Skal jeg have det dårligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. maj 2010

grinny

Jeg har en veninde som skal på ferie med sin kæreste her i sommerferien og de har så spurgt om vi vil passe deres hund i en uge. Jeg har det ikke så godt med det, fordi vores egen kat virkelig ikke kan lide deres hund og sidst vi passede den en aften gemte vores kat sig hele aften og når den endelig kom frem fordi den skulle spise eller på toilettet så jagtede hunden den. 

Jeg har hverken sagt ja eller nej endnu fordi jeg her meget svært ved at sige nej når hun står og fortæller hvor glad hun ville blive hvis vi vil hjælpe dem. Vi er åbenbart de eneste hun tør efterlade sin hund hos.

Nu er både min kæreste og jeg så kommet i det problem at vi begge har fået rigtig dårlig samvittighed fordi vi ikke vil have den i en uge, men er det virkelig os der skal have det problem? Vi har snakket lidt om at det jo egentlig er dem der har valgt at anskaffe sig en hund og ikke os, eller er vi bare rigtige dårlige venner?

Det var dejligt lige at få luftet det hele, håber nogle af jer har et godt råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

trine3112

Synes ikke du skal have dårlig samvittighed. Hvad enten det er en kat, en hund, en plante eller et barn, så har andre ret til at takke nej til at passe. Og når det er et dyr er der altid alternativet at smide dem i pension. Hvis din veninde ikke vil det, så må hun lade være med at tage et sted hen, hvor hunden ikke kan komme med på ferie.

Det er så bare min mening

/Trine

Anmeld

28. maj 2010

Lotus86

Selvfølgelig skal i ikke have det dårligt, som du selv siger, så er det dem der har besluttet sig for at få en hund, og når man anskaffer sig sådan en, så må man på forhånd finde ud af hvad man har af mulige pasningsmuligheder, man kan ikke bare forvente af èt par, i det her tilfælde jer, kan og vil træde til hver gang den skal passes. I har valgt at få en kat, og den skal jo ikke bo under sofaen i en uge og være skræmt, fordi i passer en anden hund, det synes jeg du skulle sige til din veninde

Anmeld

28. maj 2010

Nemesis

I skal da overhovedet ikke have dårlig samvittighed! Har selv hund (e) og ville aldrig spørge nogle der havde kat..af hensyn til både hunden og katten. (medmindre både hund og kat var vant til det)

Faktisk synes jeg ikke veninden kan planlægge ferie, førend de har planlagt pasning af hunden og er der ikke andre der kan passe hunden må de sætte den i kennel den uge.

:-) Sisse

Anmeld

28. maj 2010

grinny

Kæresten og jeg er nu kommet frem til, at vi siger til dem at vi ikke kan passe hunden. Både fordi det er synd for vores kat, men også fordi vi ikke har lyst til at være afhængig af en hund en hel uge. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.