Danskerne: Her går fattigdomsgrænsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. juni 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

I en ny undersøgelse sætter danskerne tal og ord på, hvad det vil sige at være fattig. Eksperter efterlyser officiel fattigdomsgrænse.

I en undersøgelse, Ugebrevet A4 har foretaget, gør danskerne bl.a. op, hvad man som man minimum skal have mulighed for at gøre og have, hvis man ikke skal være fattig. Og ifølge svarene er man fattig i Danmark, hvis man ikke har råd til:

At ens barn kan gå til sport i fritiden
At holde en fødselsdagsfest
En computer og adgang til internettet
Et tv-apparat
En mobiltelefon
En månedlig tur i biografen
Til gengæld afviser et flertal af danskerne, at det skulle være et fattigdomsproblem, hvis man ikke har råd til en bil, en månedlig tur på restaurant, en årlig flyrejse til udlandet, en daglig avis eller at putte økologiske varer i indkøbskurven.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2008

Honningblomst

Ja, jeg er så en af de fattige til august...kan ikke forstå at der skal være fattige i dagens danmark, men der er jo så meget jeg ikek forstår, så intet nyt i det...;)
Knus..

Anmeld

16. juni 2008

Plysbjørnen

Vi er det allerede, for der er godt nok mange af de ting der står der vi ikke har råd til... og det bliver da ikke bedre når lillebror kommer...

Betina1978 - Laura 010807 - Lillebror 22+6

Anmeld

16. juni 2008

Honningblomst

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Vi er det allerede, for der er godt nok mange af de ting der står der vi ikke har råd til... og det bliver da ikke bedre når lillebror kommer...

Ja, det er sgu trist...:(

Anmeld

16. juni 2008

Plysbjørnen

Eva skriver:

Ja, det er sgu trist...:(

Ja men et eller andet sted har vi jo da selv valgt det...

Sommerferien i år består i et besøg hos mor og far i et sommerhus de har lejet...
Vores datters fødselsdag kan kun fejres fordi børnepengene falder som de gør...
Sport er der ingen af os der går til selv om vi da gerne ville...
Biograffen jo det hænder men bestemt ikke en gang i måneden... og skulle vi endelig flotte os og gøre det ja så må vi leve af kærlighed og kildevand i en måned bagefter...

Anmeld

16. juni 2008

Honningblomst

Hvordan selv valgt, hvis jeg må spørge??:)

Anmeld

16. juni 2008

Plysbjørnen

Eva skriver:

Tja vi har jo da i hvert fald selv valgt at lave Lillebror som er på vej...

Vi valgte også selv at flytte til række hus (stadig lejet), i stedet for at bo i blok... selv om jeg regnede mig frem til at vi sagtens havde råd, så glemte jeg lige at man skal betale for dagpleje.... Men gik fra en samlet husleje på ca 3500 i måneden til en samlet husleje på ca 5300 kr pr mdr. så derfor... og bilen er et must, for manden skal 12 km på arbejde, og datteren i dagpleje i samme by... men derfor vil jeg sige selv valgt det...

Og der er jo vel forhåbenlig heller ikke andre end mig der har lavet gæld i mit navn...

Anmeld

16. juni 2008

Honningblomst

Eva skriver:

Tja vi har jo da i hvert fald selv valgt at lave Lillebror som er på vej...

Vi valgte også selv at flytte til række hus (stadig lejet), i stedet for at bo i blok... selv om jeg regnede mig frem til at vi sagtens havde råd, så glemte jeg lige at man skal betale for dagpleje.... Men gik fra en samlet husleje på ca 3500 i måneden til en samlet husleje på ca 5300 kr pr mdr. så derfor... og bilen er et must, for manden skal 12 km på arbejde, og datteren i dagpleje i samme by... men derfor vil jeg sige selv valgt det...

Og der er jo vel forhåbenlig heller ikke andre end mig der har lavet gæld i mit navn...

På den måde...:) ja, jeg har så ikke nogen god grund til at skulle være fattig i min praktik...andet end det tog for lang tid at lave su-financeret praktik(kommer fra sep) så det er det der er skylden her.
Har ingen gæld, dog en lidt høj leje, men....ja, billigere end det jeg først blev tilbudt..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.