hjælp til udfyldelse af ansøgning til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

529 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. juni 2008

Betina_fra_Als

...børnebidrag.

Jeg er ved at udfylde de papirer om børnebidrag fra faderen, også er der at jeg skal sætte kryds ud for enten:

1) fastsættelse af normalbidraget fra den_____________
2) fastsættelse af størst muligt bidrag fra den_________
3) forhøjelse af det fastsatte bidrag fra den_____________
4) nedsættelse/bortfald af bidrag fra den_____________

Normalbidrag er på 1094 pr barn, men hvor meget er så størst muligt bidrag?

hvordan foregår udbetalingen af bidraget ?

Gennem faderen selv eller kommunen?

Knus fra Betina. (H)(H)(H)(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2008

Loggidut

altså, jeg vil ikke gøre mig så klog på det, men du kan bede kommunen inddrage pengene fra faderen...d.v.s. at kommunen betaler dig, og selv inddrager pengene fra ham...altså hvis du ikke stoler på ham, så vælg det!

det med fastsættelse af størst mulig bidrag, må handle om at hvis han tjener store penge...så kan du forlange mere...vil jeg tro, normalen er vist den der havde nr. 1 i din rækkefølge, altså fastsættelse af normalbidrag..

held og lykke med det

Anmeld

15. juni 2008

Loggidut

og den med fra...er fra den dato i etr gået fra hinanden...sorry, det glemte jeg

Anmeld

15. juni 2008

Mie A

Hvis han tjener rigtig meget, så skal du bede om at få fastsat højst muligt bidrag... Dette tager dog ekstra tid, da statsforvaltningen skal behandle sagen anderledes end hvis det er en fastsættelse af normalbidrag - Hvis han har en normal indtægt, så er det normalbidraget, som du skal søge om - Hvilket de fleste modtager.

Datoen er, som Loggi allerede har nævnt, den dag hvor i er gået fra hinanden.

Hvis der ikke er nogle problemer med det, så kan du bare vælge at han overfører pengene direkte til dig.

Men hvis du vil have kommunen til at være mellemled, så skal du henvende dig hos kommunen, når du har modtaget bidragsdokumentet fra statsforvaltningen - så skal du bare udfylde en ansøgning og så modtager du pengene fra kommunen, som derefter opkræver dem af ham.

Mie

Anmeld

16. juni 2008

Plysbjørnen

Betina_fra_Als skriver:

...børnebidrag.

Jeg er ved at udfylde de papirer om børnebidrag fra faderen, også er der at jeg skal sætte kryds ud for enten:

1) fastsættelse af normalbidraget fra den_____________
2) fastsættelse af størst muligt bidrag fra den_________
3) forhøjelse af det fastsatte bidrag fra den_____________
4) nedsættelse/bortfald af bidrag fra den_____________

Normalbidrag er på 1094 pr barn, men hvor meget er så størst muligt bidrag?

hvordan foregår udbetalingen af bidraget ?

Gennem faderen selv eller kommunen?

Knus fra Betina. (H)(H)(H)(H)

Hejsa Betina
Ved ikke hvad det størst mulige bidrag er... men det går normalt gennem kommunen du skal bare lige vide at de godt kan finde på at regne det med i indtægt når du får boligsikring, det gjorde de nemlig ved min kæreste ex-kone...
Betina1978

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.