Autostol nr 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

Orkide86

Hej I søde piger..

Tænkte på om nogen er begyndt at bruge den næste autostol..

Natasja kan næsten ikke være i den lille autostol mere, hendes skuldere sidder i klem og fødderne går ud over..

Jeg overvejer bgynde bruge den næste nu det er en Rømer king ts plus..

Den kan jo indstilles til at hun ikke sidder ret op..

Er det en dum ide at begynde at bruge den?

Hun er 6,5 måned nu og vejer ca 8,2 kg.

Knus Mirjam

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Mirjam123 skriver:

Hej I søde piger..

Tænkte på om nogen er begyndt at bruge den næste autostol..

Natasja kan næsten ikke være i den lille autostol mere, hendes skuldere sidder i klem og fødderne går ud over..

Jeg overvejer bgynde bruge den næste nu det er en Rømer king ts plus..

Den kan jo indstilles til at hun ikke sidder ret op..

Er det en dum ide at begynde at bruge den?

Hun er 6,5 måned nu og vejer ca 8,2 kg.

Knus Mirjam

kan hun sidde selv?

jeg ville putte hende i den næste stol meget snart, nikoline gad heller ikke det der med at mases ned i den lille balje...

hvis i har en Römer, kan i købe sådan en ekstra nakke pude, så hovedet har mere støtte;0)

Anmeld

2. juni 2010

Orkide86

ka-ri-na skriver:

kan hun sidde selv?

jeg ville putte hende i den næste stol meget snart, nikoline gad heller ikke det der med at mases ned i den lille balje...

hvis i har en Römer, kan i købe sådan en ekstra nakke pude, så hovedet har mere støtte;0)

Ja hun kan sidde selv, har prøvet sætte hende i den og hun sidder bare så fint.. det var bare lige kort jeg havde hende i den.. tror du der sker noget ved at tage den i brug nu?

Anmeld

2. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Personligt ville jeg ikke gøre det. Hun er kun 6,5 mdr. og hendes ryg er stadigvæk ikke stærk nok. De anbefaler også, at de skal veje 9 kg. (og jeg mener 9 mdr.).

Det gør ikke noget, at fødder stikker udenfor stolen, så længe, at selerne passer til hende.

Man anbefaler desuden, at de sidder bagudvendt så længe som overhoved muligt - da dette er sikrest.

Kh. Katja

Anmeld

2. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Mirjam123 skriver:

Ja hun kan sidde selv, har prøvet sætte hende i den og hun sidder bare så fint.. det var bare lige kort jeg havde hende i den.. tror du der sker noget ved at tage den i brug nu?

det kommer selvfølgelig an på hvor langt i sådan kører..

men når hun er 9kg stor ville jeg helt sikkert gøre det

Anmeld

2. juni 2010

Mathilde

Jeg synes det er lige tidligt nok..

Celina kom i nr. 2 størrelse autostol da hun var 9mdr. Men det var også svært for os at vente fordi hun ikke ville sidde i den bagudvendte og det var et mareridt at køre med hende

Anmeld

2. juni 2010

Mira0911

Jeg fik strenge ordre fra babysam om jeg skulle vente til min datter kunne sidde helt selv uden noget vakkel halløj med i og kunne holde hovedet helt selv uden problemer, og vejede 9 kg og ikke før... Hun var tæt på et år før hun kom i den næste..

Hun var nemlig også ved at være for lille til den første, men det sikreste var at lade hende blive i den...

Anmeld

2. juni 2010

Orkide86

MoarJ skriver:

Jeg fik strenge ordre fra babysam om jeg skulle vente til min datter kunne sidde helt selv uden noget vakkel halløj med i og kunne holde hovedet helt selv uden problemer, og vejede 9 kg og ikke før... Hun var tæt på et år før hun kom i den næste..

Hun var nemlig også ved at være for lille til den første, men det sikreste var at lade hende blive i den...

Okay lader hende blive i den anden lidt endnu

Anmeld

2. juni 2010

Moar'en

Jeg synes det er lige tidligt nok. Jeg er lidt af den holdning at der er en grund til man skriver de skal veje 9 kg - 9mdr. men jeg synes du skulle tage en snak med stederne hvor de sælge autostole da de (forhåbentlig) kan give dig en ordentlig professionel vejledning. Jeg vil i hvert fald ike "gamble" med mit barns sikkerhed uden professionel vejlednig

Anmeld

2. juni 2010

Skouboe

Min datter er også en lang pige og vi havde samme problem.

Vi løste det med denne her: http://tojbamsen.dk/product.asp?product=11227

Den kan bruges fra 0-18 kg og kan monteres både fremadvendt og bagudvendt. På den måde får du en stor autostol, der stadig kan sidde bagudvendt og når hun bliver stor nok, vender du den bare om. 

Vi har 2 (en i hver bil) og vi elsker den. Den kan desuden justeres i forskellige positioner så vi kan variere kørestillingen når vi kører langt.

Til lillesøster køber vi en Britax Babys Safe Sleeper og når hun bliver for stor til den, bliver det endnu en First Class.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.