37.uge og mens/ægløsningsagtige smerter i underlivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.872 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg er netop lige gået ind i 37.uge idag, men har de sidste 4 dage haft en anderledes fornemmelse i underlivet.

Det føles nærmest som mens/ægløsningsagtige "smerter" - eller det er ikke diciderede smerter som sådan, men I kender fornemmelsen når man har mens, ikk? - det "niver" lidt på en måde 

Nå, men nu er mit spørgsmål bare - hvad tror I det kan skyldes?

Fik selvfølgelig ikke spurgt min jordemoder i torsdags, da vi snakkede om 1000 andre ting, og så glemte jeg det fuldstændigt.

Min jordemoder kunne i øvrigt mærke, at lille Frederikke står godt fast med hovedet i bækkenet - kan det være det, der udløser det?

Jeg mindes bare ikke at kunne mærke det, da jeg ventede Mathilde......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Anne85

Uuhhhh... mon det kunne være optakt til noget?? Jeg mindes at jeg med Kristian havde sårn noget menstruations agtige smerter/murren i underlivet de sidste dage inden fødslen. Spændende spændende

Anmeld

30. maj 2010

Uuhhhh... mon det kunne være optakt til noget?? Jeg mindes at jeg med Kristian havde sårn noget menstruations agtige smerter/murren i underlivet de sidste dage inden fødslen. Spændende spændende

Uhh altså, den tanke tør jeg slet ikke tænke

Det kunne da være så dejligt, men vil heller ikke sætte næsen for højt op efter det, hehe...det er så træls at blive skuffet, hvis der ingenting sker

Havde du også en følelse, af lidt ømhed dernede dengang?

Altså ikke at man er øm, når man tørre sig efter toiletbesøg o.lign, men f.eks. lige nu hvor jeg bare ligger på sofaen, mærkes det ømt dernede, smtidig med at jeg bare har plukkeveer konstant.

Anmeld

30. maj 2010

Anne85

Mathildesmor skriver:

Uhh altså, den tanke tør jeg slet ikke tænke

Det kunne da være så dejligt, men vil heller ikke sætte næsen for højt op efter det, hehe...det er så træls at blive skuffet, hvis der ingenting sker

Havde du også en følelse, af lidt ømhed dernede dengang?

Altså ikke at man er øm, når man tørre sig efter toiletbesøg o.lign, men f.eks. lige nu hvor jeg bare ligger på sofaen, mærkes det ømt dernede, smtidig med at jeg bare har plukkeveer konstant.

Nej ikke første gang, men denne gang har jeg voldsomme smerter i underlivet. Min læge mener det er symfysen der er ved at løsne sig og et tegn på at der ikke er længe igen før jeg føder. Min jordemoder siger dog bare det er mine kraftige plukveer der gør ondt dernede. Det kommer i jag og føles simpelthen som om der er nogen der står og stikker en skarp kniv op.. avvvv... håber bare det betyder at det hele er ved at udvide sig godt og grundigt dernede så jeg får en nem fødsel  Er det også sådan du er øm?

Anmeld

30. maj 2010

Anne85 skriver:

Nej ikke første gang, men denne gang har jeg voldsomme smerter i underlivet. Min læge mener det er symfysen der er ved at løsne sig og et tegn på at der ikke er længe igen før jeg føder. Min jordemoder siger dog bare det er mine kraftige plukveer der gør ondt dernede. Det kommer i jag og føles simpelthen som om der er nogen der står og stikker en skarp kniv op.. avvvv... håber bare det betyder at det hele er ved at udvide sig godt og grundigt dernede så jeg får en nem fødsel  Er det også sådan du er øm?

Av for pokker da! Det lyder dælme da ik rart!

Men så længe smerterne kommer, fordi det er tegn på noget positivt der er ved at ske, så kan man vist godt bærer over med dem

Nej, mine "smerter" kommer ikke som jag i underlivet. Jeg er bare hele tiden lidt "øm" dernede, men når så jeg får en plukve, så bliver jeg dobbelt så øm. Hmm - det er ikke til at vide hvad det er....

Anmeld

30. maj 2010

Anne85

Mathildesmor skriver:

Av for pokker da! Det lyder dælme da ik rart!

Men så længe smerterne kommer, fordi det er tegn på noget positivt der er ved at ske, så kan man vist godt bærer over med dem

Nej, mine "smerter" kommer ikke som jag i underlivet. Jeg er bare hele tiden lidt "øm" dernede, men når så jeg får en plukve, så bliver jeg dobbelt så øm. Hmm - det er ikke til at vide hvad det er....

Hmm... næ det ved jeg ikke hvad er  Men hold op hvor er man også bare fokuseret på hver eneste ny følelse i kroppen her til sidst... det ku jo være det var tegn på noget  Her må lillesøster dog godt lige vente lidt endnu... skal lige ha nået en masse ting inden

Anmeld

30. maj 2010

Anne85 skriver:

Hmm... næ det ved jeg ikke hvad er  Men hold op hvor er man også bare fokuseret på hver eneste ny følelse i kroppen her til sidst... det ku jo være det var tegn på noget  Her må lillesøster dog godt lige vente lidt endnu... skal lige ha nået en masse ting inden

Ja, det har du ret i - det er da også så spændende.

Jeg vil dog også helst have at hun venter med at komme til om en uges tid, da manden lige skal have en ACDC-koncert overstået næste lørdag - synes næsten det ville være synd han skulle gå glip af den, nu hvor han har glædet sig så længe

Nå, men tak for dine svar søde. Vi snakkes ved - også må jeg jo se om jeg snart føder en lille dejlig pige, eller om det hele er ren indbildning, hahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.