Beskriv jeres ligamentsmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.273 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

Mettemus

Hej piger

Jeg har de sidste par dage haft sådan en bidende, nærmest stikkende smerte i og omkring min livmoder, der til tider har føltes som om det trak helt om på ryggen. Er det bare ligamentsmerter eller kan det være noget andet?

Bedste hilsner fra en meget nervøs og paranoid Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

oo

det lyder som mine ligamentsmerter. de første 12 uger synes jeg de var rigtig ubehagelige og jeg var bange for jeg var ved at miste hver gang. jeg lagde mig på sofaen og bare lå og snakkede med babyen eller hørte musik indtil der blev roligt igen. nu synes jeg mere de føles som jag i maven...nogle gange kommer det helt nede i skridtet - ja og jeg har faktisk også prøvet at have sådan en jag op igennem endetarmen  men jeg er ikke i tvivl om at det bare er ligamentsmerter nu og det synes jeg godt man kunne blive førhen.

Anmeld

29. maj 2010

VIPpigen

Mine de kommer som regel når jeg lige får spændt for meget i mavemusklerne, enten når jeg hoster, eller skal pudse næse. Det føles som om jeg har lavet mindst 100 mavebøjninger, og som Tjuhl skriver tænker man i starten at nu går det galt, og man er ved at miste, de kan virkelig nive godt fat. men prøver bare at slappe så meget af  som overhovedet muligt når de kommer. De er værst om aftenen. Men håber snart de går over her.

Hvor langt er du henne??

Anmeld

29. maj 2010

oo

VIPpigen skriver:

Mine de kommer som regel når jeg lige får spændt for meget i mavemusklerne, enten når jeg hoster, eller skal pudse næse. Det føles som om jeg har lavet mindst 100 mavebøjninger, og som Tjuhl skriver tænker man i starten at nu går det galt, og man er ved at miste, de kan virkelig nive godt fat. men prøver bare at slappe så meget af  som overhovedet muligt når de kommer. De er værst om aftenen. Men håber snart de går over her.

Hvor langt er du henne??

ja, forresten, sådan havde jeg det også i lang tid med at nyse og hoste - det føles lidt som om underlivet kramper

Anmeld

29. maj 2010

VIPpigen

Tjuhl skriver:

ja, forresten, sådan havde jeg det også i lang tid med at nyse og hoste - det føles lidt som om underlivet kramper

Jeg syntes hvertfald det gør hammer ondt, det føles som når du træner, og bare presser dig selv til at tage endnu flere mavebøjninger. I starten tænkte jeg det bare var tegn på at NU kom mens, og det var selv efter bekræftelse om graviditet, havde vidst stadig ikke forstået jeg var/er gravid. Og faktisk de sidste 4-6 uger har jeg hver gang jeg har haft ondt tænkt at nu sluttede det, Ikke mere graviditet. Men altså den lille ligger stadig derinde og svømmer rundt, så den bliver sq nok derinde tiden ud. Håber jeg da hvertfald... hehe

Anmeld

29. maj 2010

Mette.

Det er helt sikkert ligamentsmerter.. Jeg "led" også utroligt meget af dem 1. trimester.. - Og selvom det er ubehageligt og kan gøre ondt, sker der ikke noget ved man har dem.. Livmoderen skal jo strække sig meget!

Mine forsvandt igen efter 1. trimester og kom ikke igen. Så bekymre dig ikke om det

Anmeld

29. maj 2010

DK

Uhhh jeg har også mega ondt. Det føltes som jeg pludselig har fået hele understellet hevet ud, og så gør det naturligvis ret ondt!!  Det kan også være enkelte jag, men så er det oftest i forbindelse med at jeg strækker mig, løfter på noget eller lign. Så føltes det som et sidsestik bare i livmoderen!

Mine "anfald" varer i ca. 15-30 min af gangen.  De kommer oftest om aftenen eller om natten. Jeg har faktisk opdaget at det hjælper lidt at gnubbe omme på lænden...

Anmeld

29. maj 2010

Mettemus

Nå så er jeg mere rolig. Det giver selvfølgelig også god mening at livmoderen skal strække sig, men jeg blev alligevel lidt nervøs.

Og det passer faktisk fint med at det er når jeg laver noget hvor jeg bruger mavemusklerne (løfter på jobbet, strækker mig efter noget osv).

Godt så...

Dejligt at der altid er nogen der har et svar, tak for det!

Anmeld

29. maj 2010

MissZet

mine er sådan nogle jag og store nivelser at jeg ligefrem bliver svimmel af den og til tider er ved at besvime... er ligenu kun 5+6 uger men de her smerter har jeg haft i 2 uger nu...

de kan være noget så irreterende... især når man er ude og handle med manden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.