Mariamiss6 - så kig da...:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. maj 2010

ekzunz

Gab jeg var træt af kager.... Den ene blev ok - den anden gik heeeelt galt. Det var første gang jeg skulle forsøge mig med en 2lags, men alt gik galt - den skred for mig, mmf'en krakelerede, opsmøringen virkede ikke....og bundende var faktisk heller ikke helt vellykkede...

Først den kiksede som er chokoladekage (Dot D's opskrift) og hhv. tobleronecreme/hindbærmousse og vanillecreme med chokoladestykker/hindbærmousse.

Bagefter den der blev lidt bedre....den er med hjemmebagte lagkagebunde, jordbærmousse og skildpaddecreme

Og allersidst - min fødselsdagsgave som jeg lige har fået (øhh købt) idag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

mariamiss6

Aaaarj det er sgu da meget godt, både den 2-lags og den anden....

Jeg kan godt se hvad du mener med at den 2-lags er kikset lidt.... Men altså, man skal jo have lov at have en første gang da..... Og jeg synes faktisk den er sød, kan også godt lide designet.....

Og hvor er den sød den anden, med de der blomster... Helt sommer agtig

Og SEEEEEEJT du har fået - æhm købt - en røremaskine
Jeg har lidt selv overvejet det, men jeg er virkelig i tvivl om jeg får brugt den så meget at jeg synes den vil være pengene værd.... og pladsen ikke mindst....

Og så TILLYKKE med fødselsdagen Du er SMUK

Anmeld

1. juni 2010

ekzunz

mariamiss6 skriver:

Aaaarj det er sgu da meget godt, både den 2-lags og den anden....

Jeg kan godt se hvad du mener med at den 2-lags er kikset lidt.... Men altså, man skal jo have lov at have en første gang da..... Og jeg synes faktisk den er sød, kan også godt lide designet.....

Og hvor er den sød den anden, med de der blomster... Helt sommer agtig

Og SEEEEEEJT du har fået - æhm købt - en røremaskine
Jeg har lidt selv overvejet det, men jeg er virkelig i tvivl om jeg får brugt den så meget at jeg synes den vil være pengene værd.... og pladsen ikke mindst....

Og så TILLYKKE med fødselsdagen Du er SMUK

Taaark... En smuk dame på lyvogtyve....ha ha....ingen ville vist gætte på mig.....

Den i 2 lag var så grim at jeg ikke engang gad tage billeder af den, så det er min kusine som tilfældigt kom forbi med et kamera da vi ankom.....

Jeg satte øverste lag på et stykke kagepap og skar det overskydende af så det havde samme størrelse som bunden. Det er så ikke en god ide, for når den bliver smurt op, falder lidt sammen og bliver pyntet, så bliver den altså lidt bredere. Det er en 26 cm. og en 19 cm. så jeg mente egentligt at størrelsesforholdet var ok, men det var det så ikke

Jeg tror jeg får rigtigt meget glæde af en røremaskine. Den kunne have hjulpet mig rigtigt meget i sidste uge, og jeg glæder mig til dne skal indvies... Jeg vil give dig ret i at den fylder en del, men pyt - den er såååå flot....(så pyt med resten...)

Anmeld

1. juni 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Taaark... En smuk dame på lyvogtyve....ha ha....ingen ville vist gætte på mig.....

Den i 2 lag var så grim at jeg ikke engang gad tage billeder af den, så det er min kusine som tilfældigt kom forbi med et kamera da vi ankom.....

Jeg satte øverste lag på et stykke kagepap og skar det overskydende af så det havde samme størrelse som bunden. Det er så ikke en god ide, for når den bliver smurt op, falder lidt sammen og bliver pyntet, så bliver den altså lidt bredere. Det er en 26 cm. og en 19 cm. så jeg mente egentligt at størrelsesforholdet var ok, men det var det så ikke

Jeg tror jeg får rigtigt meget glæde af en røremaskine. Den kunne have hjulpet mig rigtigt meget i sidste uge, og jeg glæder mig til dne skal indvies... Jeg vil give dig ret i at den fylder en del, men pyt - den er såååå flot....(så pyt med resten...)

Hmmm, det lyder lidt mærkeligt med det med at kagen ligefrem udvidede sig hehe.... Nåh men jeg har jo heller ikke prøvet at lave 2-lags endnu

Jeg ved bare ikke hvor meget jeg ville få brugt sådan en røremaskine....

Jeg pisker jo kun lige de to lag creme, og så smørcremen... så altså jeg tror den bare ville fylde hos mig...

Men jeg har kigget rigtig meget på sådan en så jeg kan godt forstå du er glad for din

Anmeld

1. juni 2010

ekzunz

mariamiss6 skriver:

Hmmm, det lyder lidt mærkeligt med det med at kagen ligefrem udvidede sig hehe.... Nåh men jeg har jo heller ikke prøvet at lave 2-lags endnu

Jeg ved bare ikke hvor meget jeg ville få brugt sådan en røremaskine....

Jeg pisker jo kun lige de to lag creme, og så smørcremen... så altså jeg tror den bare ville fylde hos mig...

Men jeg har kigget rigtig meget på sådan en så jeg kan godt forstå du er glad for din

Jeg skal da bruge den når jeg skal lave lagkagebund, piske flødeskum, nogle siger endda at man kan bruge den til mmf.....se det ville da være en gevinst uden lige...

Jeg tror faktisk jeg vil bruge den stort set hver gang jeg skal bare kager, og pyt med om den ikke bliver brugt så meget i perioder - den pynter jo fantastisk i mit køkken (og har lige hævet værdien med 3000 kr....lortekøkken...)

Anmeld

1. juni 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

den pynter jo fantastisk i mit køkken (og har lige hævet værdien med 3000 kr....lortekøkken...)

Loooooool

Anyways, jeg er faktisk ikke sikker på om den dur til MMF, men jegved at folk der laver rigtig fondant er meget glade for deres røremaskine....

Nu laver jeg jo ikke lagkagebunde fra bunden vel, jeg bruger AMO chokoladekage

Anmeld

2. juni 2010

ekzunz

mariamiss6 skriver:

Loooooool

Anyways, jeg er faktisk ikke sikker på om den dur til MMF, men jegved at folk der laver rigtig fondant er meget glade for deres røremaskine....

Nu laver jeg jo ikke lagkagebunde fra bunden vel, jeg bruger AMO chokoladekage

Det er da for dyrt Maria!!!! Og det er så nemt at gøre det selv - og så har man en undskyldning for at købe en lækker køkkenmaskine...

synes bare jeg så det med mmf'en på min-mave...men jeg kan ikke huske det....

Nå, nu er min fødselsdag slut, så nu vil jeg gå i seng... Godnat...

Anmeld

2. juni 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Det er da for dyrt Maria!!!! Og det er så nemt at gøre det selv - og så har man en undskyldning for at købe en lækker køkkenmaskine...

synes bare jeg så det med mmf'en på min-mave...men jeg kan ikke huske det....

Nå, nu er min fødselsdag slut, så nu vil jeg gå i seng... Godnat...

Hehe nat nat da så....

Jamen det er da værd at undersøge om det kan lade sig gøre med MMF... Jeg tænker bare at den for hurtigt vil tørre ud, når den bliver rørt i maskine.... Men altså, det prøver du sgu da jo bare næste gang du skal lave MMF.... Husk at fedte skidtet ind i olie - tror jeg nok...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.