Børnehavestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Alexander&Lærke

yea vi har fået børnehaveplads til vores søn fra 1 august, først vildt at han allerede er børnehave barn syntes lige han er startet i dagpleje.

Nå men ih hvor vi glæder os til at få ham i børnehave, vi er eller meget glade for vores dp men Alexander trænger til nye udfordringer gå pt med en på 10 md og 2 på næsten 2 år Så han syntes ikke altid det er lige fedt at skulle afsted. Han er bestem også ude barn og i dgplejen kommer de kun ud et par timer om formiddagen.

Jeg glæder mig også til at han bliver narturlig træt på en anderledes måde, vi har store problemer med at få ham til at sove om aftnen og vi skal tidligt op da vi begge møder kl 7. Så han er altid sur og træt om morgnen fordi han kan bruge op til 2 timer på at falde i søvn

Pladsen vi har er som sagt fra 1 august og det er lige midt i vores ferie men vi kan bruge nogle dage i den sidste uge på at køre ham ind og så har min kæreste taget en uge mere fri så regner med at han køre ham ind der, hvordan lyder det med en uge til indkøring er det passende ellers skal vi begynde lidt før? Alexander kan godt bliver temmelig mut og ked når han er fremmet stedet med fremmet menneske og spicelt hvis vi går han kender dog en del som er startet i børnehaven når han skal. Er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

TbCp

Min datter skal også starte børnehave 1. august.... jeg er MEGET spændt!
Jeg bruger den sidste uge af min ferie på indkøring og regner med det er nok.

Jeg synes det er vildt hun allerede er så stor.... og synes jo egentlig hun da er alt for lille til at komme i børnehave
Men det bliver så godt for hende!

Anmeld

30. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Stort tillykke med børnehavepladsen  Det lyder som om jeres dreng har "brug" for, at komme i børnehave. Dejligt, at han kender andre, så bliver overgangen måske ikke for slem for ham.

Luka skal også starte i børnehave den 1. august. Han går dog i en intregeret institution, så overgangen bliver ikke så slem for ham. Den største forskel bliver nok, hvor han skal hænge sit overtøj og hvor han skal spise. Det er den samme legeplads, de samme pædagoger, de samme børn mv.

Og JA - vildt, man nu snart har barn i børnhaven. Jeg synes lige pludselig, at han bare er blevet stor

Hvor gamle er jeres når de startet i børnehave? Luka vil være 2 år og 9 1/2 mdr.

Kh. Katja

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Jeg har læst mig til at tre uger er det optimale....men igen er det jo forskelligt hvordan man ønsker at gøre det.

Jeg synes det optimale er en uge hvor man er med så alt bliver trygt og det de kender, anden uge en halv time selv så en time næste dag, et par timer dagen efter og så fremdeles....det tror jeg giver tryghed for barnet og det betaler sig for alle...både barnet, forældrene og pædagogerne.

Anmeld

30. maj 2010

quity

Hvor meget indkøring der skal til kommer an på dit barn og om der pt er kontakt mellem dp og børnehave.

Jeg er selv pædagog i en børnehave og der har alle stor glæde af dagplejen. Dagplejerne er meget ofte(mindst 1 gang om ugen) på besøg i børnehaven, vi laver fælles udflugter osv. Når et barn så skal starte i børnehave, erdet egentlig dp der står for indkøring, da hun så kommer flere gange om ugen de sidste 2-3 uger inden start og barnet er mere og mere alene på stuen med børnehavepersonalet mens dp er et andet sted i huset. På den måde får børnene en let overgang og vi har næsten aldrig grædende børn ved aflevering. Da de jo er vant til børnehaven og kender personalet i forvejen.

Anmeld

31. maj 2010

Alexander&Lærke

Alexander er 3 år når han starter børnehave, han fylder 3 den 15 august og han starter op med indkøring den 16 

Det lyder ellers godt med at dagplejen kommer så ofte i børnehaven og styre indkøring, men sådan er det ikke i byen faktisk er de ikke ret tit på besøg i børnehaven, jeg ved at hun plejer at tage børnene med derhen når hun har en som snart skal starte men jeg ved ikke om hun vil gøre det med Alexander når der er sommerferie, han holder ved sin dp næsten en md før han skal starte pga ferie.

Anmeld

31. maj 2010

LinLin

Min var 2 år og 11 mdr, da han startede i børnehave (også fra dagpleje) - vi brugte en uge på indkøring. Det gik rigtigt nemt (men det gjordfe det nu også med dagpleje, hvor han startede lige da han var fyldt 1 år)! Jeg tror det vigtigste er, at han ser, at du/I er ok med at han skal være der - hvis I er trygge ved stedet, bliver overgangen meget nemmere for ham

Anmeld

9. juni 2010

mortilLUCA

Vi tager en uge til indkørsel, hvor vi aflevere ham mandag, og bliver til lidt kaffe og rundstykker og så smutter vi en times tid og henter ham så igen, dagen efter bliver det om morgen til morgenmad han kommer og så bliver hentet efter et par timer og så fremdeles.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.