En lille smule nervøs!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. maj 2010

ChatH

Hmm synes jeg begynder at blive en lille smule nervøs. På onsdag skal jeg til læge undersøgelse på hospitalet fordi jeg har fået kejsersnit med pigerne. Jeg har ikke rigtig fået afvide hvad det er de skal tjekke eller gøre bare at jeg skal komme kl. 9.30.

har hele tiden skudt tanken fra mig om hvorvidt jeg skulle føde normalt eller med kejsersnit igen da jeg godt vidste at det ikke var min beslutning. men nu begynder sommerfuglene at melde sin ankost og det hele bliver lidt for meget synes jeg. Jeg har helt tjek på kejsersnittet fordi jeg har prøvet det og vil et eller andet sted helst ikke have det igen medmindre de siger at det er strengt nødvendigt. MEN på den anden side bliver jeg helt svedt ved tanken om at føde selv da jeg slet ikke har været i det og føler ikke helt jeg kan overskue det. Ved godt at alle har det sådan og det slet ikke er noget særligt, men det er bare underligt at være mor til to og ikke ane hvad der skal ske.

Ved overhovedet ikke om det giver nogen mening alt det her jeg har skrevet. Men tak fordi i læste med!

nu er der kun 88 dage til lillebror kommer ud til os!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Skouboe

Jeg fik AKS med min datter, og har denne gang fået at vide at jeg som udgangspunkt sagtens kan få lov til at føde almindeligt, selvom det kun er 18 måneder siden.

De vil helst ikke bruge ve-drop denne gang da kemiske veer er hårdere ved kroppen end naturlige (noget jeg på det bestemteste har frabedt mig allerede, så det bliver under ingen omstændigheder aktuelt) og de derfor er bange for at arret brister.

Derudover skal det være en overvåget fødsel - hvilket betyder at man skal have en STAN elektrode på barnets hoved (så intet badekar) og der er en JM på stuen hele vejen igennem. 

Årsagen til samtalen er nok at de gerne vil prøve at overtale dig til en naturlig fødsel - det var ihvertfald derfor de gerne ville snakke med mig.

Jeg antager at du skal føde på Hillerød?

Anmeld

31. maj 2010

ChatH

Skouboe skriver:

Jeg fik AKS med min datter, og har denne gang fået at vide at jeg som udgangspunkt sagtens kan få lov til at føde almindeligt, selvom det kun er 18 måneder siden.

De vil helst ikke bruge ve-drop denne gang da kemiske veer er hårdere ved kroppen end naturlige (noget jeg på det bestemteste har frabedt mig allerede, så det bliver under ingen omstændigheder aktuelt) og de derfor er bange for at arret brister.

Derudover skal det være en overvåget fødsel - hvilket betyder at man skal have en STAN elektrode på barnets hoved (så intet badekar) og der er en JM på stuen hele vejen igennem. 

Årsagen til samtalen er nok at de gerne vil prøve at overtale dig til en naturlig fødsel - det var ihvertfald derfor de gerne ville snakke med mig.

Jeg antager at du skal føde på Hillerød?

hejsa og tak for svar. mit kejsersnit var planlagt og for 3 år siden så min jordemoder emner at jeg bare føder normalt uden noget hvilket jeg inderligt håber. Håber virkelig ikke det skal blive noget stort- hvis du forstår?

Men jo jeg hører til hillerød det gør du vel også?

Anmeld

31. maj 2010

Skouboe

Ja, vi tager en tur mere på Hillerød. Vi var udemærket tilfredse sidste gang, selv om det var fødslen hvor alt bare gik galt... 

Jeg tvivler på at de gør noget stort nummer ud af det - andet end måske lidt ekstra overvågning. Og så muligvis ve-droppet.

De fortalte mig at grunden til at de har sådan nogle samtaler som standard hvis du har fået KS tidligere, var at en temmelig stor procentdel af folk der har fået KS tidligere, også vil have den 2. gang, så derfor vil man gerne snakke med dem om hvorfor og prøve at overbevise dem om at en naturlig fødsel er bedst.

Jeg nåede jo så at have veer i 16 timer sidst, så jeg ved godt hvad jeg går ind til, men jeg ved også hvor ondt KS gør efterfølgende, og hvos svært det var at tage sig af en nyfødt, når man dårligt kan vende sig i sengen.

Jeg satser på at det efterfølgende forløb bliver nemmere med en naturlig fødsel.

Jeg har dog aftalt med dem at jeg ikke vil sættes i gang denne gang. Jeg tror at KS'et var så hårdt ved mig var pga. 4 døgns igangsættelse og 16 timer med ve-storm. Jeg anede dårligt hvad jeg hed til sidst, og den epi jeg fik virkede overhovedet ikke. 

Denne gang prøver jeg at undgå for mange slanger, ledninger, bælter, snore og drop og hvad de ellers havde fået viklet mig ind i. Jeg vil kunne bevæge mig, så jeg ikke får så mange kramper.

Anmeld

31. maj 2010

anna-jonas

Jeg tror ikke der er nogen grund til at bekymre sig, Chatarina. De skal nok bare tale fødemåde med dig, og høre hvad du forestiller dig.

Jeg har jo født Jonas naturligt, og fået begge piger ved kejsersnit (Anna's var planlagt og Ida's var sub-akut)..................og jeg kan betro dig, at det der føde-halløj er højst overvurderet. Men..............kan godt forstå at du gerne vil prøve det, for det er en anden kropslig oplevelse, end et kejsersnit. Ta' det som noget positivt, at de vil se dig.............og du kan evt. ringe derud og spørge, hvad konsulationen omhandler.

Anmeld

31. maj 2010

Karo

Mon ikke bare de vil have en snak om hvordan du kunne tænke dig at føde denne gang ?

Nu har jeg født naturlig begge gange og det er bestemt ikke noget at råbe hurra for. Fordelen ved en naturlig fødsel er at man ikke skal blive på sygehuset og ikke har ondt i aret bagefter, men det er vel ting man kan leve med. Så længe lillebror og du kommer godt igennem fødslen helskindet så er det det vigtigeste. men derfor skal jeg nok krydse finger for dig på onsdag.

Tænk engang at der ikke er længere til at du bliver mor igen. Jeg syndes godt nok tiden er gået hurtigt, og 88 dage er hurtigt gået.

Har i fundet et navn til ham ?

Anmeld

31. maj 2010

Ida.

Åh søde, du skal ikke være nervøs - heller ikke for en naturlig fødsel. Jeg er en af de der særlinger der faktisk synes det er helt fantastisk at føde

Anmeld

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Chatarina skriver:

Hmm synes jeg begynder at blive en lille smule nervøs. På onsdag skal jeg til læge undersøgelse på hospitalet fordi jeg har fået kejsersnit med pigerne. Jeg har ikke rigtig fået afvide hvad det er de skal tjekke eller gøre bare at jeg skal komme kl. 9.30.

har hele tiden skudt tanken fra mig om hvorvidt jeg skulle føde normalt eller med kejsersnit igen da jeg godt vidste at det ikke var min beslutning. men nu begynder sommerfuglene at melde sin ankost og det hele bliver lidt for meget synes jeg. Jeg har helt tjek på kejsersnittet fordi jeg har prøvet det og vil et eller andet sted helst ikke have det igen medmindre de siger at det er strengt nødvendigt. MEN på den anden side bliver jeg helt svedt ved tanken om at føde selv da jeg slet ikke har været i det og føler ikke helt jeg kan overskue det. Ved godt at alle har det sådan og det slet ikke er noget særligt, men det er bare underligt at være mor til to og ikke ane hvad der skal ske.

Ved overhovedet ikke om det giver nogen mening alt det her jeg har skrevet. Men tak fordi i læste med!

nu er der kun 88 dage til lillebror kommer ud til os!!

de vil bare tale med dig omkring dine tanker vedr. fødslen.... Og så vil de helt sikkert prøve at forklare, tegne og fortælle lidt om, at du sagtens kan føde vaginalt denne gang:0) hvilket jo er super glædeligt!

du skal ikk være nervøs... det er jo det du helst vil, føde naturligt!

Anmeld

1. juni 2010

ChatH

Anna-jonas skriver:

Jeg tror ikke der er nogen grund til at bekymre sig, Chatarina. De skal nok bare tale fødemåde med dig, og høre hvad du forestiller dig.

Jeg har jo født Jonas naturligt, og fået begge piger ved kejsersnit (Anna's var planlagt og Ida's var sub-akut)..................og jeg kan betro dig, at det der føde-halløj er højst overvurderet. Men..............kan godt forstå at du gerne vil prøve det, for det er en anden kropslig oplevelse, end et kejsersnit. Ta' det som noget positivt, at de vil se dig.............og du kan evt. ringe derud og spørge, hvad konsulationen omhandler.

Du har nok ret. Håber bare at alt kan blive helt naturligt så man ikke er sådan en speciel patient for det tager lidt af glæden

Er glad for kejsersnittet med pigerne men synes det var hårdt bagefter.

Anmeld

1. juni 2010

ChatH

idamaria83 skriver:

Åh søde, du skal ikke være nervøs - heller ikke for en naturlig fødsel. Jeg er en af de der særlinger der faktisk synes det er helt fantastisk at føde

Hi HI tak Vil også gerne prøve at føde normalt da jeg syntes det var helt vildt hårdt i kroppen bagefter med kejsersnittet. der er jo bare nogen som elsker at føde og som er gode til det. Håber bare ikke på en fødsel der varer flere døgn!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.