Løbe hver dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej, er der nogen af jer herinde der løber hver dag, og hvis i gør, løber i så forskellige distancer, tempi?

Jeg vil gerne løbe hver dag i en periode, og søger gode råd. Håber nogen kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

Svei

Jeg løber bare...nogle dage hurtigere end andre...det kommer lidt an på hvordan jeg lige har det, hvad jeg gider osv...

Men det har ikke været et problem for mig at løbe hver dag.

Anmeld

29. maj 2010

Miia90

kigger lige med

Anmeld

29. maj 2010

Yrsa skriver:

Jeg løber bare...nogle dage hurtigere end andre...det kommer lidt an på hvordan jeg lige har det, hvad jeg gider osv...

Men det har ikke været et problem for mig at løbe hver dag.

Ok, skifter du så mellem to forskellig par sko? Nogen siger skoene helst skal hvile en dags tid, men hvis de er i god kvalitet burde de have rettet sig ud efter et døgn?

Hvor langt løbet du? Jeg er oppe på 5 km nu og håber på at komme op på 10 inden længe.

Anmeld

29. maj 2010

Svei

Alexis skriver:

Ok, skifter du så mellem to forskellig par sko? Nogen siger skoene helst skal hvile en dags tid, men hvis de er i god kvalitet burde de have rettet sig ud efter et døgn?

Hvor langt løbet du? Jeg er oppe på 5 km nu og håber på at komme op på 10 inden længe.

Nej, de samme...løber 5 km som regel. løber for mit helbred både det fysiske men også det mentale, så jeg skal ikke op og løbe mere.

Læste faktisk et sted at hvis man ønskede at blive gravid så kunne hård fysisk træning nedsætte chancen for at blive gravid....ser lige om jeg kan finde et link..mener nemlig kun det handlede om at løbe 15 km og mere om ugen.

Anmeld

29. maj 2010

Svei

http://www.b-a-b-y.dk/artikler/foer/motionv.asp

Anmeld

29. maj 2010

Kloster

Alexis skriver:

Hej, er der nogen af jer herinde der løber hver dag, og hvis i gør, løber i så forskellige distancer, tempi?

Jeg vil gerne løbe hver dag i en periode, og søger gode råd. Håber nogen kan hjælpe.

Hej.

Jeg løber også. Jeg spurgte faktisk om dette spørgsmål for noget tid siden på I Form. Smider lige linket...

http://iform.dk/forums/traening/loeb/loebe-hver-dag

Håber det kan give dig et råd.

Men når jeg løber hver dag nu, er det kun nogle dage i træk også kan der gå 2-3 uger inden jeg gør det igen. Jeg har brug for tid og overskud til at løbe mere end 2 dage i træk.

Når jeg løber mere end 2 dage i træk, løber jeg fx 5 km første dag, 3½ km de næste 2 dage. MEN det er vigtigt at lytte til sin krop. Jeg har gode og dårlige løbedage. Nogle dage går det bare derudad og andre dage, kan jeg slet ikke få en rytme i vejrtrækningen, knæene og ankler gør ondt og mine muskler syrer til. Så holder jeg 1-2 dages pause.

Men på mandag går jeg igang med I Form's 10 km program. Det er vigtigt for mig at jeg har et program at gå efter. Det holder mig mere til ilden.

VH Kloster

Anmeld

29. maj 2010

XXSS

Kroppen har ikke godt at løbe hver dag, den skal have tid til at restituere. Så er det bedre at løbe 3-4 gange på en hel uge og så øge niveauet.

Inden jeg blev gravid løb jeg ca. 3-4 gange om ugen, den ene dag 5, så 7 og så 10 - og så noget andet de andre dage.. Du forbedre din kondition bedst ved ikke at løbe de samme eks. 5 km hver eneste gang  (det blev og vist i et tvprogram på et tidspunkt)

Anmeld

31. maj 2010

Tak for de mange svar og links. Der er helt sikkert masser jeg kan bruge. Vil nu som udgangspunkt løbe hver anden dag, men vil gerne se om jeg kan klare hver dag i en prøveperiode, dog med vekslende intensitet. Har nemlig ikke råd til at gå til anden sport lige nu, og vil så gerne dyrke motion hver dag, da jeg skal ned i vægt.

Ved mange taler for, at man skal holde pauser, men synes jeg hører om lige så mange, som trives godt med løb dagligt. Dog tror jeg på sigt det bliver længere distancer og så hver anden dag.

Skal dog siges, at jeg løber med min hund hveranden gang, så ikke hver gang er lige intensiv...

Er det helt hul i hovedet, at løbe dagligt?

Anmeld

31. maj 2010

Yrsa skriver:

http://www.b-a-b-y.dk/artikler/foer/motionv.asp

Oh no... må man ikke løbe mere end 16 km om ugen hvis man vil være gravid??? Den har jeg aldrig hørt før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.