Ledig før barsel - hvad så nu med de dagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
1 svar
0 synes godt om
26. maj 2010

Anonym trådstarter

Jeg var ledig i 1½ år inden jeg gik på barsel, og nu er jeg lidt nervøs/spændt på, hvad jeg har ret til efter barsel?

I følge nyhederne har ledige fra før d. 1/7-2010 ret til den dagpengeperiode, som de havde før reformen - dog maks. 2 år frem fra dennedato. Ledige efter denne dato vil ligeledes maks have 2 år.

Jeg var jo ledig i 1½ år og i følge gamle regler havde jeg 2½ år tilbage af perioden. Pt. er jeg teknisk set IKKE ledig, da jeg er på barsel. Men har jeg så 2 års dagpenge efter endt barsel? Eller har jeg kun ½ år, da jeg har brugt 1½ inden barselen?

Jeg år stærkt ud fra at jeg ikke har 2½ år pga. de nye regler - hvilket også er ok. Hvis det kun er et ½ år skal jeg nok klare det - håber da stærkt på at kunne finde et arbejde, så jeg helt slipper for dagpenge efter endt barsel, men har jeg kun ½ år, kan det godt blive en smule presset, hvis det ikke lykkes. Så ryger huset nok - er gift, så kan ikke få kontanthjælp.

Håber nogen ved noget, jeg ikke ved, så jeg kan få en smule afklaring. Godt nok er barsel først slut til marts 2011, men hader uvished om fremtiden...

Kh.

En, som ikke som sådan har noget imod reformen... Måske den bare kommer på et lidt dumt tidspunkt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

henh01

Tror kun det gælder for dem der kommer på dagpenge efter den r vedtaget- jeg tror stadigde 4 år gælder for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.