Jeg skal være grantante :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.415 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Igen!

Min dejlige kusine har en datter på snart 6 år og venter nu barn nr. 2!! IHHH jeg glæder mig til at se hende til Lauras dåb på lørdag og ønske hende og kæresten tillykke!!!

Nå.. bare lige et smil fra mig

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Bare mig..

Stort tillykke med det.. Det er bare så hyggeligt, når der kommer en lille ny i familien...

.. Hedder det grantante, når ens kusine får børn? Vi har nemlig snakket om i min familie hvad ens fætre og kusiner egentlig hedder til ens børn.. Og ens egne onkler, mostre og fastre hedder til ens børn...

Herfra!

Anmeld

30. maj 2010

Moderator

~~M.Nielsen~~ skriver:

Stort tillykke med det.. Det er bare så hyggeligt, når der kommer en lille ny i familien...

.. Hedder det grantante, når ens kusine får børn? Vi har nemlig snakket om i min familie hvad ens fætre og kusiner egentlig hedder til ens børn.. Og ens egne onkler, mostre og fastre hedder til ens børn...

Herfra!

ja, det hedder gran når det er et led længere ude

Dine forældres fætre/kusiner er dine grantanter/onkler

Og hvis du har en kusine på din fars side, er det en grankusine til dine fætre/kusiner på din mors side...

Gav det mening?

Anmeld

30. maj 2010

Bare mig..

Caroline86 skriver:

ja, det hedder gran når det er et led længere ude

Dine forældres fætre/kusiner er dine grantanter/onkler

Og hvis du har en kusine på din fars side, er det en grankusine til dine fætre/kusiner på din mors side...

Gav det mening?

Ej okay, så er vi da helt på gale spor i min familie..

Vi har sagt, at min datter og min kusines datter bliver grankusiner.. og min kusine/fætter er ikke noget til min datter... ? Fx.

Så det du siger er, at min kusine på fars side og min kusine på min mors side er grankusiner?? Fx.

Og mine onkler/mostre/fastre er gran......?

Anmeld

30. maj 2010

Mira0911

Ih hvor dejligt Smukke... Stort tillykke...

Anmeld

30. maj 2010

Moderator

~~M.Nielsen~~ skriver:

Vi har sagt, at min datter og min kusines datter bliver grankusiner.. og min kusine/fætter er ikke noget til min datter... ? Fx.

Så det du siger er, at min kusine på fars side og min kusine på min mors side er grankusiner?? Fx.

din datter er grankusine til din fætter/kusines børn!

Og din kusine/ fætter er så din datters grantante/-onkel.

Hvis din far har en fætter er han din granonkel.

Og ja. Din kusine på din mors side er grankusine til din kusine på din mors side

MEGET indviklet

Anmeld

30. maj 2010

Moderator

MoarJ skriver:

Ih hvor dejligt Smukke... Stort tillykke...

tark, søde!

Mona er så kær... Hun sagde:

Der er en der har puttet en baby ind i mors mave og så kommer den ud om noget tid. Men hvis den bliver syg og dør inde i maven så kommer den ikke ud! 

De er satme kære, de små

Anmeld

30. maj 2010

Becks

~~M.Nielsen~~ skriver:

Dine kusines børn er dine grand kusiner/fætre.. Og din datter, er grandkusine til dine fætre og kusiner

Anmeld

30. maj 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

tark, søde!

Mona er så kær... Hun sagde:

Der er en der har puttet en baby ind i mors mave og så kommer den ud om noget tid. Men hvis den bliver syg og dør inde i maven så kommer den ikke ud! 

De er satme kære, de små

Åh de kære børn... De er sq skønne...

Anmeld

30. maj 2010

Bare mig..

Caroline86 skriver:

din datter er grankusine til din fætter/kusines børn!

Og din kusine/ fætter er så din datters grantante/-onkel.

Hvis din far har en fætter er han din granonkel.

Og ja. Din kusine på din mors side er grankusine til din kusine på din mors side

MEGET indviklet

Enten er det for sent for mig, eller også er det ALT for indviklet.. Nå men nok om det..

Tillykke, i hvertfald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.