2. forsøg med kager :-) super stolt...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. maj 2010

K&S

Manden har fødselsdag i morgen og har ønsket sig en lækker smækker kage - jeg lavede en prøve i sidste uge og den var super god, så håber de 2 kager til i morgen er ligeså gode

Den ene er med lyse bunde, flødeboller, hindbærcreme, et lag marcipan og et lag fondant (lavet med et lag marcipan, da min svigerinde ikke kan tåle mælk, så kunne ikke smøre den op med nutella - og sidst smeltede cremen fondanten, inden den skulle på bordet)...!

Den anden er med mørke bunde, flødeboller, jordbærcreme, et lag marcipan og et lag fondant

Den nye udfordring var at farve fondanten med pastafarve, men det var super nemt, men hold op det farvede overalt - jeg er glad for at jeg tog gummihandsker på

Manden har selv lagt flagene på kagerne, så han var også med til bagningen i dag

Katja

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Mor-til-asta-09

De er da bare blevet super flotte Jeg skulle ihvertfald nok spise dem, de lyder utroligt lækre..

Anmeld

28. maj 2010

K&S

forældre-til-Asta skriver:

De er da bare blevet super flotte Jeg skulle ihvertfald nok spise dem, de lyder utroligt lækre..

Tusind tak  vi glæder os også begge 2 til at smage dem i morgen...!

Og så glæder vi os til at tage r... på familien, jeg plejer normalt "kun" at bage en ganske almindelig bradepandekage til fødselsdagene (jeg er bestemt ikke husmor), så er meget spændt på, hvad familien siger i morgen

Anmeld

28. maj 2010

jacqueline84

Hvor er de flotte

Anmeld

28. maj 2010

K&S

jacqueline84 skriver:

Hvor er de flotte

Tak tak

Anmeld

28. maj 2010

Mor-til-asta-09

K&S skriver:

Tusind tak  vi glæder os også begge 2 til at smage dem i morgen...!

Og så glæder vi os til at tage r... på familien, jeg plejer normalt "kun" at bage en ganske almindelig bradepandekage til fødselsdagene (jeg er bestemt ikke husmor), så er meget spændt på, hvad familien siger i morgen

Ja det lyder ligesom os andre.. noget der er hurtigt at lave..

Så vil jeg sige held og lykke med imorgen

Anmeld

28. maj 2010

Mira0911

Hvor er de bare flotte...

Anmeld

28. maj 2010

K&S

MoarJ skriver:

Hvor er de bare flotte...

Thanks

Anmeld

28. maj 2010

Malonde1985

Iih hvordan laver du hindbærcremen osv?? Hvor er de super flotte!!! Hvis man dog bare så dygtig...

Jeg skal lave en kage søndag som skal bruges mandag, men ved ik hvad jeg skal lave. Det er jo altid nemmest at lave en chokoladekage (det er til børn), men ku godt tænke mig at lave noget lidt anderledes.. Nogen gode tips??

Vil lige prøve at google lidt

Anmeld

28. maj 2010

K&S

Malonde1985 skriver:

Iih hvordan laver du hindbærcremen osv?? Hvor er de super flotte!!! Hvis man dog bare så dygtig...

Jeg skal lave en kage søndag som skal bruges mandag, men ved ik hvad jeg skal lave. Det er jo altid nemmest at lave en chokoladekage (det er til børn), men ku godt tænke mig at lave noget lidt anderledes.. Nogen gode tips??

Vil lige prøve at google lidt

Tak tak

Jeg plejer normalt ikke bage noget andet en "pulver" kager og så en bradepandekage 2 gange om året til vores fødselsdage...!

Men denne gang har jeg lavet en chokoladekage i springform, som har stået et døgns tid i formen - så er den blevet skåret ud i 3 bunde med en god brødkniv  Du kan jo evt. bare skære den i 2 og så putte et lag creme imellem....!

Cremen er lavet af kagecreme i pulverform med soyamælk (men du bruger jo bare mælk - det er kun fordi svigerinden ikke kan tåle mælk) - den stod en ½ time i køleskabet og så havde jeg blendet 1 pose halvt optøede (frosne) hindbær, som jeg blandede i cremen

Det andet lag var knuste flødeboller (uden bund) - det er super nemt bare at knuse dem ud over bunden

Så er der puttet et lag udrullet marcipan på og så fondant over

Håber du kan bruge, det jeg har skrevet...!

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.