Hvad er definationen på kolik???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.321 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juni 2010

N&J

Jeg syntes ofte at nogen skriver at deres barn har kolik, men hvornår er det kolik??

Jeg troede nemlig selv en overgang at Nikita havde kolik, fordi hun skreg meget og følte at det var nærmest hele tiden, men ifølge min sundhedsplejeske var hun bare et barn der skreg meget.. men hvor er grænsen... hun havde mange maveproblemer og det var nok medårsag til de mange skrigetimer, men hun er også et barn med temperament, så det er nok også en del af forklaringen..

Men hvad er jeres opfattelse af kolik??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Ni-ko-li-ne

N&J skriver:

Jeg syntes ofte at nogen skriver at deres barn har kolik, men hvornår er det kolik??

Jeg troede nemlig selv en overgang at Nikita havde kolik, fordi hun skreg meget og følte at det var nærmest hele tiden, men ifølge min sundhedsplejeske var hun bare et barn der skreg meget.. men hvor er grænsen... hun havde mange maveproblemer og det var nok medårsag til de mange skrigetimer, men hun er også et barn med temperament, så det er nok også en del af forklaringen..

Men hvad er jeres opfattelse af kolik??? 

vær´så´god....

her er definitionen på kolik:

http://da.wikipedia.org/wiki/Kolik

Anmeld

2. juni 2010

N&J

ka-ri-na skriver:

vær´så´god....

her er definitionen på kolik:

http://da.wikipedia.org/wiki/Kolik

men er det så sammenhængende gråd, for jeg forstod det som om at ens barn skal græde en vis mængde sammenhængende og ja havde også forstået at det var mere end 3 dage om ugen.. for ud fra den defination så havde Nikita kolik..  

Anmeld

2. juni 2010

Ni-ko-li-ne

N&J skriver:

men er det så sammenhængende gråd, for jeg forstod det som om at ens barn skal græde en vis mængde sammenhængende og ja havde også forstået at det var mere end 3 dage om ugen.. for ud fra den defination så havde Nikita kolik..  

ja, sammenhængende.... Nikoline lå lige på vippen;0(

Anmeld

2. juni 2010

Bondepigen

Så tror jeg da vist osse at Emma havde kolik. Hun døjede osse rigtig meget med maven... (gør hun endnu i form af forstoppelse).

Anmeld

2. juni 2010

<3

Kolik er når barnet græder mere end 3 timer sammenhængende og ofte på samme tidspunkter plus at der IKKE er anden påviselig grund, såsom forstoppelse eller sygdom.

Hilsen hende med kolikbarn fra 2mdr til 14mdr

Anmeld

2. juni 2010

Pia

Vi gik til kiropraktor med Louise da hun havde kolik..
Vi fik afvide at det helt sikkert er kolik når barnet skriger mere en 3 timer sammenhængende om dagen og minimum 3 dage om ugen.. Og oftes er gråden værst sidste på eftermiddagen ( også kaldet når far kommer hjem perioden) gråden starter nemlig oftes der sidste på eftermiddagen , hvor manden også kommer hjem fra arbejde.. og det er jo helt tilfældigt, men meget frustrende..
Louise havde stird kolik i 3 mdr og havde 2 mdrs eftervirkninger af det..

Og ja ofter har de også kolikken, hvis de er de børn der døjer meget med hård mave og luft i mavsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.