Lussingesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Maja_4000

Min mor spurgte mig den anden dag, om jeg er blevet testet for det .. Bliver man det automatisk eller hvordan ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

TineA

Hej

Det bliver du testet for med blodprøve og du har svaret inden for en uge

Er selv blevet testet 4 gange i år

Anmeld

30. maj 2010

Livas mor

Du skal selv bede om at blive testet af lægen, det er ikke noget de bare gør.. Jeg blev selv testet da jeg var 6 måneder henne med Liva pga. smittet på min arbejdsplads..

Anmeld

30. maj 2010

Maja_4000

Altså min mor arbejder i en vuggestue .. Ved ikke om hun kan være "bærer" .. Og jeg har selv arbejdet i et børnehus for et par måneder siden ..

Hvad sker der hvis man har det når man er gravid ? ;o

Anmeld

30. maj 2010

TineA

Det er ligesom med skoldkobber - har du haft dem, er du immun

Hvis du f.eks. arbejder med børn , er der stor smitterisiko, og derfor må du ikke være på arbejdspladsen indtil smittefaren er væk - det vil sige 6 uger efter tilfældet er opdaget. Medmindre du har haft lussingesyge, så er der ingen farer

Men det er en rigtig god idé lige at ringe til lægen og få taget en blodprøve - bor du i Kbh , kan du rende ind til KPLL, så gør de det for dig

Anmeld

30. maj 2010

TineA

30. maj 2010

Maja_4000

Tusind tak (:

Anmeld

30. maj 2010

K&S

Maja_4000 skriver:

Min mor spurgte mig den anden dag, om jeg er blevet testet for det .. Bliver man det automatisk eller hvordan ? 

Hej

Lægen testede automatisk mig for det og andre sygdomme ved en blodprøve, da jeg fik oprettet vandrejournal - blodprøven kan vise om du tidligere har haft lussingesyge og derfor ikke behøver bekymre dig - eller om du skal være opmærksom på smittefarer.

Jeg havde selv haft lussingesyge, men som lægen sagde, så er det ikke mange forældre der kan svare på om deres børn har haft sygdommen eller ej, fordi symptomerne kun er feber i nogle dage...! Min mor vidste heller ikke at jeg havde haft sygdommen

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.