Feber!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. juni 2008

linemus

Min søn på snart 4 år (september) er lige lagt i seng med 39.9 i feber. Jeg er slet ikke vant til, at han er syg, så jeg er ret usikker på, hvad jeg skal gøre. Har mere forstand på små babyer med feber lige pt. Min mand er på arbejde, så jeg er alene med børnene.

Han bliver ked af det, når han kommer op og sidde, men får det "fint" igen, når han ligger ned. Jeg fik ham til at drikke en smule vand. Nu sover han.

Jeg kigger selvfølgelig til ham i løbet af aftenen og natten, men hvad skal jeg være obs på? Hvornår er det for meget feber? Er der noget jeg skal gøre? Hvad med panodil (det tror jeg faktisk aldrig han har fået)?

Knus Line - der hader at være alene om ansvaret sådan en aften/nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2008

Tullebobs

Kære Line Øv da - stakkels lille Sebastian. Jeg tror, at så længe han vågner og gerne vil drikke noget, så er det rigtig fint (giv gerne noget med mere 'næring' end blot vand fx juice). Han har høj feber, men min læge siger, at det ikke handler så meget om, hvor høj feberen er, men mere barnets generelle tilstand. Og så må man ellers holde øje med at de ikke bliver slappe/ukontaktbare. Jeg ville under alle omstændigheder søge læge imorgen, så I kan få en afklaring på, hvad han fejler. Panodil kan være ganske fint, men så længe du ikke ved, hvad han fejler, så ville jeg ikke give det. Rigtig god bedring med ham og (H) fra Trine, som osse hader at være alene med sygt barn.

Anmeld

15. juni 2008

Doktor Doolittle

Hej Line
Sørg for at han kun ligger med et dynebetræk. Hvis han vågner igen så giv ham en panodil som stikpille, fås fx. hos Seven Eleven hvis du ikke har nogen hjemme. Læg mærke til om han får udslæt eller om han bliver stiv i nakken - du skal frit kunne bøje hans hage ned til hans bryst uden den store modstand. Tag ham til lægen i morgen, så høj feber tyder kraftigt på en bakterie, fx. mellemørebetændelse, halsbetændelse eller lungebetandelse.
God bedring til den lille mand (L)
Knus Tina

Anmeld

15. juni 2008

*sara*

Hvor er det synd for ham..
Du må endelig ikke give ham for meget tøj på, og dyne, det er vigtigt han ikke har det for varmt, så stiger feberen.. Og masser af vand, min mand køre ambulance i KBH, så han er tit ude til feber ramte børn. Men ja, giv han noget panodil, det er feber nedsættende, og så vil det give ham noget søvn, og måske også dig:)

God bedring

Anmeld

15. juni 2008

linemus

1000 tak, det var lige hvad jeg havde brug for. Han sover nu i undertøj med et dynebetræk, og så ringer jeg til lægen imorgen.

Mange knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.