11 mdr ornani

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.016 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

Mussen2

er det "normalt" at så små børn ornanerer? Vi er ret sikrer på at det er det vores datter gør når hun sidder i en bestemt højstol. Så får den ikke for lidt de første gange troede vi hun var ved at lave stort, men nej....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

Vingummien

Undersøger hun ik bare?

E kan også gøre det. Og fik af vide af sp at man skulle lade dem gøre det når de er i den alder, da de udersøger deres krop og det er deres krop

Anmeld

29. maj 2010

Malene84

Mussen2 skriver:

er det "normalt" at så små børn ornanerer? Vi er ret sikrer på at det er det vores datter gør når hun sidder i en bestemt højstol. Så får den ikke for lidt de første gange troede vi hun var ved at lave stort, men nej....

Har oplevet det på mit arbejde (er pædagog), og det er normalt. Vi prøver at aflede deres opmærksomhed hen på noget andet, for ikke at gøre det til en fy-ting. for det er jo normalt

Anmeld

29. maj 2010

Mussen2

Tulipan skriver:

Undersøger hun ik bare?

E kan også gøre det. Og fik af vide af sp at man skulle lade dem gøre det når de er i den alder, da de udersøger deres krop og det er deres krop

Hun rører ikke med hænderne, men gnider sig of af den som sidder mellem benene i stolen, og så pruster og stønner hun og bliver lidt svedig og rød i hovedet...

Anmeld

29. maj 2010

Vingummien

Mussen2 skriver:

Hun rører ikke med hænderne, men gnider sig of af den som sidder mellem benene i stolen, og så pruster og stønner hun og bliver lidt svedig og rød i hovedet...

Oki, tror det er normalt. Bare husk ik at skælde ud eller give udtryg for at det er skidt. For er en del af udviklingen tror jeg

Anmeld

29. maj 2010

Mussen2

Malene84 skriver:

Har oplevet det på mit arbejde (er pædagog), og det er normalt. Vi prøver at aflede deres opmærksomhed hen på noget andet, for ikke at gøre det til en fy-ting. for det er jo normalt

ok - tænkte også at det ikke var en fy-ting, men her i dag foregik det ved aftensmaden nede ved familien 

Har bare ikke hørt om det før ved så små, rart hun ikke " er alene" om det

Anmeld

29. maj 2010

Malene84

Mussen2 skriver:

ok - tænkte også at det ikke var en fy-ting, men her i dag foregik det ved aftensmaden nede ved familien 

Har bare ikke hørt om det før ved så små, rart hun ikke " er alene" om det

kan godt følge dig... jeg må sgu indrømme, at jeg heller ikke helt ved hvordan jeg skal reagere når jeg ser det. hehe

Anmeld

29. maj 2010

NinaNymannMadsen

det er meget normalt små børn gøre sådan, de undersøger deres egen krop og sådan nogen ting.

det er noget jeg har læst i en stor bog jeg har fået af mine forældre inden jeg selv fik asta maria. det er godt nok en 20 år gammel bog men lige på det punkt der tror jeg næppe det har ændret sig specielt.

Anmeld

29. maj 2010

Mira0911

Det er meget normalt.. Har selv en datter der gnider sig op af armlænet på sofaen eller andre ting...

Du skal så træde ind når du synes det går over din grænse... Selvfølgelig er det ikke noget som skal finde sted når der er gæster og sådan...

Jeg snakkede med min sp om det, og hun sagde jeg skulle træde ind, når det blev for meget, og fortælle at sådanne ting gøre man ikke når der er gæster tilstede, det er ens eget privatliv, og noget man kan gøre videre på sit værelse..

Nu er min datter så ikke kommet så vidt at hun gør det hver gang hun kommer i nærheden af noget, som hun synes er dejligt at gnide sig op af...

Så lige nu, er der ikke grund til at jeg forklare hende hvorfor osv, når det er så lidt som hun gør..

Anmeld

29. maj 2010

SHERO

Ganske normalt, min mor fortalte at både mig og mine brødre puttede sutten i bleen da vi var små...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.