hikke og nys - spørgsmål.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.076 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Vidunderligeunger

Nu har jeg været moar i 6 dage  

- Og det giver anledning til et par spørgsmål:

Alberte hikker 1-2 gange dagligt i ca 5-10 minutter. Hun græder ikke eller er utilpas når hun hikker, men er det helt normalt at de gør det? og hvad kan det skyldes?

og så nyser hun også ret tit... vel 5-8 gange om dagen. Er det også normalt nok?

Håber nogen lige kan gi et beroligende svar til den nybagte mor - total grøn på området

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

mafalck

Hej.

Min datter er 3½mdr og hun nyser og hikker også meget... og jeg tror det er meget normalt... min sundhedsplejerske har i hvert fald ikke sagt noget til det...

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

mafalck skriver:

Hej.

Min datter er 3½mdr og hun nyser og hikker også meget... og jeg tror det er meget normalt... min sundhedsplejerske har i hvert fald ikke sagt noget til det...

hun virker også så glad og veltilpas - så måske det bare er mig der pyldrer lidt?

Anmeld

30. maj 2010

forår

BlyViol skriver:

Alberte hikker 1-2 gange dagligt i ca 5-10 minutter. Hun græder ikke eller er utilpas når hun hikker, men er det helt normalt at de gør det? og hvad kan det skyldes?

og så nyser hun også ret tit... vel 5-8 gange om dagen. Er det også normalt nok?

Håber nogen lige kan gi et beroligende svar til den nybagte mor - total grøn på området

det gjorde min datter også.

kan huske at min sp sagde at det med nyseriet er fordi deres næser er så fint følende...eller noget i den stil...jeg troede straks at min datter var allergisk overfor et eller andet

kan ikke huske hvad hun sagde med hikkeriet, andet end at det var normalt og at jeg kunne stoppe det ved at give hende noget at drikke.

og tillykke iøvrigt

Anmeld

30. maj 2010

Valle81

BlyViol skriver:

Helt normalt:0)

Anton hikker en til to gange hver gang han har spist og han nyser HELE tiden:0)

Så alt helt normalt:0)

Anmeld

30. maj 2010

Ida.

Først - stort tillykke med din nye rolle som mor!!

Hikke er meget normalt - de er på ingen måde påvirkede af det, og der bliver langsomt længere imellem "anfaldene" - børn får bare nemmere hikke - det kan jeg da huske fra, da jeg selv var barn...

Og nys er også MEGET normalt - da jeg havde fået Annika spurgte min SP faktisk efter alle de obligatoriske spørgsmål "...og nyser hun så, som hun skal?" og jeg kunne bare svare JA, det gør hun deres slimhinder skal lige vænne sig til den nye verden med støv, skarpt lys etc....

Så lille Alberte er ganske normal

Anmeld

30. maj 2010

Mette.

BlyViol skriver:

Det er heelt normalt! Vi talte med en sygeplejeske på sygehuset omkring netop det fordi vi også vat bekymrede..

Så længe hun er tilpas er der ingen max på hvor meget de må hikke og nyse  

Knus Mette - mor til Emilie på 1 måned

Anmeld

30. maj 2010

Vidunderligeunger

forår skriver:

det gjorde min datter også.

kan huske at min sp sagde at det med nyseriet er fordi deres næser er så fint følende...eller noget i den stil...jeg troede straks at min datter var allergisk overfor et eller andet

kan ikke huske hvad hun sagde med hikkeriet, andet end at det var normalt og at jeg kunne stoppe det ved at give hende noget at drikke.

og tillykke iøvrigt

tak skal du have lige det svar jeg manglede

Anmeld

30. maj 2010

L-Mortil3

HELT normalt

Grunden til de hikker er at mellemgulvet ikke er særlig stærkt endnu, og det er derfor heller ikke noget der generer dem, de mærker det SLET ikke som vi gør

Nysen, det har du jo fået svar på kan jeg se Det er simpelthen fordi den stakkels næse skal vende sig til det nye klima

Anmeld

30. maj 2010

Malene84

BlyViol skriver:

Hey

Tag det helt roligt - det er ganske normalt, kan ikke huske hvorfor de hikker, men der vist en grund. Mht. at nyse meget - så er det fordi det renser deres luftveje og det er ganske normalt - haha - jeg spurgte nemlig min sp om præcis de 2 spørgsmål, da hun var her i onsdags

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.