Kære Piger!
Idag kunne min lillebror være blevet 21 år gammel.... Men i stedet sidder han i himlen som en skøn engel og kigger ned på hele hans familie som aldrig nårde at lære ham at kende!
Min mor vågnede idag for 21 år siden op med meget kræftige smerter i maven, og hun genkendte dem med det samme, det samme skete nemlig 4 år tidligere da hun skulle have mig! Hun råbte efter min far at de skulle skynde sig på sygehuset for den var helt gal, og de skyndte sif afsted.... Min mor var ikke i tvivl, hun havde moderkageløsning. Da jeg 4 år før var blevet født var det samme sket, men mig havde de nået at redde i sidste øjeblik...
Min mor kom ind og blev undersøgt af en gammel rutineret Jm, som faktisk mente at min mor bare var et pyllerhovede, og sagde hun skulle tage hjem igen indtil der kom veer.... Mine forældre gjorde hvad der stod i deres magt for at bliver undersøgt ydeligere, men mente Jm ikke der var nogen grund til, så mine forldre måtte tage hjem igen....
Min mor var bange og ville ligge sig lidt for at få slappet af, som hun havde fået besked på. Og vågner så en time senere badet i blod!! De får ringet efter en ambulance, som meget hutrig ankommer og de køre min mor til Herning. Da de ankommer bliver min lillebror hevet ud ved akut kejsersnit, men desværre stod han ikke til at redde, han var død! Kvalt efter moderkageløsning... Min mor havde ret i hendes bange anelser da hun havde kontektet Jm først på dagen! Og fordi hun ikke havde ville lytte til min mor, havde de nu mistet deres lille dreng, 4 dage inden termin!!!
Det er som sagt i dag 21 år siden og det sidder stadig meget dybt i begge mine forældre.... Og jeg selv husker dagen som var det igår, trods mine dengang kun 4 år. Husker jeg blev passet hos min farmor, og pludselig stod min grædende far i hendes køkken, løftede mig op og fortalte at jeg havde fået en lillebror, men at lillebror var kommet i himlen fordi han skulle op og passe på vores gamle hun, som få dage før var blevet aflivet! Jeg forstod nok ikke så meget af det. Men da jeg blev ældre fik jeg lov til at se nogen billeder som var blevet taget af min lillebror, og det gav mig meget ro, da jeg pludselig kunne sætte ansigt på det lille menneske som havde fyldt så meget i familiens tanker de sidste år. Men kommer man sig jo selvfølgelig nok heller aldrig over!! Der blev dengang klaget over den Jm som havde sendt mine forældre hjem igen, og hun blev fyret fra sit job som Jm! Hun skulle med hendes erfaring have opdaget at det var helt galt....
Tænker tit på min lillebror, hvad var han mon blevet for en, og vi griner tit af at nu ville min fars værksted være fyldt op med gamle biler og andet skræmmel hvis han havde levet!
Ville ik så meget med dette indlæg, dog mindes min families "lill" engel!