Hvordan omprogrammerer man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

Ida.

Ja altså 55-ugers springet, som Lina jo er på vej ud af (eller er ude af?) hedder "programmernes verden": " Ved dette spring lærer barnet at genkende “programmer”. Når barnet kan opfatte programmer og selv kan udføre dem, ved det, hvad det vil sige “at vaske tøj”, “at vaske op”, “at dække bord”, “at spise”, “at tørre støv af”, “at ringe til nogen” og så videre." - men hvad pokker gør man, når barnet har fået ind i sin knold, at en del af programmet "aftensmad" er at komme i bad? - og det nu altså kun er en del af programmet ca. hver tredje dag? Idag endte det med, at jeg tog tøsen i brusebad, fordi jeg ikke kunne stå for hendes store blå øjne, en meget insisterende pegefinger rettet mod badeværelset og et med forventning i stemmen og meget spørgende "bad" - at ungen så åbenbart ikke synes, at et brusebad er bad nok (eftersom hun blev ved med at kravle ud på badeværelset og sige "bad") er en anden sag.........

Kan man mon omprogrammere en 1-årig? ....og endnu vigtigere kan man omprogrammere en 1-årig med min datters grad af stædighed (som rent faktisk overgår søsterens)???!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Dictes mor

He he, det syne jeg er lidt skægt Jeg har dog ingen råd, men kan bare godt se det sjove i det I stedet for en højstol må du placere hende i et badekar på bordet, he he

Anmeld

2. juni 2010

lion

det er da kun sødt hun gerne vil i bad, tænkt hvis hun ikk ville

Men jeg ved ikk hvordan man omprogramere

Anmeld

2. juni 2010

Ni-ko-li-ne

hi hi.... ja først mad, så bad....

mit eneste foreslag er, at blive ved med at gøre det samme og det samme.... altså springe badet over de dage hvor hun ikke skal i bad..... simpelthen sige til musen, at hun ikke skal i bad idag... og den dag hun så skal i bad, kan der være lidt ekstra fikus på det...

så skal hun såmænd nok finde ud af at det ikke er hver dag;0)

Anmeld

2. juni 2010

anna-jonas

Nåhhhhh..........kan da godt forstå at hun kunne overbevise dig, med de bedende øjne.

Anmeld

2. juni 2010

JustAnotherName

Hvor er hun dog herlig 

Lige et lille side-spørgsmål :

Har Lina fået sin 1-års vaccination? Og reagerede hun på den denne gang?

Celina har en tid til undersøgelse og vaccination på Onsdag i næste uge.
Jeg er spændt på, om hun reagerer med feber og lign. Jeg skal nemlig op klokken 6:00 næste morgen og på arbejde, så det bliver primært farmand der skal tage hende ....hvis der bliver noget. Jeg mener nemlig at begge mine har reageret mest i aftentimerne, og haft feber om natten, og så blevet OK igen i løbet af formiddagen den efterfølgende dag. Men der har de også fået stikket inden deres middagslur. Denne gang skal Celina først til læge klokken 16:30.....hvilket måske kan udsætte reaktionen en smule (hvis der da kommer én) ....og så ved jeg bare, at jeg får det øv med, at jeg ikke er der til at tage mig af hende, da det er mig der skal arbejde.
Jeg er ikke god til at fratage mig ansvaret - og især ikke, hvis de er sløje.
Men for første gang er det MIG der skal arbejde, og farmand der må holde skansen hjemme. Det er nok også sundt nok, at få byttet fordelingen/rollerne lidt rundt for en gangs skyld ...selvom det bliver svært for mig, hvis Celina har det skidt!

Anmeld

2. juni 2010

Ida.

JustAnotherName skriver:

Hvor er hun dog herlig 

Lige et lille side-spørgsmål :

Har Lina fået sin 1-års vaccination? Og reagerede hun på den denne gang?

Celina har en tid til undersøgelse og vaccination på Onsdag i næste uge.
Jeg er spændt på, om hun reagerer med feber og lign. Jeg skal nemlig op klokken 6:00 næste morgen og på arbejde, så det bliver primært farmand der skal tage hende ....hvis der bliver noget. Jeg mener nemlig at begge mine har reageret mest i aftentimerne, og haft feber om natten, og så blevet OK igen i løbet af formiddagen den efterfølgende dag. Men der har de også fået stikket inden deres middagslur. Denne gang skal Celina først til læge klokken 16:30.....hvilket måske kan udsætte reaktionen en smule (hvis der da kommer én) ....og så ved jeg bare, at jeg får det øv med, at jeg ikke er der til at tage mig af hende, da det er mig der skal arbejde.
Jeg er ikke god til at fratage mig ansvaret - og især ikke, hvis de er sløje.
Men for første gang er det MIG der skal arbejde, og farmand der må holde skansen hjemme. Det er nok også sundt nok, at få byttet fordelingen/rollerne lidt rundt for en gangs skyld ...selvom det bliver svært for mig, hvis Celina har det skidt!

Åh den samvittighed...nej hun har ikke fået stikket - eller sin 1 års undersøgelse endnu! Men har ikke lige kunnet finde en tid, der har harmoneret med vuggestuestart igår...men satser på at få en fredag i næste uge. Annika har reageret på alle sine vacciner på samme måde, som du beskriver; fået stikket om formiddagen, feber hen af eftermiddagen, høj feber om natten og så har det været overstået formiddagen efter - sådan har Lina også reageret på de andre to vacciner, så jeg satser netop på en tid en fredag, så ingen af os skal op dagen efter...

Jeg har det ligesom du; jeg er virkelig dårlig til at fralægge mig ansvar og give Pelle lov til at tage ungerne, ISÆR hvis de er syge - meeen farmand er jo altså god nok (selvom han ikke er ligeså god som mor eller det synes mor i hvert fald ikke altid ), så selvfølgelig skal både Celina-pigen og hendes daddy da nok klare skærene, hvis hun få vaccinations-feber!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.