Åhh hvilken dag :( Hvilken familie :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Ina33

Ja pyha, synes efterhånden det er ret belastende når hele familien skal være samlet....

Min stedmor havde fødselsdag i dag, og vi var derfor inviteret til fødselsdag hos hende og min far. De forventer vi har vores hund med, og det er også det mest praktiske for os, da hun har svært ved at være alene og der udover går vi til hundetræning i samme by som de bor, så vi kan køre direkte til træning, istedet for at skulle hjem omkring først.

Jeg har en ægte lillebror, som også var der, der udover var min sted(lille)bror der og min gamle farmor på 83 år der også.

Egentlig er det min stedbror og min farmor der er problemet. De er begge sådan nogle meget negative og pessimistiske mennesker. Min farmor kan ikke lide vores hund - fair nok, jeg har stor forståelse for at ikke alle mennesker kan lide vores lille hund, selvom vi selv er meget glade for hende. Min farmor vælger så gentagne gange at slå hende i hovedet - dette har hun gjort før. Der er ikke rigtig nogen af os der siger noget, da vi ikke vil starte en diskussion, så vi forsøger bare at holde hunden i god afstand fra farmor.

Min stedbror har utrolig svært ved at rumme børn, så han bruger hele dagen på at skælde min søn ud. Oskar er 4 år, og en meget glad dreng, han er præcis som de fleste 4 årig.  Eksempel på en episode: Vi sidder alle og spiser, min søn siger noget vi alle synes er sjovt. Vi griner alle højlydt, hvilket han (som de fleste børn) ikke synes er sjovt, han bliver genert, græder lidt og gemmer hovedet hos sin far. Min stedbror farer op og siger "det der gider jeg simpelthen ikke se på", hvor efter han forlader bordet i raseri.

Hverken min far eller min stedmor tør sige noget til ham, da han har et temperament han åbenbart har svært ved at styre. Der var mange flere af den slags episoder i dag, og rigtig mange epsioder hvor han irettesatte både børn og hund. Jeg er simpelthen så træt, træt, træt af at være samlet med familien - der er negativ stemning fra start til slut.

Min far og min stedmor sidder naturligvis i et stort dilemma, da de jo gerne vil se os alle, og for ikke at skabe diskussioner, ignorerer de de epsioder der opstår - hvilket vi andre også gør.

Jeg er efterhånden bare ked og træt af at det skal være sådan. Faktisk har jeg tænkt mig at sige til min far, at vi ikke længere vil komme hvis min stedbror er der, men er det for strengt? Han er sådan en type der er luddoven, og INTET kan selv. Mine forældre vasker, tørrer og stryger hans tøj, og nå ja drengen er 23 år!!!

Ja pyha hader bare når jeg ikke føler at mine børn og min elskede hund er vellidte....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

VIPpigen

Jeg havde sagt fra, de havde fået at vide, ja jeg vil gerne komme, men KUN hvis stedbror, og farmor opføre sig ordentlig. Ellers vil jeg have lov at sige noget når de retter på min hund eller barn. De trænger til en ordentlig røffel begge 2, og jeg er så en af dem at når det har stået på under et par familiefester, så holder jeg ikke kæft længere. Min søster har været en af dem som skal have ALT serveret på et sølvfad, og er det stadig nogen gange, men var bare nød til at sige noget til sidst da jeg kunne se hvordan hun kørte rundt med min mor. Den dag i dag kan hun stå på egne ben. Hun vil meget gerne hvis mor hjælper her og der, og bliver også nogen gange meget pige-fornærmet, men hun får sandheden at vide nu, og det har hun helt sikkert lært af... Så sig fra, enten over for dine forældre, og/eller over for din stedbror, og farmor, ellers bliver det ikke anderledes

Undskyld det lige blev så langt

Anmeld

30. maj 2010

lucas<3

det lyder næsten som min familie.. :/

det er skide træls og lige til og ødelægge ens dag på...;(

Anmeld

30. maj 2010

karina1980

VIPpigen skriver:

Jeg havde sagt fra, de havde fået at vide, ja jeg vil gerne komme, men KUN hvis stedbror, og farmor opføre sig ordentlig. Ellers vil jeg have lov at sige noget når de retter på min hund eller barn. De trænger til en ordentlig røffel begge 2, og jeg er så en af dem at når det har stået på under et par familiefester, så holder jeg ikke kæft længere. Min søster har været en af dem som skal have ALT serveret på et sølvfad, og er det stadig nogen gange, men var bare nød til at sige noget til sidst da jeg kunne se hvordan hun kørte rundt med min mor. Den dag i dag kan hun stå på egne ben. Hun vil meget gerne hvis mor hjælper her og der, og bliver også nogen gange meget pige-fornærmet, men hun får sandheden at vide nu, og det har hun helt sikkert lært af... Så sig fra, enten over for dine forældre, og/eller over for din stedbror, og farmor, ellers bliver det ikke anderledes

Undskyld det lige blev så langt

kan kun være enig

og jeg ved godt at nogen gange bliver man så paf at man bliver handlings lammet.

men sig fra og helt ærligt så gør det mens allesammen høre det, så de forstår at i ikke gider det.

personligt ville jeg!!

jeg havde sagt fra midt i det hele taget mine børn + hund og kørt, ved godt det ville gå ud over din far og stedmor, men de bør måske også selv lærer at sige fra

Anmeld

30. maj 2010

bette

jeg ville nok selv have sagt at jeg ikke ønskede at deltage hvis det skulle være på den måde. og at farmor slår hunden er simpelthen på ingen måde okay.. og din stedbror har jo ikke ligefrem en god indflydelse på jeres søn.. så synes da bestemt ikke det er det værd at sidde der og gå mut derfra fordi man rent faktisk slet ikke hyggede sig..

så ville jeg da hellere invitere stedmor og far hjem til mig selv og spise hvis det var

Anmeld

30. maj 2010

VIPpigen

karina1980 skriver:

kan kun være enig

og jeg ved godt at nogen gange bliver man så paf at man bliver handlings lammet.

men sig fra og helt ærligt så gør det mens allesammen høre det, så de forstår at i ikke gider det.

personligt ville jeg!!

jeg havde sagt fra midt i det hele taget mine børn + hund og kørt, ved godt det ville gå ud over din far og stedmor, men de bør måske også selv lærer at sige fra

Absolut enig i dit også...

Så vis selvstændighed...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.