Forholdsregler ved lussingesyge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.290 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

businesstigger

Der har været opslag i min søns institution om at der er lussingesyge. Jeg ved ikke om det er i vuggestuen som han går i eller i børnehaven.

Jeg er i 11. uge. Da jeg ventede ham fik jeg taget en blodprøve der viste at jeg ikke har haft det. Nu har han jo gået i vs i snart 2 år så msåke har jeg haft det i mellemtiden uden at vide det.

Jeg skal have taget ny blodprøve her om lidt. Det var desværre min normale læges afløser jeg snakkede med og det lød som om han ikke havde styr på det overhovedet og sad og slog det op i div. bøger mens vi snakkede. Så er lidt i tvivl - bør jeg holde Alexander hjemme fra vuggestuen, eller er det så at sige "nok" at jeg får min mand til at aflevere og bringe? Og hvis jeg bør holde ham hjemme er det så ligesom med gravide pædagoger der først må komme på arbejde igen 6 uger efter sidste tilfælde? Hvor hysterisk skal man være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

businesstigger skriver:

Der har været opslag i min søns institution om at der er lussingesyge. Jeg ved ikke om det er i vuggestuen som han går i eller i børnehaven.

Jeg er i 11. uge. Da jeg ventede ham fik jeg taget en blodprøve der viste at jeg ikke har haft det. Nu har han jo gået i vs i snart 2 år så msåke har jeg haft det i mellemtiden uden at vide det.

Jeg skal have taget ny blodprøve her om lidt. Det var desværre min normale læges afløser jeg snakkede med og det lød som om han ikke havde styr på det overhovedet og sad og slog det op i div. bøger mens vi snakkede. Så er lidt i tvivl - bør jeg holde Alexander hjemme fra vuggestuen, eller er det så at sige "nok" at jeg får min mand til at aflevere og bringe? Og hvis jeg bør holde ham hjemme er det så ligesom med gravide pædagoger der først må komme på arbejde igen 6 uger efter sidste tilfælde? Hvor hysterisk skal man være?

hvis nu blodprøven viser, at du har haft det... så skal du vidst ikk bekymre dig mere.... men hvis du ikke har, så tror jeg det er samme forholdsregler...

Anmeld

1. juni 2010

E.T

min brors børn har lige haft det og min onkel som er praksiserende læge, fortalte mig at efter uge 12, skulle der ikke være nogle problemer længere. Det er hvad den nyeste forskning siger. (det samme sagde min egen læge) Jeg fik selvfølgelig også taget blodprøven da jeg er færdig udddanet lærer her til sommer. Så er det rart at vide når man kommer til at arbejde med børn.

Ja så vent og se hvad din blosprøve siger, men kan skam godt forstå din bekymring!

Anmeld

1. juni 2010

TineA

Jeg er selv sygemeldt pt. pga lussingsyge. ( Anden gang i år, Gaaaaab)

Min egen læge siger, at der ikke er stor risiko efter 12. uge, men den stadig er der, og det er kommunen der beordrer mig til at blive hjemme.

Lad os håbe, at du har haft det, jeg ved faktisk ikke hvad du burde gøre.

Min kollega, som også er gravid, er også sygemeldt, men hendes mand arbejder på samme institution, så i princippet, må hun jo så heller ikke være i nærheden af ham

Jeg ved ikke hvor

Anmeld

1. juni 2010

TineA

.. "hysterisk" du skal være , lidt dumt, at du ikke kan tale med din læge om det

Ellers kan du snakke med personalet / ledelsen på i vuggestuen / børnehaven ?

Anmeld

1. juni 2010

businesstigger

E.T skriver:

min brors børn har lige haft det og min onkel som er praksiserende læge, fortalte mig at efter uge 12, skulle der ikke være nogle problemer længere. Det er hvad den nyeste forskning siger. (det samme sagde min egen læge) Jeg fik selvfølgelig også taget blodprøven da jeg er færdig udddanet lærer her til sommer. Så er det rart at vide når man kommer til at arbejde med børn.

Ja så vent og se hvad din blosprøve siger, men kan skam godt forstå din bekymring!

Ja efter uge 12 er det magiske nummer. Kunne de ikke bare have ventet et par uger endnu med at have det

Anmeld

1. juni 2010

businesstigger

Tine2104 skriver:

.. "hysterisk" du skal være , lidt dumt, at du ikke kan tale med din læge om det

Ellers kan du snakke med personalet / ledelsen på i vuggestuen / børnehaven ?

Min mand henter vores søn i dag og han ville snakke med dem i institutionen om hvor og hvor mange det drejede sig om, og hvad de ville råde os til.

Min læge skulle heldigvis være tilbage på fredag når jeg sku have svar på prøven så jeg må bare holde Alexander hjemme resten af ugen og så tage den derfra alt efter hvad blodprøve og læge siger fredag

Anmeld

1. juni 2010

TineA

Det lyder rigtig fornuftigt

Anmeld

1. juni 2010

LinLin

Mener man skal være sygemeldt i 5 uger efter seneste udbrud - det er der i hvert fald een i vores dagtilbud der er...

Jeg arbejder i vuggestue, men har heldigvis (åbenbart - viste en blodprøve...) haft det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.