv og derefter bleen, 7-9-13 kun tisserbleere endtil videre. Hun vil også gerne tisse på wcet, så vi har købt sådan et børnewcbræt og hun prøvede det for første gang i går.
Hov det er vist blevet lidt langt.