Naturlig bekymring eller... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

marhemor

Hej allesammen.

Dette er mit første indlæg her på siden, så bær lige over med mig, ikk? ;-)

Jeg er gravid i uge 19+6 og er bare bekymret over at jeg endnu ikke sådan rigtigt har mærket liv. Har muligvis mærket noget, men det er jo svært at sige når man ikke har prøvet det før (er førstegangsgravid)

I morges fik jeg smerter i maven i form af mine muskler krampede, så det var mere "udvendige smerter" end "indvendige"...

Skal til MD-scanning på mandag, så får heldigvis snart vished på om der er noget galt, eller om jeg bare er en pylret hønemor

Har I andre haft lignende oplevelser?

Tak - på forhånd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Koen.

Hejsa

det med at mærke liv: Hvor ligger din moderkage ved du det? For min lå foran og tror jeg var 20+4 før jeg mærkede rigtige spark! Så kan være det snart kommer

Ang. smerterne, ville jeg nok ringe til lægen, bare for en sikkerhedsskyld

For at alt er godt

Anmeld

2. juni 2010

Nadia&Daniel

Jeg er 18+1 henne nu, og jeg begyndte først for få dage siden at mærke (hvad jeg tror er liv - det var ikke spark, men små bobler, folk siger det er liv, men er ikke selv 100% overbevist).. Jeg har hørt mange historier fra svigerfamilien om, at de allerede mærkede liv i 12 uge, og det synes det var mærkeligt at jeg ikke havde endnu. Men men men, har fået forklaringen hos vores Jordemoder nu: det er pga min moderkage, den er stor i forhold til min kropsbygning, og den ligger imellem vores baby og mit maveskind, så vist ejg skal kunne mærke liv, skal babyen give et virkelig hårdt skub til. Så jeg fik afvide, at der vil gå lidt længere tid før jeg ville mærke liv end andre.

Billedet er fra en ekstra scanning, pga Jordemoder ikke kunne finde hjertelyd - men alt var i den fineste orden. bare min moderkage som dækkede for lyden.. På billedet kan man se moderkagen over vores guldklump.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. juni 2010

marhemor

Tak for jeres svar

Har også godt hørt og læst om at det kan skyldes moderkagens placering, så vælger at tro (og håbe) at det er det der er årsagen!

Da jeg var til 1. jordemoderbesøg var der fin hjertelyd, og de første scanninger har også været helt perfekte, så tænker også at der "selvfølgelig" ikke er noget galt...

Kæmper nok bare lidt med tålmodigheden...

Anmeld

2. juni 2010

Muffinmor

Det der med at mærke liv tror jeg er meget individuelt. Jeg mærkede i uge 15, min søster i uge 20. vi er meget ens bygget og vores graviditeter ligner præcis hinanden. Jeg bliver gennemtæsket af min lille ninja baby, og kan dele baby spark og bevægelser ud til alle. Det var kun min søsters kæreste som mærkede deres baby sparke da den ellers lå meget stille. hvor hendes moderkage lå viste hun ikke lige, men eftersom hun ikke umiddelbart har fået noget at vide om det, må den have ligget "Normalt". Min ligger mod ryggen.

Anmeld

3. juni 2010

marhemor

Hej igen!

Fik tiltusket mig en ekstra scanning i nat, og heldigvis er alt som det skal være

Så nu er jeg glad og tilfreds og venter med sindsro på at babyen giver sig til kende før eller siden...

Anmeld

3. juni 2010

Mor-til-asta-09

marhemor skriver:

Hej igen!

Fik tiltusket mig en ekstra scanning i nat, og heldigvis er alt som det skal være

Så nu er jeg glad og tilfreds og venter med sindsro på at babyen giver sig til kende før eller siden...

Det var godt. Der er heller ikke noget værre end at gå og være bekymret for om det hele er ok.

Dejligt alt så ud som det skal, og glæd dig til de første spark

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.