Det der med tvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. maj 2010

TbCp

Hvordan er det nu?
Kan det "arves" fra begge sider af familien eller hvordan?

Hos os er det sådan at min mormor var tvilling.... hendes tvillingebror døde dog under fødslen
Min fætter fik enæggede tvillingepiger for 4 år siden.

På Carstens side har han to fastre der er tvillinger og den enes datter (eller er det søn.... jeg kan ikke hitte rede i alle de mennesker) har så også lige fået tvillinger.

Der er, så vidt jeg husker, en kusine mere der venter tvillinger, men de har været i behandling, så det er nok derfor der er to...

Helt ærligt er jeg skideræd for, hvis vi vil have flere børn, at jeg så får tvillinger.... det er den der med at hvis man bare lige vil have et barn mere, så kommer der to ....

Nå ja, og så var der den åndsvage drøm mens jeg var gravid....
Det er jo ikke fordi livet ender af at få tvillinger Men vil bare ikke så gerne være en af dem

Men er der større chance/risiko (hvordan man nu tager det) for at der kommer tvillinger når man har på begge sider af familien?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

L.J.L

Man plejer at sige at det springer to generationer over. Det har også holdt stik her. Jeg er selv enægget tvilling og min oldefar var også tvilling

Anmeld

29. maj 2010

TbCp

linselouise skriver:

Man plejer at sige at det springer to generationer over. Det har også holdt stik her. Jeg er selv enægget tvilling og min oldefar var også tvilling

Dvs. at det er Liva der kan risikere at få tvillinger?

Anmeld

29. maj 2010

L.J.L

ja, men ved ikke om det bare er en skrøne eller om det er sådan noget der er genetisk bevist men ja jeg vil da mene at Liva er en oplagt kandidat til at få tvillinger!

Anmeld

29. maj 2010

MORJESPERSEN

Tveægget tvillinger er når man har to æg der bliver befrugtet og er avligt. Enægget tvillinger er når kun et æg bliver befrugtet med deler sig, dette kan ske for alle kvinder

Bliver spændene om du får tvillinger næste gang

Anmeld

29. maj 2010

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Hvordan er det nu?
Kan det "arves" fra begge sider af familien eller hvordan?

Hos os er det sådan at min mormor var tvilling.... hendes tvillingebror døde dog under fødslen
Min fætter fik enæggede tvillingepiger for 4 år siden.

På Carstens side har han to fastre der er tvillinger og den enes datter (eller er det søn.... jeg kan ikke hitte rede i alle de mennesker) har så også lige fået tvillinger.

Der er, så vidt jeg husker, en kusine mere der venter tvillinger, men de har været i behandling, så det er nok derfor der er to...

Helt ærligt er jeg skideræd for, hvis vi vil have flere børn, at jeg så får tvillinger.... det er den der med at hvis man bare lige vil have et barn mere, så kommer der to ....

Nå ja, og så var der den åndsvage drøm mens jeg var gravid....
Det er jo ikke fordi livet ender af at få tvillinger Men vil bare ikke så gerne være en af dem

Men er der større chance/risiko (hvordan man nu tager det) for at der kommer tvillinger når man har på begge sider af familien?

Martin er jo tvilling:0) men det følger ikk manden... Det følger kvinden... Ja og chancen er der jo for alle:0)

Anmeld

29. maj 2010

Milka

det er kun arveligt i den forstand at kvinden kan få 'evnen' til at have dobbelt ægløsning, den evne kan man få fra både sin mor og sin far.

enæggede tvillinger, derimod, er et freakshow der kan ske for enhver

Anmeld

30. maj 2010

TbCp

Tak for jeres svar.
Dvs. at de tvillinger der er på Carstens side af familien ikke har noget at sige, men at min mormor var tveægget kan godt have noget at sige.

Anmeld

30. maj 2010

TbCp

Milka skriver:

det er kun arveligt i den forstand at kvinden kan få 'evnen' til at have dobbelt ægløsning, den evne kan man få fra både sin mor og sin far.

enæggede tvillinger, derimod, er et freakshow der kan ske for enhver

Har i tvillinger i familien udover dine piger?

Anmeld

30. maj 2010

Milka

TbCp skriver:

Har i tvillinger i familien udover dine piger?

ingen tvillinger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.