Eksamens angst ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

Mortil3på3og6

Heej alle sammen

Jeg er ved at færdig gøre min HG udd. og har været til den første eksamen i engelsk, den gik fint ( fik 7 )

men skal til eksamen imorgen, og er ligeså bange for denne som jeg var for den sidste.

er bange for at jeg bliver skuffet hvis jeg ikke også får 7 i denne, og at jeg går fuldstændig i sort derinde ved det uhyggelige grønne bord.

Nogle der har nogle råd, andet end medicin da jeg ikke er meget for det da jeg er 29 uger henne..

Knus Kristina Ø

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

KajaH

Halløj.
Jeg har nøjagtig det samme problem som dig, jeg har fået nogle blodtryksnedsættende piller af min læge (ved ikke hvor godt det er hvis man er gravid), men synes faktisk ikke rigtig de hjælper.
Jeg går også fuldstændigt i sort, og jeg har også en del eksamener nu her inden jeg kan få min hue på den 23, så jeg følger lige med hvis der kommer noget

Mvh Kaja

Anmeld

2. juni 2010

Mumto3

For det første:

I ER GRAVIDE!!!! Så bliver det da ikke større!!! Det er jo fantastisk, så skide være med nogle latterlige eksaminer!!!

Jeg kan huske at jeg mødte en gammel bekendt i toget, da jeg lige havde fået den første. Vi havde skrevet speciale på universitet nogen lunde samtidig, og hun havde fået 13. Jeg ønskede stort tillykke og sagde (og mente) at det var da fantastisk!!!! -hvortil hun kiggede på mit lille vidunder og sagde: Ja, men slet ikke lige så stort som det du har opnået!!! (jeg havde lige fået 11 i mit speciale, men det var jo mit barn hun hentyde til).

Jeg har siden været censor i ca. 8 år nu, og har oplevet mange 'sjove' ting ved eksamensbordet. Men én ting man sagtens kan sige er:

Undskyld, hvad var det du spurgte om. Jeg er bare så nervøs at jeg slet ikke kan høre efter.

Det er helt ok!!! Vi kan jo både se og høre på jer at I er nervøse, og det vil i gerne tage hensyn til. Vi er ikke ude på at slagte jer! Men vil bare gerne høre hvad I kan, så I kan få en retfærdig karakter.

Hvis I er så langt henne at det er synligt, så kan I også som et lille trick hvis I bliver spurgt om noget I ikke aner hvad I skal svare på bare sige: AV! undskyld men den lille sparkede bare lige hårdt i maven på mig. (og så håbe på at læreren går videre til et andet spørgsmål).

Held og lykke med det.

Anmeld

2. juni 2010

E.T

Mumto3 skriver:

For det første:

I ER GRAVIDE!!!! Så bliver det da ikke større!!! Det er jo fantastisk, så skide være med nogle latterlige eksaminer!!!

Jeg kan huske at jeg mødte en gammel bekendt i toget, da jeg lige havde fået den første. Vi havde skrevet speciale på universitet nogen lunde samtidig, og hun havde fået 13. Jeg ønskede stort tillykke og sagde (og mente) at det var da fantastisk!!!! -hvortil hun kiggede på mit lille vidunder og sagde: Ja, men slet ikke lige så stort som det du har opnået!!! (jeg havde lige fået 11 i mit speciale, men det var jo mit barn hun hentyde til).

Jeg har siden været censor i ca. 8 år nu, og har oplevet mange 'sjove' ting ved eksamensbordet. Men én ting man sagtens kan sige er:

Undskyld, hvad var det du spurgte om. Jeg er bare så nervøs at jeg slet ikke kan høre efter.

Det er helt ok!!! Vi kan jo både se og høre på jer at I er nervøse, og det vil i gerne tage hensyn til. Vi er ikke ude på at slagte jer! Men vil bare gerne høre hvad I kan, så I kan få en retfærdig karakter.

Hvis I er så langt henne at det er synligt, så kan I også som et lille trick hvis I bliver spurgt om noget I ikke aner hvad I skal svare på bare sige: AV! undskyld men den lille sparkede bare lige hårdt i maven på mig. (og så håbe på at læreren går videre til et andet spørgsmål).

Held og lykke med det.

he he fedt indlæg!

Skal selv til mine afsluttende eksamener på lærerseminariet de næste to uger og det at blive nervøs er en del af det.

Jeg har selv gået til terapi for eksamensangst da jeg tog min HF og det er klart pengene vær´.

Tak for det gode råd med sparket, den bliver der måske brug for! Når desværre ikke at forberede mig så meget som jeg gerne ville og når heller ikke at læse alt op. Min mand faldte om igen i nat, han har for lavt blodtryk, så det sker desværre engang i mellem. Men det er bare så ubehageligt at være tilskuer til! samt det at han altid bliver rigtig syg bagefter! Så har ikke sovet siden kl. halv tre i nat.

Og for det ikke skal være løgn var jeg til jordemor i dag og fik at vide at jeg måske var ved at udvilke sukkersyge. Så nu skal jeg bruge halvdelen af fredag på Riget til tests. Ved godt det selvfølgelig er godt at de gøre noget ved det med det samme for den lilles skyld, men det føleles bare ikke som en hjælp ligenu når man er stresset nok i forvejen over eksamensræset. Men alt for han den lille. Ville også bare være sikker på, at jeg bliver færdiguddannet i denne måned!

Havde bare lige brug for at komme ud med det, Sikke en dag!

Men tak for dit indlæg, det hjalp

Anmeld

3. juni 2010

Mortil3på3og6

Heej

Tusind tak for det gode råd fra censoren

Det hjælper rigtig meget med noget humor,

eksamen er i dag klokken 14.15, puha håber det går godt (:

Anmeld

3. juni 2010

XXSS

20 august skriver:

Heej

Tusind tak for det gode råd fra censoren

Det hjælper rigtig meget med noget humor,

eksamen er i dag klokken 14.15, puha håber det går godt (:

Det skal nok gå  Jeg var selv til eksamen i går og  var meget nervøs (har ikke været til mundtlig eksamen i 7-8 år) pyyy! totalt dårlig mave og en kæmpe vom (6 uger til termin) - så jow jeg kunne ligesom hellere ikke lyve fra min nervøsitet eller graviditet.

Jeg meldte ud med det samme, at hvis jeg hakkede lidt i det så var det fordi, at jeg var godt nervøs - det synes de var fint at vide (de kunne jo nok også både høre og se det). Men jeg fik et stort 7 tal og så kunne jeg gå hjem med god samvittighed - jeg havde klaret den opgave (som jeg havde været bange for at dumpe). Det skal siges, at jeg er ved at tage Akademimerkonom i ledelse og hvsi jeg nu skulle dumpe ville jeg kunne skuffe mig selv - men med mig selv som den værste kritikere - så skulle den bare beståes

Du skal bare lige over de første par minutter og så kører det for dig

Anmeld

3. juni 2010

Mortil3på3og6

Årh det er rart at hører at der er andre end bare mig der er nervøs, og at i er nervøse på samme måde som jeg.

Jeg har i alt to eksamener tilbage, en i dag og en den 10, hvor jeg så er færdig med denne udd. er så desværre ligeså nervøs til begge, og lægen vil ikke hjælpe fordi jeg er gravid, tror heller det hjælper så meget som selvtillid, som der desværre heller ikke er så meget af.

Anmeld

3. juni 2010

KajaH

Mumto3 skriver:

For det første:

Held og lykke med det.

Jeg er nu ikke gravid
Men foruden det kan jeg godt lidt se hvad du mener. Men grunden til man bliver så nervøs er jo fordi den enkle karakter kan være den der afgører om man kommer ind på sit drømmestudie. Så jeg mener bestemt der er noget at være nervøs for, og når man nu så ikke kan tacle sin nervøsitet, var spørgsmålet jo om nogle gode råd til at tacle det.

Anmeld

3. juni 2010

KajaH

KajaH skriver:

Jeg er nu ikke gravid
Men foruden det kan jeg godt lidt se hvad du mener. Men grunden til man bliver så nervøs er jo fordi den enkle karakter kan være den der afgører om man kommer ind på sit drømmestudie. Så jeg mener bestemt der er noget at være nervøs for, og når man nu så ikke kan tacle sin nervøsitet, var spørgsmålet jo om nogle gode råd til at tacle det.

Rettelse = grunden til jeg i hvert fald bliver nervøs

Anmeld

3. juni 2010

Malonde1985

Jeg kender det også rigtig godt! Var til eksamen igår og den gik bare SÅ skidt .. det var slet ik mit fag, og jeg rodede rundt i den dumme case til forberedelse i forgårs (havde 24 timer til den). Jeg rendte rundt og rystede over hele kroppen, jeg tudede og var SÅ bange for at jeg ville abortere!  Jeg kunne slet ik finde hoved og hale i den dumme case - har ALDRIG i mit liv prøvet noget lignende. De sidste 2 eksamener jeg var til, for et par år siden gik super godt. Fik 10 i begge og var slet ik ligeså nervøs... Men denne gang fik de virkelig skovlen under mig - jeg bestod kun lige med nød og næppe - et eller andet sted tænker jeg at så hellere ville ha dumpet, så kunne jeg gå op igen og måske gøre det bedre.. men er nu også glad for det bare er overstået og at jeg har bestået. Men er skuffet over mig selv, at jeg ikk kunne yde det bedste her - ved ik hvad der skete.. gik helt i panik  - kan det være graviditetshormonerne der kører på højtryk???? .. øv øv.. får det så skidt når jeg tænker tilbage på den dumme eksamen .

Min far kom med nogle beroligende piller og insisterede på at jeg tog dem, men ku jeg jo ikke. Er jo gravid og min far aner det ikke, så har smidt dem ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.