At elske sig selv.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

Anonym trådstarter

Kom til at tænke på, hvordan ved man, at man elsker sig selv? Hvordan kan man se, hvis en person ikke elsker sig selv? Og hvad har det egentlig af betydning om man elsker sig selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Risen

Anonym skriver:

Kom til at tænke på, hvordan ved man, at man elsker sig selv? Hvordan kan man se, hvis en person ikke elsker sig selv? Og hvad har det egentlig af betydning om man elsker sig selv?

Ja det ses tydeligt og især på mænd tror jeg ..  For at tage et eksempel: Jeg har oplevet at være på bar /diskotek med de smukkeste piger (altså virkelig smukke model kvinder) , hvor mændene alligevel henvender sig til en pige som "er mindre smuk" fordi de bare kan se selvtilliden stråler ud af hende.. 

Man siger også noget med at kvinder er smukkest når de lige er blevet mødre .. Kommer til at tænke på selvtilliden der også  

Anmeld

1. juni 2010

Silvermist1

Ja, den er lidt svær...

Da jeg var teeneger oplevede jeg nogle svære ting og havde det derfor meget dårligt med mig selv, man kan vel sige at jeg ikke elskede mig selv på dette tidspunkt.

Dem som jeg ikke havde fortalt det til, ville aldrig have troet, at jeg havde det sådan. Alle troede endda at jeg var selvsikker og sådan set helt i toppen. Men det er forståeligt nok, da jeg altid så ud som, at der intet var i vejen på nogen som helst måde.

Jeg fik respons, som f.eks. "dig... har du det svært?", når jeg fortalte nogen det for første gang. Slet ikke på en negativ måde, hellere på en forundret måde.

Som 18 årig mødte jeg min nuværende mand. Han har hjulpet mig med, at lære at elske mig selv, nøjagtigt som jeg er. Jeg har f.eks. altid gået ekstremt meget op i mit udseende. Så meget at det stressede mig. Jeg følte mig aldrig god nok. I dag har jeg et meget mere afslappet forhold til mig selv. Gør ikke ligeså store krav til mig selv. Og ja, i dag elsker jeg mig selv og mit liv, sammen med min dejlige mand og vores 2 skønne piger.

Efter at have bebrejdet mange ting i mit liv, sammen med en det støttede mig 100%, så kom jeg videre... så langt, at jeg ikke kunne føle mig mere heldig og rig, end jeg er i dag

Anmeld

1. juni 2010

CamillaT89

Jeg vil mene, at det er, når man virkelig accepterer både de gode sider og skyggesiderne i sig selv. Når man har opnået en indre ro, og ikke behøver andres bekræftelse. Når man kun siger ja, når man mener ja, og omvendt  

Anmeld

4. juni 2010

Anonym trådstarter

ct skriver:

Jeg vil mene, at det er, når man virkelig accepterer både de gode sider og skyggesiderne i sig selv. Når man har opnået en indre ro, og ikke behøver andres bekræftelse. Når man kun siger ja, når man mener ja, og omvendt  

Hmm lyder meget rigtigt, men hvordan gør man så det?

Anmeld

4. juni 2010

line melias mor

Risen skriver:

Ja det ses tydeligt og især på mænd tror jeg ..  For at tage et eksempel: Jeg har oplevet at være på bar /diskotek med de smukkeste piger (altså virkelig smukke model kvinder) , hvor mændene alligevel henvender sig til en pige som "er mindre smuk" fordi de bare kan se selvtilliden stråler ud af hende.. 

Man siger også noget med at kvinder er smukkest når de lige er blevet mødre .. Kommer til at tænke på selvtilliden der også  

lige mine ord har jeg også oplevet rigtig mange gange

Anmeld

4. juni 2010

CamillaT89

Anonym skriver:

Hmm lyder meget rigtigt, men hvordan gør man så det?

Jeg har ikke selv lært det endnu, men det er, hvad jeg stiler efter at opnå  

Jeg tror på, at det kommer efter en lang proces, hvor man virkelig mærker efter, hvad man selv vil og  har lyst til. At man virkelig mærker, hvad man føler, og at man accepterer disse følelser. At man lærer at have det godt med sig selv, selv om man har en side, eller flere, af personligheden, som man - måske ubevidst - har prøvet at skjule. At finde dem frem, acceptere dem og lære at vise dem uden at skulle føle skyld og skam  

Gav det mening? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.