ihh Charlie halter:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.309 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Kruse90

ville bare lige fortælle at min lille Charlie ( min cocker spaniel ) Halter på venstre bagben.
Jeg ved ikke hvad han har lavet, det startede igår morges, men gik så væk igen, så gik vi en tur, og da han havde sovet efter turen var den gal igen
Og her til morgen var det slemt. Op af idag er han så begyndt at støtte lidt på det igen, men halter stadig.
Tager til dyrlægen imorgen tidlig kl 07.00, inden jeg skal i børnehaven ( min job med løntilskud ) Han piver ikke når jeg rører hans ben, heller ikke når jeg bukker eller trækker i det.

Hvad mon det er?

Undskyld mit lange indlæg. Ville bare høre om nogle af jer der ved hvad det kan være ? Ved det kan være 1000 ting. men bare en lille anelse??

Kramden pylrede hundemor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Nida

Det at han halter lige efter at han har ligget stille og at det så bliver bedre efter lidt tid tyder for mig på, at det kunne have noget med muskler/sener/led at gøre!?  Jeg har selv oplevet det samme med min hund en enkelt gang (har en golden retriever), men det gik over af sig selv inden jeg overhovedet nåede ned til dylle. Cockere er jo temmelig aktive og hvis din laver bare halvt så mange badutspring som min, så kan han vel sagtens have fået en lille slag eller en forstrækning på tur eller i leg (siger jeg uden at vide det&nbsp. I værste fald tænker jeg, om det måske kunne være begyndende gigt , men nu ved jeg jo ikke hvor gammel han er eller noget. Hvis der ikke er synlige tegn som sår eller lignende, så prøv at checke om benet er hævet og/eller varmt...

Giv endelig en update når du har været hos dylle, og god bedring med den lille hund.

fra en (også) pylret hundemor

Anmeld

30. maj 2010

Dictes mor

Har du tjekket hans pote, at der ikke er et sår eller noget der sidder fast. Molly har nogen gange haft sår på poterne så hun halter. Så måske er det sådan noget?

Anmeld

30. maj 2010

Mira0911

Kruse90 skriver:

ville bare lige fortælle at min lille Charlie ( min cocker spaniel ) Halter på venstre bagben.
Jeg ved ikke hvad han har lavet, det startede igår morges, men gik så væk igen, så gik vi en tur, og da han havde sovet efter turen var den gal igen
Og her til morgen var det slemt. Op af idag er han så begyndt at støtte lidt på det igen, men halter stadig.
Tager til dyrlægen imorgen tidlig kl 07.00, inden jeg skal i børnehaven ( min job med løntilskud ) Han piver ikke når jeg rører hans ben, heller ikke når jeg bukker eller trækker i det.

Hvad mon det er?

Undskyld mit lange indlæg. Ville bare høre om nogle af jer der ved hvad det kan være ? Ved det kan være 1000 ting. men bare en lille anelse??

Kramden pylrede hundemor

Hej...

Kender det alt for godt.. Vores labber halter meget, vi har fået ham røngten fotograferet og nåede frem til at det var noget væv de irriterede ham... Han fik medicin imod det første gang... Det virkede.. Fantastisk...

En lille 1½ mdr's tid senere, haltede han rundt igen... Vi tog til lægen og fik snakket. Vores labber elsker at lege, vilde lege.. Og det er slut herhjemme indendøre, da vi har trægulv, så forvrider han et ben hver gang vi hat tumper der ikke forstår der ikke må leges indenfor, og vi nævner det hver gang..

Denne gang har vi en aftale med dyrlægen at vi kan hente smertestillende efter behov til 7 dage af gangen, hvis han så stadig halter efter de 7 dage på medicin, er der noget andet galt...

Vi har både snakket med dyrlægen om en af de første gange, at det kunne både være det ene eller andet...

Nu har han så ikke haltet i 1 mdr...

Synes hvert fald du skal få et tjek hos dyrlægen..

Anmeld

31. maj 2010

Kruse90

så kan jeg opdatere ang. Charlie.

Vi var ved dr. dyr i formiddags halv 9. det tog en time.
Han blev røntgenfotograferet, og der var HELDIGVIS ikke noget alvorligt.
Dr. Dyr mener at han har forstrukket et ledbånd eller sådan. Så nu er han godt træt oven på den bedøvelse han fik for at blive røntgenfotograferet. Så min lille baby sover som en STEN
Han skal nu være på smertestillende piller i 8-10 dage efter behov.
og skal være haltfri når vi stopper med pillerne, ellers skal vi kontakte dr. dyr igen.

Tak forde i læste med.

Kramen mere rolig hundemor

Anmeld

31. maj 2010

Mira0911

Kruse90 skriver:

Dr. Dyr mener at han har forstrukket et ledbånd eller sådan. Så nu er han godt træt oven på den bedøvelse han fik for at blive røntgenfotograferet. Så min lille baby sover som en STEN
og skal være haltfri når vi stopper med pillerne, ellers skal vi kontakte dr. dyr igen.

Tak forde i læste med.

det skulle ikke ske og være Carprodyl din hund er kommet på?

Godt der ikke var noget...

Anmeld

31. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Kruse90 skriver:

Tak forde i læste med.

Hvor skønt at det ikke var noget alvorligt!

Anmeld

31. maj 2010

Kruse90

MoarJ skriver:

det skulle ikke ske og være Carprodyl din hund er kommet på?

Godt der ikke var noget...

de piller han¨skal spise fra imorgen hedder: Norodyl Vet 50mg

Anmeld

31. maj 2010

Mira0911

Kruse90 skriver:

de piller han¨skal spise fra imorgen hedder: Norodyl Vet 50mg

Okey... Godt der ikke var noget med din hund...

Anmeld

31. maj 2010

Kruse90

ja det er jeg også super glad for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.