Turde du? (brugt bils handel)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

Ina33

Jeg har ingen forstand på brugt bils handel, så jeg er virkelig virkelig i tvivl om hvor vidt jeg bliver snydt...

Jeg har været ude og kigge på en bil (60 km. fra hvor jeg bor), det var en enlig mor der ejede bilen, den er nysynet og hun skal kun af med den fordi hun har fået en anden forærende.

Jeg skal give 10.000 for bilen, som vist er meget passende for den slags bil. Nå sagen er så den at den lige inden jeg kom for at kigge den, havde fået probelmer med bremsen, dette var hun selvfølgelig meget ked af, men hun sagde at hun selvfølgelig ville få mekanikeren til at reparere den.

Jeg snakker så med hende i dag, og hun siger at mekanikeren har lovet at lave den i morgen. Hun siger så at jeg skal komme i morgen aften, for at prøve en tur i den, vi skal sammen skrive slutsedlen, jeg skal medbringe forsikringsbevis og betale. Jeg kan så hente bilen fredag når hun har fået den omregistreret. Dette vil jeg dog ikke. For det første er det en meget lang tur for mig, så jeg ser ingen grund til at jeg skal køre to gange, for det andet vil jeg ikke betale før jeg skal overtage bilen.

Vi aftaler så istedet for at vi sammen skal omregistrere bilen på fredag, vi skal mødes på motorkontoret, hvor vi skla omregistrere bilen, og jeg får udleveret nøglen. Hun har dog ikke bilen med, da hun er kørende i en anden bil den dag, men hun siger at jeg bare kan køre hjem til hendes bopæl og hente den.

Lyder det underligt? Og turde DU gøre det? 10.000 er mange penge, og jeg er meget bange for at blive snydt. På den anden side, hvis bilen er omregistreret til mit navn, så er det vel min? Åhhh jeg er så meget i tvivl.....

Det skal lige siges at damen virker meget meget sød, og meget reel. Hun virker også meget forsigtig, og bange for at jeg snyder hende, hvilket jeg selvfølgelig ikke kunne finde på.

Jeg håber der sidder en der har rigtig meget forstand på brugt bils handel, spm kan råde mig bare lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Svei

Nej, det ville jeg ikke turde...jeg ville købe gennem en forhandler der kunne give en eller anden form for garanti.

Anmeld

2. juni 2010

Stumpen

Sådan som hun vil have det har vi købt biler på flere gange.. For omregistrer hun den ikke og du har en seddel, hvor hun har underskrevet at du har købt den, så vil du køre rundt på hendes forsikring og kunne modbevise, hvis hun melder bilen stjålet..

Så det vil kun være i hendes interesse at få den omregistreret..

Anmeld

2. juni 2010

Lady Marion <3

Ligeså snart bilen er omreg er det din og hun kan intet gøre ,,,   Har handlet et utal af biler på den måde ,,, 

Anmeld

2. juni 2010

9510

Jeg turde ikke købe den, når der pludselig er noget galt med den,,, har hørt om nogen stykker der er blevet snydt(ink mig selv) ved at købe et sminket lig..

Det kan være farligt, men på den anden side kan du jo være heldig,,,  stol på din maveintuiation(staves)

Anmeld

2. juni 2010

line melias mor

jeg syntes du skal få en med bare lidt forstand på biler til at kigge den igennem. man kan jo aldrig vide om der er noget galt du ikke lige uddimelbart kan se.

Anmeld

2. juni 2010

Ina33

Tak for alle de svar jeg allerede har fået...  Jeg har naturligvis haft en med til at kigge i bilen igennem, og den ser rigtig fin ud...  Så det er ikke så meget der problemet for mig ligger.

Det er mere proceduren. Altså jeg er bange for, at bilen simpelthen ikke er der når jeg skal hente den - forstår i? Det mest optimale ville jo være at hun havde den med, og kunne overrække mig den i hånden... Hvilket ikke kan lade sig gøre, da det er midt i hendes arbejdstid vi skal mødes...

Anmeld

6. juni 2010

line melias mor

fik du købt bilen

Anmeld

6. juni 2010

4xGreve

Loppe skriver:

Jeg har ingen forstand på brugt bils handel, så jeg er virkelig virkelig i tvivl om hvor vidt jeg bliver snydt...

Jeg har været ude og kigge på en bil (60 km. fra hvor jeg bor), det var en enlig mor der ejede bilen, den er nysynet og hun skal kun af med den fordi hun har fået en anden forærende.

Jeg skal give 10.000 for bilen, som vist er meget passende for den slags bil. Nå sagen er så den at den lige inden jeg kom for at kigge den, havde fået probelmer med bremsen, dette var hun selvfølgelig meget ked af, men hun sagde at hun selvfølgelig ville få mekanikeren til at reparere den.

Jeg snakker så med hende i dag, og hun siger at mekanikeren har lovet at lave den i morgen. Hun siger så at jeg skal komme i morgen aften, for at prøve en tur i den, vi skal sammen skrive slutsedlen, jeg skal medbringe forsikringsbevis og betale. Jeg kan så hente bilen fredag når hun har fået den omregistreret. Dette vil jeg dog ikke. For det første er det en meget lang tur for mig, så jeg ser ingen grund til at jeg skal køre to gange, for det andet vil jeg ikke betale før jeg skal overtage bilen.

Vi aftaler så istedet for at vi sammen skal omregistrere bilen på fredag, vi skal mødes på motorkontoret, hvor vi skla omregistrere bilen, og jeg får udleveret nøglen. Hun har dog ikke bilen med, da hun er kørende i en anden bil den dag, men hun siger at jeg bare kan køre hjem til hendes bopæl og hente den.

Lyder det underligt? Og turde DU gøre det? 10.000 er mange penge, og jeg er meget bange for at blive snydt. På den anden side, hvis bilen er omregistreret til mit navn, så er det vel min? Åhhh jeg er så meget i tvivl.....

Det skal lige siges at damen virker meget meget sød, og meget reel. Hun virker også meget forsigtig, og bange for at jeg snyder hende, hvilket jeg selvfølgelig ikke kunne finde på.

Jeg håber der sidder en der har rigtig meget forstand på brugt bils handel, spm kan råde mig bare lidt...

Kender du ikke en mekaniker eller en anden der har forstand på biler?? jeg selv vil godt ture købe en bilk på den måde men kun fordi min mand har en uddannelse inde for feltet biler og min far arbejder også med at lave biler i sin fritid mm.

Anmeld

8. juni 2010

Ina33

Ja jeg købte bilen, jeg er SÅ glad for den, den er rigtig fin....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.