Børnesygdomme anno 2010

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Pige2009

Laura er nu godt 7 mdr. og har skoldkopper. I den forbindelse kom jeg til at tænke på, hvilke børnesygdomme børn idag skal have?

Ud fra hendes vaccinationskort kan jeg se, hvilke hun er blevet vaccineret mod, men jeg synes, det kunne være rart at vide, hvilke børnesygdomme børn anno 2010 skal have idag.

Er der nogen, der ved det?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Svei

De SKAL vel ikke have nogen?

Den eneste mine drenge har haft er skoldkopper og der var de 3, 4 og 7 år.

Der er vidst ikke andre børnesygdomme som sådan.

Jeg vil helst slippe for alle de sygdomme jeg kan og har heldigvis børn der aldrig er syge...

Anmeld

30. maj 2010

Pige2009

Yrsa skriver:

De SKAL vel ikke have nogen?

Den eneste mine drenge har haft er skoldkopper og der var de 3, 4 og 7 år.

Der er vidst ikke andre børnesygdomme som sådan.

Jeg vil helst slippe for alle de sygdomme jeg kan og har heldigvis børn der aldrig er syge...

Jeg overvejde også at sætte det i citationstegn Ellers synes jeg egentlig det er fint, hvis de får skoldkopper, da jeg mener det styrker deres immunforsvar, og det er så bare fedt, at Laura har fået det nu inden hun starter i institution og jeg på arbejde

Anmeld

30. maj 2010

XXSS

30. maj 2010

Pige2009

Tanja78 skriver:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/boernesygdomme.htm

Her er de 6 almindeligste børnesygdomme

Mange tak for link. Det er altid rart at blive lidt klogere Min læge siger så, at flere af sygdommene ikke er børnesygdomme Det er nok forskelligt, hvad de vurderer fra sted til sted.

Men virkelig et super link!

Anmeld

30. maj 2010

XXSS

Baagøe skriver:

Mange tak for link. Det er altid rart at blive lidt klogere Min læge siger så, at flere af sygdommene ikke er børnesygdomme Det er nok forskelligt, hvad de vurderer fra sted til sted.

Men virkelig et super link!

Jeg fik af vide, at de indgår som børnesygdomme (i statistikken), men pga. af at næsten flertallet får div. sygdomme så anses det ikke længere som værende en "sygdom". Ligesom børneeksem, flertallet af børn har det og derfor anses det ikke som en generel børnesygdom.

Ved ikke om det lige var volapyk  Men selv synes jeg det var rart lige at se de mest gængse sygdomme og symptomer - f.eks havde jeg godt nok aldrig hørt om fod, mund og håndsyge, men det fik olivia i vuggestuen og der må de ikke komme afsted igen før alle de blærer er væk  

Anmeld

30. maj 2010

Pige2009

Tanja78 skriver:

Jeg fik af vide, at de indgår som børnesygdomme (i statistikken), men pga. af at næsten flertallet får div. sygdomme så anses det ikke længere som værende en "sygdom". Ligesom børneeksem, flertallet af børn har det og derfor anses det ikke som en generel børnesygdom.

Ved ikke om det lige var volapyk  Men selv synes jeg det var rart lige at se de mest gængse sygdomme og symptomer - f.eks havde jeg godt nok aldrig hørt om fod, mund og håndsyge, men det fik olivia i vuggestuen og der må de ikke komme afsted igen før alle de blærer er væk  

Jo, da. Det giver da rigtig meget mening Det var et super godt og informativt link du sendte

Lauras storesøster havde fod-mund og håndsyge for et par uger siden og hun måtte blive hjemme fra børnehave i 10 dage, men så er det da overstået...

Anmeld

30. maj 2010

XXSS

Baagøe skriver:

Jo, da. Det giver da rigtig meget mening Det var et super godt og informativt link du sendte

Lauras storesøster havde fod-mund og håndsyge for et par uger siden og hun måtte blive hjemme fra børnehave i 10 dage, men så er det da overstået...

godt er lidt træt nemlig  Ja tror også vi havde olivia hjemme i to uger, hun fik samtidig mellemøresbetændelse skønt. Det var lige en 3 måneders periode, hvor den kun stod på sygdom  god bedring med den lille prinsesse..

Anmeld

30. maj 2010

Pige2009

Tanja78 skriver:

godt er lidt træt nemlig  Ja tror også vi havde olivia hjemme i to uger, hun fik samtidig mellemøresbetændelse skønt. Det var lige en 3 måneders periode, hvor den kun stod på sygdom  god bedring med den lille prinsesse..

Tak Og tak for dine svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.