d. 14 / 5 ca. kl 19, gik jeg i bad, jokede lidt med min kæreste om at mine veer nok skulle gå i gang når jeg stod op i længere tid. Sørme nok, da jeg kom ud af badet startede min veer bum 5 min. mellem hver ve. Umiddelbart efter da jeg gik på toilet kom der lidt tegnblødning. Jeg skrev til min mor, som skulle køre at nu havde jeg altså veer, men hun foreslog vi kom med ambulance istedet da hun ikke var tryg ved situationen. Kl 21, ringede vi til fødegangen, og de sendte en ambulance.
Kl. 23:30 var vi på fødegangen, og kl 24:00 undersøgte jordmoderen mig. Jeg var kun 1 cm åben. Fik tilbudt at jeg kunne komme ind og sove og få et skud morfin til at mindske veerne, men så langt nåede vi aldrig. Hun startede kurven og mens den målte osv fik jeg bare stærkere og stærkere veer, og lillemandens hjerterytme svingede meget op og ned, så fik at vide at jeg skulle trygge på en knap når han bevægte sig, meen det kunne jeg slet ikke koncentrere mig om.
Jordmoderen fik fat i en læge, og de snakkede om at jeg skulle have Akut kejsersnit. Kl. 02 gik vandet, og da hun så undersøgte mig 5 min efter var jeg 9 cm åben. Så jordmoderen fik travlt og blev kørt ned på en fødestue, 02:15 fik jeg presseveer og kl 02:21 er Lille Christian født <3
Alt i alt syns jeg det var en dejlig fødsel.
Anmeld