Hjælpp mig kære kageeksperter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

Josesmor

Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve og bage en kage, 3 lag, men lækkert fyld og fondant på toppen. men er ikke den store kok og behøver jeres hjælp

Har i nogle godt opskrifte på bunde, jeg ville kunne lave?? Og noget lækkert fyld.. Tænkte det kunne være noget sødt og lidt surt (evt. jordbær??)

Og mit næste problem er så hvordan jeg laver fondanten... Har i ikke nogle opskrifter jeg må arve en kopi af Har forsøgt at søge det på nettet, men de er meget forskellige de opskrifter jeg finder. Kommer i glukose og tylose i jeres?? Og hvor finder jeg dette?? Samt farvepastaen..

Håber i kan hæjlpe mig.. Planen er jeg vil bage en lækker kage til min nære veninde, som jeg skal besøge i weekenden.. Glemte hendes fødselsdag i Torsdage  og må helt sikkert lige gøre det godt igen

Kom så piger, frem med de gode råd !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

roenlund

hvis du går ind under debat og kigger under opskrifter kan du finde opskrift til både fondant, bunde og masser af fyld...

Jeg har lige lavet min første kage idag, efter opskrifter herinde fra... har ikke smagt endnu men håber den er god

Anmeld

29. maj 2010

Josesmor

roenlund skriver:

hvis du går ind under debat og kigger under opskrifter kan du finde opskrift til både fondant, bunde og masser af fyld...

Jeg har lige lavet min første kage idag, efter opskrifter herinde fra... har ikke smagt endnu men håber den er god

Mange tak skal du have Har faktisk forsøgt at kigge derinde, men sys der er så vildt meget, så kan næsten ikke overskue hvor jeg skal starte.. Og finder mest varmt mad..  Men hvis du har fået lavet dig en lækker kage idag, må du da lige give fif Håber den bliver go

Anmeld

29. maj 2010

roenlund

Sama skriver:

Mange tak skal du have Har faktisk forsøgt at kigge derinde, men sys der er så vildt meget, så kan næsten ikke overskue hvor jeg skal starte.. Og finder mest varmt mad..  Men hvis du har fået lavet dig en lækker kage idag, må du da lige give fif Håber den bliver go

hvis du finder noget med varm mad tror jeg du kigger det forkerte sted...

Du skal gå ind under kageklubben og så ind under opskrifter, den ligger som en af de øverste låste

Anmeld

29. maj 2010

Josesmor

roenlund skriver:

hvis du finder noget med varm mad tror jeg du kigger det forkerte sted...

Du skal gå ind under kageklubben og så ind under opskrifter, den ligger som en af de øverste låste

Ja det gik også lige op for mig Upsss.. Nu har jeg fundet det Jubii ... Mange tak for dig hjælp

Anmeld

29. maj 2010

roenlund

Sama skriver:

Ja det gik også lige op for mig Upsss.. Nu har jeg fundet det Jubii ... Mange tak for dig hjælp

Det var da så lidt

Anmeld

29. maj 2010

Josesmor

roenlund skriver:

Det var da så lidt

men så lige et sidste spørgsmål Bruger man pasta eller frugtfarve til fondant?? Og hvor købes pastafarve?? Tylose og glukose er på apoteket ik??

Anmeld

29. maj 2010

roenlund

Sama skriver:

men så lige et sidste spørgsmål Bruger man pasta eller frugtfarve til fondant?? Og hvor købes pastafarve?? Tylose og glukose er på apoteket ik??

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til er det bedst at bruge det der pastafarve, man kan købe det på de der hjemmesider der er nævnt i en tråd med hjemmesider inde under kageklubben...

Da det idag var min første kage har jeg "bare" brugt noget rød frugtfarve og så fået lyserød MMF...

Jeg ved ikke med tylose og glykose tror også det kan købes på nettet men jeg skulle ikke bruge det til det jeg skulle lave...

Anmeld

29. maj 2010

mariamiss6

Sama skriver:

Hvorfor prøver du dig ikke først med MMF? så slipper du for at indkøbe tylose og glukose.... du skal bare bruge vand, olie, flormelis, og skumfiduser, og det farve du nu vil have....

Anmeld

30. maj 2010

roenlund

mariamiss6 skriver:

Hvorfor prøver du dig ikke først med MMF? så slipper du for at indkøbe tylose og glukose.... du skal bare bruge vand, olie, flormelis, og skumfiduser, og det farve du nu vil have....

Det var det jeg gjorde... og ifølge manden smagte det mums

Så kommer der lige et spørgesmål fra mig hvis nogen kan svare... er det noget med at man skal bruge tylose hvis man vil lave blomster og lign??? og hvad børster i kagerne med så i kommer af med alt flormelissen... jeg brugte en bagepensel men synes stadig den var sådan helt mat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.