Injektion med Anti - D i morgen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. maj 2010

Faith

Skal i morgen på sygehuset og ha en indsprøjtning med Anti- D for at undgå at danne antistoffer mod drengene.

Er det alle gravide der får det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Anne85

smillaluna skriver:

Skal i morgen på sygehuset og ha en indsprøjtning med Anti- D for at undgå at danne antistoffer mod drengene.

Er det alle gravide der får det?

Altså man "plejer" jo bare at få den lige når man har født (altså ikke alle gravide - men os der er rhesus negative) - men der er vist noget med at nogle kommuner har indført at man også får den i uge 25 eller sårn noget. Kolding kommune har dog ikke endnu så jeg får den først efter fødslen. Fik dog taget blodprøver i tirsdags (uge 35 undersøgelse) - det er rutine for at se om man har dannet antistoffer...

Anmeld

28. maj 2010

Jeamou

Du får den fordi du er rhesus negativ og dit barn er rhesus positiv - og derfor er der risiko for at du danner antistoffer mod et evt. 2. barn.Det vil betyde at din krop arbejder for at afstøde fostret (abort).

Region Sjælland har valgt at følge Sundhedsstyrelsens anbealing og giver også indsprøjtningen inden fødslen - jeg fik den selv i uge 30.

Det er bare et lille prik i ballen og så skal du sidde og vente i 30 min.

Anmeld

28. maj 2010

LinLin

Jeg er også rh. neg. og fik taget blodprøve til 25. uges-lægebesøg (skal så have taget den igen på mandag, fordi den IKKE må tages om fredagen, da laboratoriet ikke tager dem den dag - og jeg hader blodprøver!) Er det mon fordi de kan se at du er ved at danne antistoffer? - hvordan kan man ellers se om barnet er rh. pos. ??? Er da træt af "Bare" at skulle have stik.... (den gør AVS synes jeg )

David var positiv - der fik jeg en sprøjte efter fødslen og igen da jeg aborterede... Ikke SÅ fedt at være rh. neg.

Anmeld

28. maj 2010

businesstigger

Det er pga din blodtype som de andre nævner. Tidligere fik man det omkring 35 uge men nu er det rykket frem til 25 uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.