Den første tand - hjørnetanden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.611 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. maj 2010

SHERO

Min søn har den sidste uge savlet ENORMT meget og været meget pyldret. I går kunne jeg se en lille hvid spids i undermunden hvor hjørnetanden skulle være. Ringede til min mor og sagde at jeg altså troede han var ved at få en tand. Det troede hun bestemt ikke kunne være rigtig, for hjørnetænderne er de absolute sidste tænder de får. Med Spidsen er der stadig i dag og han er stadig pyldret og savler og vil bide...

Så tænker egentlig bare, kan det ikke godt passe? :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

nilletøz

Hejsa...

Jeg vil så lige give din mor ret, for jeg har også hørt hjørnetænderne er di sidste de for... Men du kan alligevel godt have ret, for de savler RIGTIG meget, min søn har lige været turen igennem, og han har fået skriftet hagesmæk og body flre gang på en dag fordi han har savlet så meget...

Vil give dig et par gode råd: søg altid at have panodil junior hjemme, og samt dolodent (er til gummerne, men er på resept) og de sidste råd jeg har brugt meget.. hvis du har nogen helt rene karklude, så klip dem i strimler, og gør dem godt våde også i fryseren med dem, når de så er frosset til gør du dem lige våde også kan den bette sidde og trygge i dem, samtidlig med at gummerne blir kølet ned.... Det virker her hjemme....

Sorry det lange svar, men håber det hele giver meningen...

Knus

Anmeld

27. maj 2010

SHERO

nilletøz skriver:

Hejsa...

Jeg vil så lige give din mor ret, for jeg har også hørt hjørnetænderne er di sidste de for... Men du kan alligevel godt have ret, for de savler RIGTIG meget, min søn har lige været turen igennem, og han har fået skriftet hagesmæk og body flre gang på en dag fordi han har savlet så meget...

Vil give dig et par gode råd: søg altid at have panodil junior hjemme, og samt dolodent (er til gummerne, men er på resept) og de sidste råd jeg har brugt meget.. hvis du har nogen helt rene karklude, så klip dem i strimler, og gør dem godt våde også i fryseren med dem, når de så er frosset til gør du dem lige våde også kan den bette sidde og trygge i dem, samtidlig med at gummerne blir kølet ned.... Det virker her hjemme....

Knus

Nu har jeg søgt og søgt på nettet og kan intet finde om det, kun at barnet får sine hjørnetænder mellem 18-24 måneder, og min søn er kun 4½ måned  Fandme underligt, må hellere høre en af SP'erne i min mødregruppe i næste uge. For der er en hvid spids...

Meget meget mystisk...

Men tak for rådet med karkludende, det vil jeg bruge

Anmeld

27. maj 2010

nilletøz

Tullen85 skriver:

Nu har jeg søgt og søgt på nettet og kan intet finde om det, kun at barnet får sine hjørnetænder mellem 18-24 måneder, og min søn er kun 4½ måned  Fandme underligt, må hellere høre en af SP'erne i min mødregruppe i næste uge. For der er en hvid spids...

Meget meget mystisk...

Men tak for rådet med karkludende, det vil jeg bruge

Mærkeligt du ikke kan finde noget..

Måske jeg lige ska se om jeg stadig har nogle mails liggende fra pamers, men jeg har en ang tænder....

Ja god ide at spørger dine sp, det vil jeg også have gjort...

Ja det er en super ide med di karklude..... de har været et rigtig stort hit her hjemme...

Anmeld

27. maj 2010

Pige2009

Børn er jo forskellige, og din søn har så åbenbart fået en lille hjørnetand først Usædvanligt ja, men det gør da vel ikke noget...

K.h. Linda

Anmeld

27. maj 2010

XXSS

Det kan du overhovedet ikke regne med. Olivias kom meget forskelligt og manglende en fortand i meget lang tid hvor der kom andre... så jaaa det kan det sagtens være!  Der er ikke nogen lov for hvilke der kommer først.

Anmeld

27. maj 2010

XXSS

nilletøz skriver:

Hejsa...

Knus

Jeg vil ikke give jer ret

Anmeld

27. maj 2010

SHERO

Tanja78 skriver:

Det kan du overhovedet ikke regne med. Olivias kom meget forskelligt og manglende en fortand i meget lang tid hvor der kom andre... så jaaa det kan det sagtens være!  Der er ikke nogen lov for hvilke der kommer først.

Hehe neej det ved jeg, blev bare helt forvirret, måtte få min veninde til at se, for var sikker på det bare var mig. Min mor sagde jeg måtte se forkert, og tandplejen der var i min MG sidste tirsdag sagde at de næsten altid kom som de absolute sidste tænder...

Men han skal nok bare være lidt på tværs hihi

Anmeld

27. maj 2010

XXSS

Tullen85 skriver:

Hehe neej det ved jeg, blev bare helt forvirret, måtte få min veninde til at se, for var sikker på det bare var mig. Min mor sagde jeg måtte se forkert, og tandplejen der var i min MG sidste tirsdag sagde at de næsten altid kom som de absolute sidste tænder...

Men han skal nok bare være lidt på tværs hihi

Har hørt om flere tilfælde så der er ingen grund til panik  han kan jo lige så godt få dem når han i forvejen er hurtig ude

Anmeld

28. maj 2010

eirene

Hej

Min datter fik også en hjørnetand som den første. Det vil sige den nåede aldrig helt ud. Kun lige spidsen og så kom de andre tænder inden den voksede færdig.

Så alt er som det skal være. Dejligt med specielle børn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.