Mit barn græder hjælp ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

Carina1990

Er der nogen der har nogen gode råd til en lille baby på 6 uger som skriger pågrund af ondt i maven ? Please hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Mussen2

Her hjalp det at lægge hende på maven på din underarmen, som du holder inde ved din mave(giver det mening ?) og svinge/vugge frem og tilbage. Har før hørt det er et hit mod ondt i mavsn.

De stakkels små

Anmeld

2. juni 2010

Chalala85

Carina1990 skriver:

Er der nogen der har nogen gode råd til en lille baby på 6 uger som skriger pågrund af ondt i maven ? Please hjælp.

Har du prøvet kolikgrebet?!

Op og ligge på skulderen med maven eller lægge dem i armen med maven ned mod din arm.

ellers kør hånden i urets retning på maven, det kan være luft i maven.

Er det flaskebarn eller amme?!

Anmeld

2. juni 2010

Carina1990

Jeg ammer udelukkende , Det er bar så hårdt holder det snart ikke ud mer, har faktisk aldrig et tilfreds barn for når hun er vågen er hun sur og trækker benene op under sig

Anmeld

2. juni 2010

Silvermist1

Jeg kan se at du allerede har fået nogle gode råd.

Du kan også prøve at cykle med benene? Lad hende også bøvse efter hvert måltid, når/hvis hun får flaske el. bryst. Tag evt. en bøvse-pause.

Rigtig meget held og lykke med hende. Det er så hårdt, når de små pus har ondt

Anmeld

2. juni 2010

Kb

Svøb barnet i et tæppe eller dyne, ikke stramt men tæt. Hold det i dine arme og vug det så frem og tilbage - ikke voldsomt, men taktfast. Alt imens du siger Ssssshhhhh..... Ja det hjælper. Du skal være tålmodig og rolig, kan barnet mærke du bliver stresset, reagerer det med gråd. 

Bliver det for meget for dig eller din kæreste så få nogle andre til at tage over for en stund, så I kan få hvilet ørene Ved det er hårdt når de skriger sådan, men trøst dig selv med at du langt fra er den eneste der oplever det - vi har alle været der....

Anmeld

2. juni 2010

Mussen2

Silvermist skriver:

Jeg kan se at du allerede har fået nogle gode råd.

Du kan også prøve at cykle med benene? Lad hende også bøvse efter hvert måltid, når/hvis hun får flaske el. bryst. Tag evt. en bøvse-pause.

Rigtig meget held og lykke med hende. Det er så hårdt, når de små pus har ondt

Ja bøvse pauser og laaang tid til at bøvse af bagefter.... Meget lang tid

Anmeld

2. juni 2010

Chalala85

Carina1990 skriver:

Jeg ammer udelukkende , Det er bar så hårdt holder det snart ikke ud mer, har faktisk aldrig et tilfreds barn for når hun er vågen er hun sur og trækker benene op under sig

Jeg ville prøve de råd du har fået indtil videre.. ringe til SP eller lægen og bede om råd hvis det ikke hjælper. Gråd er det værste, min søn fik selv salmonelaforgiftning da han var 9 uger så ved hvordan det er.

Anmeld

2. juni 2010

Skouboe

Carina1990 skriver:

Hvis du ammer er det næppe ondt i maven. Spædbørn der udelukkende bliver ammet har næsten aldrig maveproblemer, forudsat at de bliver bøvset.

Grunden til at hun trækker benene op bøje refleksen, og har ikke noget med maven at gøre. Mit gæt er at hun er overstimuleret.

Svøb hende i at tyndt tæppe - du kan se en måde at gøre det på her: http://www.youtube.com/watch?v=MQ_njAgOhQo

og gå ind i et halvmørkt og roligt lokale med hende og begynd at gå stille og roligt i cirkler uden at sige andet end shyyy... og BLIV VED!!!

Det hjælper hende til at lukke verden ude og finde ro i hovedet og falde i søvn.

Anmeld

2. juni 2010

Ann-

det lyder som min pige.. det startede også omkring den alder..

et råd fra min sp var at tænde støvsugeren eller føntørren.. da det har samme lyd som inde i din mave..

jeg tænkte hun var skør da hun sagde det men det hjalp 8 ud af 10 gange på Emma

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.